[Google] invloed doorlink domeinnaam.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 20:14
Sorry voor de titel :P

Maar het gaat om het volgende:
Ik heb een info website over het hondenras de (Zwitserse) witte herder.Omdat alle namen die hier mee te maken hebben al geregistreerd waren heb ik een naam moeten kiezen die maar enigszins lijkt. (nl: zwitsersewitjes.nl)
Ik kan nu echter de domeinnaam witteherder.nl overnemen. Deze komt wel in de top 10 wanneer je als trefwoord witte herder bij google invoert.
Als ik dit domeinnaam overneem dan wil ik hem doorlinken naar mijn bestaande site.
Zal dit domeinnaam dan nog steeds hoog blijven scoren?
Hij word overigens nu ook gebruikt als doorlink naar een andere domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Het antwoord op die vraag hangt af van wat andere mensen gaan doen. Als die massaal hun links naar die domeinnaam verwijderen... tja, dan is die nieuwe domeinnaam al snel terug op het niveau van de oude.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waarom doe je het niet andersom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou die domeinnaam verwijderen die je over wil nemen .. je weet maar nooit

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Waarom niet je site verhuizen naar nieuwe domein en oude laten doorlinken naar witteherder.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
fish schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:30:
Ik zou die domeinnaam verwijderen die je over wil nemen .. je weet maar nooit
Het is van een kennis. Dus zit wel goed. ;)
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:32:
Waarom niet je site verhuizen naar nieuwe domein en oude laten doorlinken naar witteherder.nl?
Heb ik ook aan gedacht maar het leek mij makkelijker om door te linken.

Ik denk trouwens omdat de nieuwe domeinnaam meer de lading dekt dan mijn huidige, dit van invloed is op een hogere rank. Klopt die redenering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Een domeinnaam heeft idd invloed op de pagerank.

http://www.[zoekterm].nl zal hoger scoren wanneer gezocht wordt op [zoekterm] dan http://home.provider.nl/[zoekterm] die weer hoger scoort dan http://home.provider.nl/[iets-anders].

PS. Dit gaat er natuurlijk van uit dat alle andere omstandigheden gelijk blijven. Als de halve wereld linkt naar http://home.provider.nl/[iets-anders] en bijna niemand naar http://www.[zoekterm].nl dan zal de eerste toch echt hoger scoren.

[ Voor 34% gewijzigd door kalizec op 22-01-2009 00:57 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Als ik nu aan de nieuwe domeinnaam een eigen hostingpakket hang, dezelfde site hier opzet en dan van dezelfde database gebruik maak als de andere domein gaat dat werken of komen er problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Artwido schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:00:
Als ik nu aan de nieuwe domeinnaam een eigen hostingpakket hang, dezelfde site hier opzet en dan van dezelfde database gebruik maak als de andere domein gaat dat werken of komen er problemen?
dat kan, maar dat kan veel makkelijker: je kunt het domein dan verhuizen naar je huidige host, en als alias gebruiken.

Nadeel van die methode is dat google het dan ziet als twee verschillende websites met exact dezelfde content. Dat is duplicate content en daar heeft google een hekel aan (ik denk om te voorkomen dat mensen gewoon wikipedia-artikelen kopiëren naar hun eigen site).

Verstandiger is dus om één hoofddomein te kiezen, en het andere domein hiernaar te laten doorverwijzen. Zo kun je wel het nieuwe domein gebruiken, maar de oude links ook 'levend' houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
mcDavid schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:09:
[...]

Verstandiger is dus om één hoofddomein te kiezen, en het andere domein hiernaar te laten doorverwijzen. Zo kun je wel het nieuwe domein gebruiken, maar de oude links ook 'levend' houden.
Ik denk dat dit dan de beste oplossing is. bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Je zegt dat de domeinnaam witteherder.nl nu ook al doorlinkt naar een ander domein? Maar witteherder.nl komt wel in de zoekresultaten naar voren? Dan gebeurt die doorlink waarschijnlijk met een 302 server redirect ipv een 301 server redirect.

Ik zou even kijken hoe sterk je huidige domeinnaam is ten opzichte van witteherder.nl (scoor je nu helemaal nergens op? Hoeveel links hebben beide domeinen? Wat is de PageRank?). Als je huidige domeinnaam zwak is, zou ik de site overzetten naar witteherder.nl en dan je huidige domein doorlinken (met een 301 redirect).

Wat je nooit moet doen is dezelfde site op twee domeinen beschikbaar maken, hierboven is al uitgelegd waarom.

