Hallo allen, ik heb al lange tijd last van een af en toe wegvallende internetverbinding. Soms een seconde, soms een paar minuten, soms een uur. Soms een week niet, dan drie keer per dag. Stroomkabel uit mijn Linksys WAG200G ADSL modem/router trekken en weer terugpluggen, verhelpt het probleem doorgaans. Ik denk niet dat 't ligt aan mijn modem/router, want met mijn Zyxel-modem hiervoor had ik hetzelfde probleem. Soms vindt de modem/router na een tijdje zelf weer verbinding, soms blijft de verbinding uren dood totdat ik de stroom onderbreek. Ik heb met mijn pc een bedrade aansluiting, mijn vrouw een draadloze aansluiting, maar we hebben het probleem allebei en tegelijkertijd.
Nu wil ik eens goed in kaart brengen wanneer het probleem zich voordoet en hoe lang, zodat ik enigszins gefundeerd met de Telfort helpdesk kan gaan bellen. Bestaan er programmaatjes die precies loggen wanneer je verbinding wegvalt en voor hoe lang?
Bedankt voor de hulp alvast.
Nu wil ik eens goed in kaart brengen wanneer het probleem zich voordoet en hoe lang, zodat ik enigszins gefundeerd met de Telfort helpdesk kan gaan bellen. Bestaan er programmaatjes die precies loggen wanneer je verbinding wegvalt en voor hoe lang?
Bedankt voor de hulp alvast.