[iTunes] Films dubbel na loskoppelen HDD

Pagina: 1
Acties:

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Middag,

Voor al mijn films heb ik een 1TB externe HDD. Deze zijn allemaal netjes geconvert naar .mov zodat ik ze in iTunes kan gebruiken. Daar staan ze dus ook allemaal in met cover en alles. Nou is het alleen zo dat als ik de HDD loskoppel (om ergens anders naar toe mee te nemen) en vervolgens weer aankoppel en ik de HDD selecteer om te scannen voor nieuwe films, hij de gene die al in iTunes staan er nog een keer bij zet.

Zo krijg ik dus alles de hele tijd dubbel. Is hier een oplossing voor?

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-02 10:53
ik heb hier ook last van.
ik gooi zelf eerst alles uit i-tunes en laat hem dat scannen.
maar volgens mij moet dat makelijkker kunnen.

• MoietyMe
Mja ik wel graag dat mijn stats kloppen (playcount, rating ed).

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik gebruik hiervoor een tweede Library voor iTunes, start maar eens iTunes op met Option ingehouden. Als je die library bij je films zet, dan móet je eerst iTunes afsluiten voordat je de schijf kan ejecten. Dan weet je in ieder geval zeker dat je niet per ongeluk de schijf eject, waarna iTunes de bestanden niet meer kan vinden.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• MoietyMe
tonyisgaaf schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:48:
Ik gebruik hiervoor een tweede Library voor iTunes, start maar eens iTunes op met Option ingehouden. Als je die library bij je films zet, dan móet je eerst iTunes afsluiten voordat je de schijf kan ejecten. Dan weet je in ieder geval zeker dat je niet per ongeluk de schijf eject, waarna iTunes de bestanden niet meer kan vinden.
Mja dan moet je dus als je een film wilt kijken iTunes eerst opnieuw opstarten?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Good Fella schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:55:
Mja dan moet je dus als je een film wilt kijken iTunes eerst opnieuw opstarten?
Ja.

Wellicht een andere oplossing is op je lokale schijf te (sym)linken naar de folder (of bestanden) op je externe schijf. Weet alleen niet of iTunes het trekt als deze een link probeert te openen waarvan de bron niet beschikbaar is.

Ik link ook binnen mijn Movies map naar een andere Movies map op mijn externe schijf, zodat deze laatste beschikbaar is in Frontrow.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• MoietyMe
tonyisgaaf schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:08:
[...]

Ja.

Wellicht een andere oplossing is op je lokale schijf te (sym)linken naar de folder (of bestanden) op je externe schijf. Weet alleen niet of iTunes het trekt als deze een link probeert te openen waarvan de bron niet beschikbaar is.

Ik link ook binnen mijn Movies map naar een andere Movies map op mijn externe schijf, zodat deze laatste beschikbaar is in Frontrow.
Dat laatste kan eventueel wel een oplossing zijn. Want hij kan de bestanden wel vinden hoor. Alleen zet hij ze er toch dubbel in.
Pagina: 1