Als je je huidige domeinnaam wil behouden en witteherder.nl besluit door te linken, let dan op dat dit met een 301 redirect gebeurt, niet een 302. In het laatste geval hevelt Google namelijk niet de waarde van het domein over naar het doeldomein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij zwitsersewitjes.nl heb ik eerder het idee dat dat iets vaags is.. witte herders is echt stukken beter.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@ Millennyum Je hebt gelijk, als je als trefwoord witte herder ingeeft bij google dan komt er in de huidige situatie de site www.jaye.nl/ in de eerste hits van google. witteherder.nl word direct doorgelinkt door de vorige eigenaar.

Inmiddels heb ik het domein overgenomen en kan ik het begin volgende week in gebruik nemen.
Ik link dit domein niet door maar hang er de site aan. Het domein zwitsersewitjes.nl link ik door naar witteherder.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb de nieuwe domeinnaam nu in gebruik. Heb er ook hosting bij en de complete site erheen gekopieerd.De oude site link ik nu naar de nieuwe site.
Echter... mensen die op google zoeken naar onderwerpen die op mijn site voorkomen dan komen er hits naar pagina's van mijn oude site die geven nu een 404 page not found. De site is er nog wel maar ik heb de index.php vervangen voor index.html met daarin de redirect.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles word door gelinkt naar de nieuwe domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Alle requests afvangen met een .htaccess file naar index.php en incl. opgevraagde querystring doorsturen met 301 header heeft bij mij extreem goed geholpen na een (gedwongen) wisseling van domeinnaam:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<IfModule mod_rewrite.c>
    Options -Indexes
    RewriteEngine On
    RewriteCond     %{REQUEST_FILENAME}     !-f             
    RewriteCond     %{REQUEST_FILENAME}     !-d
    RewriteRule     ^(.*)$                  index.php       [L]
</IfModule>

en in php:
PHP:
1
2
header('Location: http://www.nieuwedomeinnaam.nl' . $_SERVER['REQUEST_URI'], TRUE,301);
exit;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
ok! tnx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Waarom niet gewoon de host-header van beide domeinnamen op je website zetten? Dan heb je geen zak met redirecten te maken. Dan werkt het gewoon. Zonder iets daarvoor te hoeven sleutelen aan je code.

Ja, een HTTP 301 is correct, maar dat hoeft lang niet altijd de beste oplossing te zijn.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
_Thanatos_ schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:01:
Waarom niet gewoon de host-header van beide domeinnamen op je website zetten? Dan heb je geen zak met redirecten te maken. Dan werkt het gewoon. Zonder iets daarvoor te hoeven sleutelen aan je code.
Daarom:
mcDavid schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:09:
[...]
Nadeel van die methode is dat google het dan ziet als twee verschillende websites met exact dezelfde content. Dat is duplicate content en daar heeft google een hekel aan (ik denk om te voorkomen dat mensen gewoon wikipedia-artikelen kopiëren naar hun eigen site).

?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
bedankt voor de tips!
Ik heb het als volgt opgelost:
Alles verplaatst naar mijn nieuwe serverruimte met nieuwe domeinnaam. en met een htaccess in de root van de oude site alles geredirect.
De links naar de oude site die met google gevonden worden, worden nu netjes doorgelinkt.
Ik krijg geen 404 pagina's meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Maar Xander (mcDavid), is dan ook echt bewezen dat host-headers een penalty van Google veroorzaakt? Ik kan me dat niet voorstellen, omdat het ontzettend common practise is. Ik zie dat liever bewezen of aangetoond, want er bestaan al veel te veel mythes over hoe Google te werk gaat, wat ze afstraffen, en wat ze fijn vinden.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
http://www.google.com/sup...?answer=66359&topic=15263

Hier geeft google zelf aan dat het verstandig is om het duplicaat af te schermen voor de zoekmachine, om penalty's te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Die indexering daar snap ik soms niets van.
Als iemand zocht op Google op het trefwoord 'pakwerk' dan kwam mijn site bij de eerste 5 hits.
Sinds vandaag kan ik mijn site na 5 pagina's nog niet terugvinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Het werkt! :*)
Het is nu ongeveer twee later en mijn site komt met bijna alle combinaties met 'witte herder' op de eerste of tweede pagina van google resultaten.
Daarvoor was mijn site soms helemaal niet terug te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Artwido op 16-02-2009 12:59 ]

Pagina: 1