Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk. Ik heb al van alles geprobeerd en ben ten einde raad. De laatste optie die ik nog zie is een kabel leggen, maar dit wil ik eigenlijk voorkomen aangezien het altijd heeft gewerkt en het nogal een gedoe wordt om dit netjes weg te werken zonder dat mensen er over struikelen.
Wie heeft er nog een idee wat ik zou kunnen proberen?
Situatie van de afgelopen 3 jaar:
Internetverbinding op de pc boven valt weg of is slecht, dit uit zich als volgt:
Het rare is:
Wie heeft er nog een idee wat ik zou kunnen proberen?
Situatie van de afgelopen 3 jaar:
- Internet komt in de gangkast binnen op de beneden verdieping. Daar is de modem gelijk verbonden met een draadloze wifirouter van linksys
- 1 laptop (WinXP) in de woonkamer verbonden via wifi
- 1 pc boven (Vista) verbonden via een linksys wifi-pcikaart
- 1 ps3 in de woonkamer verbonden via wifi
Internetverbinding op de pc boven valt weg of is slecht, dit uit zich als volgt:
- lag in ventrilo en WoW (soms seconden)
- disconnects in ventrilo en WoW
- ik kan niet browsen
- streamen van series/films naar mijn ps3 werkt niet meer goed: het beeld stopt soms 2 seconden en het geluid loopt door, na 2 seconden stopt het geluid en haalt het beeld om vervolgens weer goed te lopen
- de verbinding met het wifi-netwerk viel soms ook weg, maar dit heb ik de laatste 4 weken niet meer zien gebeuren
Het rare is:
- geen pijl op te trekken wanneer dit gebeurd, soms een hele avond geen enkel probleem, soms ontzettend erg. Het streamprobleem is er echter altijd.
- de laptop heeft geen enkel probleem, ik kan constant uit WoW gegooid worden terwijl mijn vriendin op de laptop vrolijk verder speelt
- computer boven verbinden via een kabel: alle problemen zijn weg (daarom ben ik ervan overtuigd dat het probleem ergens tussen mijn PC en de router zit)
- computer + router resetten: kan het probleem even verhelpen, maar na 5 minuten was het weer terug
- een nieuwe linksys pci-kaart gekocht: niks opgelost
- static ip-adres ingesteld: niks opgelost
- geswitched naar 11mbit verbinding: niks opgelost
- router 2 meter van mijn PC gezet: niks opgelost
- energieinstellingen aangepast: niks opgelost
- andere wifi-channels geprobeerd: niks opgelost
- laatste firmware op de router geïnstalleerd: niks opgelost
- de pci-kaart in een andere slot gezet: niks opgelost
- iets gelezen over problemen met PDA verbinden, opgelet of dit de oorzaak is: geen verband kunnen vinden