initialisatie netwerk traag

Pagina: 1
Acties:

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-01 14:25
Ik heb enkele weken geleden een kale install van windows XP gedaan, dit ivm met een PC die al enige jaren op dezelfde installatie liep en traag werd. Die traagheid is absoluut verholpen, maar ik zit nog wel met het probleem dat mijn netwerk heel laat na de boot geinitialiseerd wordt.

Wanneer ik de PC start is hij binnen enkele seconden in XP. Ik hoor vervolgens dat de PC stopt met ratelen. Vervolgens kan ik alles al doen en is hij overal snel in. Echter kan ik nog geen internetpagina's bekijken, omdat ik nog geen netwerk heb. Een minuut of 2 nadat ik de computer al heb kunnen gebruiken, begint hij weer te ratelen en start hij de netwerkverbinding.

Ik heb verder geen virusscanner draaien en alleen de windows firewall. Dit probleem deed zich ook gelijk al voor vanaf het begin dat ik de PC opnieuw had geinstalleerd.

Hopelijk kan één van jullie me helpen!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:45
Ik heb zoiets dergelijks ook wel eens meegemaakt. Dit bleek toen te liggen aan het feit dat de netwerkkaart op IP-informatie van de DHCP-server aan het wachten was. Nader onderzoek bleek nog uit te wijzen dat hij op DNS-informatie aan het wachten was. Na een timeout van ettelijke minuten werd het wachten afgebroken en "schoot" de initialisatie verder.

Wellicht kun je een vast IP-adres aan je netwerkkaart koppelen ?
Eventueel zou je eens in de eventlogs van je PC kunnen kijken ? Dan zoeken op een time-out van je netwerkkaart.

• Dytzox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-12-2023
Wat is geen netwerk?
netwerkkabel niet aangesloten? wat voor melding krijg je, of heb je nog geen dhcp ontvangen?
Wat voor een router/switch gebruik je?

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-01 14:25
Het is een draadloos netwerk. Ik krijg verder aan het begin helemaal geen melding, ook niet dat er geen netwerk beschikbaar is oid. De icoontjes voor het netwerk, draadloos en met draad, verschijnen pas na enkele minuten.