Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA] verwijderen tussen 2 bladwijzers

Pagina: 1
Acties:

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-11 20:15
Ik heb een word document met verschillende bladwijzers/bookmarks erin. Tussen deze bladwijzers bevinden zich tabellen met tekst. Nu wil ik VBA opdracht geven tussen 2 opgegeven bladwijzers de data te wissen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik zat zelf al te denken om te springen naar bladwijzer 1 en dan deleten tot bladwijzer 2. Maar ik kan geen commando’s waarmee dit kan. Overigens het springen naar bladwijzers enzovoort lukt natuurlijk wel. Kunnen jullie mij op weg helpen?

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:27

Kappie

Tell me your secrets...

Dat doe je door gebruik te maken van het Range object

voorbeeldje:
code:
1
Application.ActiveDocument.Range(Application.ActiveDocument.Bookmarks("Bookmark1").Start, Application.ActiveDocument.Bookmarks("Bookmark2").Start).Delete

Het is trouwens makkelijker om de heel tekst in 1 bladwijzer te plaatsen. het verwijderen van een tekst gaat dan een stuk eenvoudiger:
code:
1
Application.ActiveDocument.Bookmarks("Bookmark").Range.Delete

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-11 20:15
Bedankt het is gelukt.