Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betrouwbaarheid goedkope CV-setjes

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Wat je toch wel mist als je naar een oudere auto gaat is het gebrek aan centrale vergrendeling, of althans de bediening op afstand ervan.

Nu staan er op Marktplaats en eBay allerlei goedkope setjes, bestaande meestal uit 2 'blanco' sleutels met afstandbediening erin, en een controllertje.

Zelf heb ik ook nog ergens een doosje van ± € 60,- slingeren met motoren, alarm, AB's etc, maar heb het nooit ingebouwd ivm de vervelende eigenschap dat 'ie gaat piepen als je niet binnen een X aantal seconden je alarm erop zet - onhandig.

Nu wil ik in m'n Volvo 940 toch wel zo'n setje inbouwen (CV en alarm heeft 'ie al), maar hoe veilig zijn die goedkope setjes ? Dat 't een keer niet werkt vind ik dan minder erg dan dat 'ie al open gaat als je je digitale radiocameratelefoon op 112mhz zet terwijl je een MMS'je naar *#888 stuurt, bij wijze van.

:)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik heb een tijdje geleden ook gedacht om zoiets in mijn fiesta te installeren. Nu heb ik vrij veel (tot bijna enkel) slechte ervaringen daarover gelezen.
Zo moeten ze zeer goed afgesteld zijn en zijn die motoren ook gevoelig voor speling. Een veel voorkomend probleem was bvb dat er teveel speling was op het slotmechanisme en dat er dus niets gebeurt als de motortjes in werking treden.
Ook schijnt de elektronica van die goedkoop setjes (met 100en verschillende functies) niet altijd te doen wat je verwacht.

Er zullen zeker ook wel goede ervaringen zijn, maar wat mij heeft afgeschrikt is de installatie. Die dingen moeten dus echt 100% correct geplaatst zijn, anders krijg je problemen. En kijk ook of het slotmechanisme in je auto met 'stangen' of kabels werkt. Als het met kabels werkt, is het nog een ingewikkeldere klus.

[ Voor 9% gewijzigd door jvvv op 22-01-2009 08:42 ]

Verwijderd

Ik heb ooit zoiets ingebouwd in m'n bmw E30. Best humor was dat op zo'n oude bak aflopen en dan *bliep bliep* de deuren open :P

Het spul inbouwen is prima te doen als je een beetje affectie hebt met elektronica. Ik moest alleen wel m'n halve auto openhalen om overal bij te kunnen. De eerste tijd werkt het ook prima maar toen begonnen de problemen al snel. De motortjes met de stangen die je deur op slot trekken krijgen al snel last van speling. Mocht je toch zo'n set gaan inbouwen zorg dan dat die motortjes van goede kwaliteit zijn en dat je ze echt goed vast zet.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:24
Veel van die setjes die je via eBay koopt zijn volgens mij officieel niet goedgekeurd voor gebruik in NL. Daarnaast vertrouw ik zo'n setje inclusief vier motortjes en compleet alarm voor 70 euro niet echt.

Bij mijn CV was de afstandsbediening kapot en werd soms de CV ook niet geactiveerd door de bestuurdersdeur te openen. Ik heb nu alleen een controllerkastje met afstandsbediening gekocht. Niet een Flitsubatsu-ding via Marktplaats met nep-klapsleutels, maar gewoon een ding met twee kleine afstandsbedieningkjes van de automaterialenzaak op de hoek. Dat AutoStyle het spul natuurlijk eigenlijk ook gewoon bij Flitsubatsu inkoopt is een ander verhaal ;) Het is overigens model TE 166F.

In ieder geval zou ik zo'n soort apparaat kopen en niet zo'n setje met klapsleutels, alarmfuncties, honderd verschillende piepjes en allerlei onzin. Zoals jvvv dus ook al zegt :)

Het ding wat in mijn auto zit, werkt overigens al anderhalf jaar probleemloos. Inbouwen is wel een feest, want je moet dus ergens de aansturing van je CV-controller kunnen vinden. Volgens mijn Haynes manual zat hij 'under passenger seat', maar dat bleek bij mij juist de bestuurdersstoel te zijn. Leuk, die Engelse handboeken ;)

En eigenlijk moet ik de boel nog even loshalen. Het kabeltje om de knipperlichten mee te laten oplichten is nog niet aangesloten en dat ziet er toch wel cool uit op een 14 jaar oude 306 ...

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 22-01-2009 09:28 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 11:36
mijn setje was 20 euro op ebay en komt weg bij akhan-carparts, (ooke en duitse webshop..)

ben er zeeeer tevreden over, werkt perfect inbouw was makkelijk wat wil je nog meer

gebruik alleen niet de functie waarbij je een sleutel zeg maar erin kan doen en gebruik het gewoon als los kastje...

koop zeker geen klapsleutel set.. want das prut...

let er wel op dat je niets koopt met infrarood en wel iets met rollingcode!

edit @hierboven.. flitsubatsu.. _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 22-01-2009 09:37 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Nou, zoals ik al zei vertrouw ik dat setje wat ik heb liggen niet echt.

Ik ben dus puur op zoek naar een afstandbediening + ontvanger/controller, CV en alarm zit er al op namelijk.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:24
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:09:
Nou, zoals ik al zei vertrouw ik dat setje wat ik heb liggen niet echt.

Ik ben dus puur op zoek naar een afstandbediening + ontvanger/controller, CV en alarm zit er al op namelijk.
As I said, die TE166F die ik heb. Die zou moeten voldoen.

Punctuality is the politeness of kings

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Zal eens kijken :)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18