Ik probeerde toevallig vandaag een nieuwe avatar te uploaden en het viel me op dat bijna elke avatar die ik maakte net te groot was qua kb om te uploaden als gratis member. (edit: die ik probeerde te maken van foto die je nu links als mijn ava ziet).
Het limiet is een 60x60 afbeelding (prima formaat) van maximaal 10KB.
Nu kom ik zelf met Photoshop standaard boven die 10KB voor een 60x60 afbeelding.

(zie dat Photoshop er al van uitgaat dat deze afbeelding 10.5kb gaat zijn, net te groot dus
)
Zelfs met een 50x50 jpeg op kwaliteit 5 uit 12 (hoge lossy compress dus) kom ik nog op zo'n 13KB uit terwijl er niets bijzonders is te zien.
Voorbeeld:
Uiteindlijk kreeg png compressie mijn avatar onder de 10KB op 60x60.
Maar ik vroeg me af of het misschien een idee is om de max grote van avatars op te hogen naar bijvoorbeeld 15KB zodat ook JPG's zonder allemaal compressie instellingen te uploaden zijn.
Ik ben benieuwd wat iedereen hier over te zeggen heeft.
Het limiet is een 60x60 afbeelding (prima formaat) van maximaal 10KB.
Nu kom ik zelf met Photoshop standaard boven die 10KB voor een 60x60 afbeelding.

(zie dat Photoshop er al van uitgaat dat deze afbeelding 10.5kb gaat zijn, net te groot dus
Zelfs met een 50x50 jpeg op kwaliteit 5 uit 12 (hoge lossy compress dus) kom ik nog op zo'n 13KB uit terwijl er niets bijzonders is te zien.
Voorbeeld:
Uiteindlijk kreeg png compressie mijn avatar onder de 10KB op 60x60.
Maar ik vroeg me af of het misschien een idee is om de max grote van avatars op te hogen naar bijvoorbeeld 15KB zodat ook JPG's zonder allemaal compressie instellingen te uploaden zijn.
Ik ben benieuwd wat iedereen hier over te zeggen heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door roy-t op 21-01-2009 23:25 . Reden: tekst onder afbeelding onder verkeerde afbeelding! 8)7 ]