Toon posts:

Luie pixel lijn op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb voor de 2e maal een verticale blauwe lijn over m'n scherm dat zich gedraagd als luie pixels...
Nu heb ik het op een Samsung BW226 22" en ik heb het al eens gehad op m'n Hyundai L90D+ 19".
De Hyundai heb ik op retour gedaan net binnen de garantie en is gemaakt en staat nu aan een andere pc thuis.
(die had wel een rode verticale lijn)

Kan dit aan mijn grafische kaart liggen?? Heb deze pc ongeveer 2 jaar, 1,5 jaar met de Hyundai gedraaid en klein half jaar op deze Samsung. M'n grafische kaart is NVIDIA GeForce 8600 GTS

Weet iemand überhaupt hoe het mogelijk is een lijn van luie pixels te krijgen?

greetz krikke

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:06
Ehm, weet ik niet? Heb mn glazen bol niet bij de hand? Probeer zelf eens de monitor op een andere PC, of een andere grafische kaart erin.

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 21:04
mmm, nog nooit gehoord van een luie pixel lijn, terwijl ik toch al 12 jaartjes in de IT zit.

Als het echt je pixels zou zijn, kan je het volgende proberen:
http://www.jscreenfix.com/basic.php
dit werkt vaak enkel als je last van vastzittende/verkleefde pixel last hebt.
als het in je beeldlijnverbinding zit, kan je zelf hier weinig aan doen.

Het meest waarschijnlijkste is dat het daadwerkelijk aan je grafische kaart(kabel) ligt.

Tevens is het niet geheel duidelijk wat je bedoeld met "lui"
a) geeft deze een willekeurige kleur weer (en is dat dan een en dezelfde kleur)
b) houd deze het beeld vast van een vorig schermsopbouw

edit:typo

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 15:27
Waarom probeer je je scherm niet even bij die andere PC thuis? :).

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm op een andere pc testen heeft weinig zin want bij het zoeken naar het signaal zien ik die blauwe lijn al. Zit dus ingebakken in het scherm zelf. Ik denk dat het probleem in de aansturing zit, er wordt altijd gezegd dat de blauwe filter moet werken op de hele verticale lijn, dus hetzelfde als een luie pixel maar laten we het dan een luie lijn noemen :)

Het plan is dit scherm retouren en als ik daarna nog een een luie lijn krijg m'n grafische kaart binnen doen. (of buiten gooien)