Toon posts:

Laptop op TV aansluiten / Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik sta op het punt om een laptop aan te schaffen.

Nu wil ik graag mijn laptop op de TV aan kunnen sluiten. Welke aansluitingen zijn hier allemaal geschikt voor?

Ook twijfel ik nog over de videokaart. Ik ken zelf eigenlijk alleen de GeForce-serie, maar zijn er ook overige videokaarten die vergelijkbaar zijn in prestaties of beter?

Ik heb een budget van €700,-. Op de laptop wil ik ook videobewerking kunnen doen en een beetje gamen, maar geen zware games.

Ik zat zelf te denken aan de volgende laptop: Asus F3SG-AP062C

Ik sta open voor advies.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr Wouter

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11-2025

FikkieHo

Wokmaster

Je hebt meestal verschillende opties. De meest gebruikte voor tv, zijn S-video en HDMI.. Hoewel niet alle laptops hdmi ondersteunen/hebben.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
VGA is ook een belangrijke aangezien budget laptops niet altijd beschikken over een HDMI uitgang.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-01 10:14
Het ligt ook aan wat voor tv je hebt. Op mijn tv zit bijvoorbeeld een vga, hdmi, svideo en scart aansluiting. Daar kan je elke laptop op aansluiten. Dus eerst even aangeven wat voor aansluitingen je hebt.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11-2025

FikkieHo

Wokmaster

Nou ja, meestal kan je op alle tv's wel s-video (zo dan niet via een omweg/scart>comp converter enzo) aansluiten

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-01 10:14
FikkieHo schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:15:
Nou ja, meestal kan je op alle tv's wel s-video (zo dan niet via een omweg/scart>comp converter enzo) aansluiten
Ja maar als je laptop die aansluiting niet heeft heb je daar nog weinig aan denk ik :)

Maar volgens mij hebben alle laptops óf een vga en s-video óf een hdmi uitgang.

Verwijderd

Topicstarter
Wow...wat een snelle reactie! Super!

Ik heb op dit moment een breedbeeld-tv van Phillips, maar het zal niet lang duren voordat er ook een nieuwe LCD-tv zal komen. Deze zal dan met een HDMI aansluiting uitgevoerd moet worden.

Wat is jullie mening over de videokaart? GeForce of Radeon? Ik zit op dit moment te kijken naar GeForce 9200/9300. Welke videokaart van Radeon kan je hiermee vergelijken?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Nou, als je het over HDMI wil hebben, dan zul je dus een laptop aan moeten schaffen die daarover beschikt. Omdat je toch niet heel zwaar gaat gamen voldoen veel laptops die dat hebben.

Beschikt je toekomstige TV over een DVI of VGA aansluiting dan zou ik die gebruiken. Dan neemt de keuze in typen laptops alleen maar toe. (want elke laptop heeft wel een van beide aansluitingen)

[ Voor 34% gewijzigd door Bart© op 22-01-2009 14:06 ]

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:44:
Wow...wat een snelle reactie! Super!

Ik heb op dit moment een breedbeeld-tv van Phillips, maar het zal niet lang duren voordat er ook een nieuwe LCD-tv zal komen. Deze zal dan met een HDMI aansluiting uitgevoerd moet worden.

Wat is jullie mening over de videokaart? GeForce of Radeon? Ik zit op dit moment te kijken naar GeForce 9200/9300. Welke videokaart van Radeon kan je hiermee vergelijken?
Notebookcheck heeft een nieuw lijstje gepubliceerd met huidige mobiele videokaarten i.c.m nieuwe games.
Even goed kijken hoe ze het neer hebben gezet, en je hebt een duidelijk overzicht welke videokaart wat kan.
Verder staat daar ook een benchmarklist.

kimi

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Welkom op GoT!

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Dit zijn dan ook dingen die je prima zelfstandig uit kan zoeken met behulp van een zoekmachine, een ervaringen-topic of misschien de FAQ .

Check gewoon de aansluiting van je TV zoals gemeld en die de laptop bevat. Eventueel zijn er ook verloopjes zoals DVI -> HDMI en VGA/D-SUB -> S-Video als ik me niet vergis. Gebruik verder benchmarks van onder andere notebookcheck (zie de post hierboven) voor het bepalen van de prestaties. Eventueel advies kun je krijgen in één van de NBBG's, lees daarvoor even Aanschafadvies door.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.