Ik heb een word document met verschillende bladwijzers/bookmarks erin. Tussen deze bladwijzers bevinden zich tabellen met tekst. Nu wil ik VBA opdracht geven tussen 2 opgegeven bladwijzers de data te wissen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik zat zelf al te denken om te springen naar bladwijzer 1 en dan deleten tot bladwijzer 2. Maar ik kan geen commando’s waarmee dit kan. Overigens het springen naar bladwijzers enzovoort lukt natuurlijk wel. Kunnen jullie mij op weg helpen?
Dat doe je door gebruik te maken van het Range object
voorbeeldje:
Het is trouwens makkelijker om de heel tekst in 1 bladwijzer te plaatsen. het verwijderen van een tekst gaat dan een stuk eenvoudiger:
voorbeeldje:
code:
1
| Application.ActiveDocument.Range(Application.ActiveDocument.Bookmarks("Bookmark1").Start, Application.ActiveDocument.Bookmarks("Bookmark2").Start).Delete |
Het is trouwens makkelijker om de heel tekst in 1 bladwijzer te plaatsen. het verwijderen van een tekst gaat dan een stuk eenvoudiger:
code:
1
| Application.ActiveDocument.Bookmarks("Bookmark").Range.Delete |
He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.