• XephireUK
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05-08-2020
Ik heb een Asus P5Q Pro moederbord gekocht en bij het installeren gisteren zag ik dat mijn oude voeding (http://www.qtec.info/products/product.htm.228.html) alleen een 20/4 pin heeft. Het moederbord heeft aansluitingen voor 24/8 pin. Kan ik deze voeding gebruiken of moet ik deze vervangen met een nieuwer model (bijv EZ Cool 650 Watt Silent ATX Power Supply)

• Ganondorf_875
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-09 06:30
Als ik de keuze zou moeten maken dan zou ik voor een nieuwe voeding gaan, ongeacht of de aansluitingen geschikt waren van de oude Q-Tec. Dat merk is namelijk een B-merk voeding en ik zou mijn nieuwe moederbord niet aangesloten willen hebben op dat merk omdat Q-Tec voedingen niet erg betrouwbaar zijn.

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik zou dan ook geen nieuwe voeding kopen van weer een B-merk. Koop dan gelijk een goed merk zodat je niet ineens met hardware zit die stuk is gegaan door spanningspieken of je voeding die het begeven heeft.

Van een A-merk heb je vaak ook een voeding met minder vermogen nodig dan je denkt. Op een goede 400W voeding (met voldoende vermogen op de 12V lijn natuurlijk) kan je al meer draaien dan je denkt.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sowieso vervangen, Q-Tec is écht bagger. Kijk eens naar Enermax, OCZ, Coolermaster of andere A merk voedingen :)

• XephireUK
Thanks for the update. Voor mijn oude P4 was het goed genoeg, maar nu toch een betere gekocht. Corsair TX650W moet het nu maar doen....

Normaals, thx voor de hulp.

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Wat wordt de rest van het systeem dan? 650W is voor vele systemen overkill.

• XephireUK
Rest van systeem:
Intel E8400 processor
Asus P5Q Pro moederbord
Asus 4570/512MB video
8GB OCZ 1066MhZ RAM
2 x Seagate 640 SATAII in RAID 0 HDD
1 x SATA HDD (merk/size niet bij de hand)

Uit het oude systeem
1 x IDE IBM Deskstar 160GB
1 x Philips DVD IDE
1 x Sound Blaster Audigy 2
1 x Haupage TV kaart

Moederbord heeft maar 1 IDE aansluiting, wordt dus the IBM + Philips. Oude CD speler en IDE HDD kan ik eventueel gebruiken met een IDE/SATA - USB kabel die ik heb.

Systeem krijgt 4 Vista multiboot met verschillende taken. Games, Development (SQL Server/Studio), Apps (Photoshop/MS Office) en SteadyState (om te testen). Zal ook een aantal VMs gebruiken en RAM drives. 8GB is soms idd overkill, maar het was niet al te duur.

Ik heb ook naar andere PSU gekeken, maar in de toekomst (2 jaar of zo, als de prijzen gezakt zijn) wil ik er misschien een 2e 4750 bij in gooien. PSU kan dit aan.

Hoop dat dit iets meer info geeft.

• BoGhi
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-02-2017
Er zijn wel verloopjes voor 20 naar 24 pins trouwens, kosten 5 euro
(los van het feit dat veel mensen inderdaad het belang van een goede voeding onderschatten)

P4 1.8a@2.62 - MODded Colorcase Noblesse -

• Rollo
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-07 14:45
Je had het ook wel gered met een 400watt voeding ;) inclusief die niet bestaande videokaarten die je er in de toekomst bij wil kopen :P

• XephireUK
Moest hier ff in de winkels in Londen kijken welke A merken ze in stock hadden. Had ook een 630watt kunnen kopen van Corsair, maar die was modulair en dus duurder. Deze was een van de lagere wattages A merken die ze hadden.

• Sig000
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11-05-2013
XephireUK schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:58:

Uit het oude systeem
1 x IDE IBM Deskstar 160GB
1 x Philips DVD IDE
Waarom je die wilt houden snap ik niet zo goed?
De HD kun je de data op een moderne schijf zetten en dan wegleggen als backup ofzo.
Een DVD spelert vervang je voor 20 euro door moderne DVD fikkert.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee