Toon posts:

[sbs - xp] Netwerk loopt vast aan het eind van de dag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal computers verbonden aan een servertje met SBS2003. Dit werkt allemaal prima, alleen het euvel is dat het netwerk aan het eind van de dag vastloopt. De netwerkschijven zijn niet meer benaderbaar en bestanden/programma's lopen hierdoor vast.

Wat ik dan doe is outlook opnieuw opstarten. Die geeft dan weer een inlogschermpje voor het netwerk, ik log opnieuw in en alles draait weer een uurtje. Soms krijg ik de melding: "poging tot inbraak gedetecteerd".

Gek genoeg gebeurd het altijd 's avonds. Nu zal er vast een instelling zijn in SBS, alleen waar?
Het aanmeldschema van de gebruikers in active directory staat op 24/7.

Wie kan mij op weg helpen?

Verwijderd

Wordt er op een bepaald uur van de dag back-ups genomen? Of zijn er vastgelegde dingen die weggeschreven worden rond een bepaald uur?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

poging tot inbraak gedetecteerd is Kerio frewall? waar komt die melding uit, wat is het exacte melding?

Kun je iets in de event log vinden aan foutmeldingen?

laatste stap is dat je een netwerk-analyzer (wireshark) om te kijken wat er op het eind van dedag op het netwerk gebeurt als je dat zelf niet kunt afleiden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Dytzox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:45:
Soms krijg ik de melding: "poging tot inbraak gedetecteerd".
Kan het zijn dat dit firewall tooltje het complete verkeer stopt? en, evt naar een bepaalde tijd verkeer weer toelaat?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie tips. De firewall zit niet in de weg, doet niets bijzonders.
Backups zitten ook niet in de weg.

De exacte melding zal ik de volgende keer noteren.
Ik zoek nog even verder.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je geeft echt weinig info, met "zal wel een instellingen in SBS zijn" komt niemand ver, het kan zoveel zijn. Kijk je event viewer eens na, die kan nogal eens nuttige info verschaffen. Heb je Kerio ook al geprobeerd te disablen? Genoeg te doen/proberen denk ik :)

• Dytzox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:02:
De firewall zit niet in de weg, doet niets bijzonders.
behalfe dan "Soms krijg ik de melding: "poging tot inbraak gedetecteerd".
Is dit dan elke dag? of soms? en welk tijdstip?

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Als ik jou was zou ik heel snel die firewall eraf gooien, heb je echt niet nodig en zorgt vaak voor dit soort problemen.
Pagina: 1