[Flash] Filmpje spelen bij onmouseover

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik ben een informatie site aan het maken waarbij ik gebruik wil maken van een afbeelding van iemand die, als je d'r met de muis overheen gaat, een filmpje gaat afspelen in datzelfde vlak..

Zelf heb ik al geprobeerd dit op te lossen met de FLVplayer.swf van de bekende Jeroen, maar dit kreeg ik niet voor elkaar zonder flikkering:
  1. De afbeelding switched van jpg naar div met embedded object (de FLVplayer.swf met een aantal settings)
  2. Eenmaal in beeld word dezelfde afbeelding gebruikt door de FLVplayer.swf om iets te laten zien terwijl het filmpje gebufferd word
  3. Zodra het filmpje begint te spelen laat hij eerst een zwarte frame zien, en dus knippert het beeld weer van plaatje naar zwart en terug naar de eerste frame van het filmpje
Ik zou het liefst vanaf het begin een .swf laden die bij een OnMouseOver trigger een .flv gaat afspelen... maar nou heb ik helemaal geen kaas gegeten van Adobe Flash (nog nooit mee gewerkt).. wel heb ik al eens wat autorun programma's gemaakt met Macromedia Director destijds (2005), maar dit werkt toch net even wat anders.. en motion keyframes aanmaken om dingetjes te laten bewegen is heel wat anders dan UI events opvangen en d'r filmpjes mee laten afspelen...

Wie heeft zoiets als dit al wel eens eerder gemaakt?

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21

Exigence

dnkroz

Kun je niet beter die swf in de pagina laden en er een div met de afbeelding overheen zetten? Dus net andersom. Dan begint het filmpje al te bufferen bij het laden van de pagina. En bij de mouseover dan verberg je die div gewoon en laat je het filmpje spelen (met javascript ofzo kun je die embedded flash wel een play commando geven toch?).

Verder heb ik er ook niet zo veel kaas van gegeten, maar dit zou in eerste instantie mijn gedachte zijn :) Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:52
Het probleem ligt een beetje in het feit dat het niet in flash op kan lossen..
In flash zou je de 2 kunnen combineren (en niet met verspringende divs werken). Gewoon 1 swf
met het statische plaatje en met een "on mouse over" event het filmpje laten spelen..

Dat zou mijn oplossing zijn

Mocht je er niet uitkomen wil ik best een poging voor je doen.

[ Voor 10% gewijzigd door fsve op 22-01-2009 13:26 ]

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
fsve schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:21:
Het probleem ligt een beetje in het feit dat het niet in flash op kan lossen..
In flash zou je de 2 kunnen combineren (en niet met verspringende divs werken). Gewoon 1 swf
met het statische plaatje en met een "on mouse over" event het filmpje laten spelen..

Dat zou mijn oplossing zijn

Mocht je er niet uitkomen wil ik best een poging voor je doen.
Nou.. ik zat me af te vragen: kan ik niet beter gewoon een flash filmpje maken (200 breed x 134 hoog) waarbij de eerste frame een afbeelding is (en het commando stop() bevat), waar je vervolgens (onmouseover) naar frame 2 gaat, en in frame 2 staat het filmpje (en een commando om te gaan afspelen, play() ofzo?), of is dit niet mogelijk?

Hoe ik dit voor elkaar ga krijgen weet ik nog niet, maar de logica lijkt me wel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Dat is precies hoe het zou moeten (of beter gezegd kunnen, er zijn meer wegen...).
Ik gebruik zelf ook Swish ( http://www.swishzone.com/index.php ) om flash-onderdelen te maken.
Ze hebben onder andere een movie converter om filmpjes te converteren tot swfjes.

Deze zou je dan kunnen laden bij een "on mouse over" en weer kunnen stoppen bij "on mouse out".

Maar je logica is goed, en met flash is het ook goed te doen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Pfff... 't is toch moeilijker dan ik dacht; ik krijg het filmpje niet in de tijdlijn, en als het er in staat heb ik gigantische audio/video synchronisatie problemen..

Is er iemand die mij op weg kan helpen? Ik heb de flv die ik hiervoor wil gebruiken geupload naar http://www.pal4.nl/scholten-rollover.flv

De afmeting is 200x134 pixels... zo groot ben maak ik de .swf ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Als je me een link geeft naar het orginele filmpje (in avi formaat oid) dan zal ik een poging voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Deze gaat even over de schutting naar W&G, daar valt Flash onder.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
fsve schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:52:
Als je me een link geeft naar het orginele filmpje (in avi formaat oid) dan zal ik een poging voor je doen.
Hij's te downloaden @ http://www.pal4.nl/rollover-scholten-uncompressed.zip ... ik weet alleen niet of hij bij jou te openen is.. in Virtualdub doet 'ie 't prima hier, maar in media player speelt hij niet.. laat maar weten of je een andere versie nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Uuuhh... ik heb een andere versie nodig :) je avi is voor mij niet te converteren.
Ik weet ook niet welke afmetingen het orginele filmpje heeft, maar voor mij is het het
makkelijkst als hij gelijk de juiste afmetingen heeft (200 breed x 134 hoog ?).

Ik hoor het wel!

[ Voor 0% gewijzigd door fsve op 27-01-2009 08:45 . Reden: typo ]

Pagina: 1