Toon posts:

Printer in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vrij ingewikkelde vraag.
Wij hebben thuis 2 pc's, en ik heb zelf een laptop.
De pc1 heeft wél een draadloze netwerkkaart, pc2 niet. Pc2 heeft wel een 'gewone' netwerkkaart, voor een kabel. Pc1 en pc2 zijn verbonden met een netwerkkabel.
We hebben een draadloze router, en pc1 heeft draadloos internet. Via de netwerkkabel is dit internet gedeeld met pc2, zodat pc2 ook internet heeft.
Mijn laptop heeft internet rechtstreeks vanaf de router.
Nu zijn de usb-poorten van pc1 kapot, waardoor de printer niet meer aangesloten kan worden. De printer is nu aangesloten op pc2. Via de netwerkkabel kan er vanaf pc1 ook geprint worden.

Nu mijn vraag: ik wil graag ook vanaf mijn laptop rechtstreeks kunnen printen. De printer op pc2 is echter niet te benaderen vanaf mijn laptop, omdat pc2 niet rechtstreeks is aangesloten op de router.
Weet iemand of het mogelijk is om wel rechtstreeks te printen vanaf mijn laptop?

Alvast bedankt voor antwoorden.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zit alles wel in dezelfde IP range? Wat zijn de IP adressen van PC1, 2 en de laptop?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Exorcist schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:10:
Zit alles wel in dezelfde IP range? Wat zijn de IP adressen van PC1, 2 en de laptop?
Ik naam aan dat PC2 een eigen IP adres heeft aangezien deze op een andere netwerk kaart is aangesloten.

Ik weet niet precies, maar kan je in PC1 geen verbinding maken tussen de 2 netwerkkaarten zodat ze elkaar zien?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kijk anders eens naar een switch(je). PC1 en 2 kunnen dan beiden los van elkander Internet verkrijgen, en de laptop nog steeds draadloos. Een stuk netter, en je hoeft geen twee PC's aan te hebben om er eentje te voorzien van netwerk/Internet.