[VGA/DVI/HDMI] Laptop op TV aansluiten werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Satellite Pro U300 laptop die ik wil aansluiten op mijn Samsung HD Ready LCD TV (precieze type houden jullie tegoed, hij heeft in elk geval 2x HDMI en VGA). Hiervoor heb ik een DVI > HDMI kabel gekocht en deze met een VGA/DVI verloopstuk op mijn laptop aangesloten. De laptop heeft enkel een VGA aansluiting, vandaar het verloopstuk. Het is de bedoeling dat de TV met DVI > HDMI op een PC aangesloten wordt, maar die PC is nu nog even afwezig.

Het probleem: de laptop ziet de televisie niet, en het beeld blijft zwart. Heb nieuwe display drivers geinstalleerd, laptop/tv opnieuw gestart, in alle relevante schermpjes alles veranderd, maar niets lijkt te helpen.

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Je stuurt nu analoog naar een digitale ingang, dat gaat niet werken. Hang hem direct aan je vga aansluiting van je tv met een gewone monitor kabel en klaar ben je. Digitaal gaat in jouw geval niet lukken omdat je laptop dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ie op de videokaart van de desktop aangesloten is (dus gewoon DVI > HDMI) zou het wel gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
het zou ook moeten werken, wat doe je met de instellingen? clone je je monitor? of zet je hem ernaast als 2nd? anders moet je het even aanzetten de display settings.

Letwel: hdmi ondersteund bij mijn weten alleen standaard formaten 1080/720/en nog een paar. dus als je een hdready scherm hebt heb je waarschijnlijk 1360x768 pixels. Dat formaat kan je bij mijn weten niet over hdmi sturen. Dus zal je of 1080i of 720p moeten proberen. Alleen is dan je beeld niet scherp omdat de pixels niet 1:1 staan. (wordt uitgerekt) Een betere oplossing is dan VGA gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vesper64 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:48:
het zou ook moeten werken, wat doe je met de instellingen? clone je je monitor? of zet je hem ernaast als 2nd? anders moet je het even aanzetten de display settings.

Letwel: hdmi ondersteund bij mijn weten alleen standaard formaten 1080/720/en nog een paar. dus als je een hdready scherm hebt heb je waarschijnlijk 1360x768 pixels. Dat formaat kan je bij mijn weten niet over hdmi sturen. Dus zal je of 1080i of 720p moeten proberen. Alleen is dan je beeld niet scherp omdat de pixels niet 1:1 staan. (wordt uitgerekt) Een betere oplossing is dan VGA gebruiken.
Elke instelling geprobeerd, niets werkt (clone e.d.).

Het verhaal over de resoluties geldt dus ook als ik hem met mijn PC direct DVI > HDMI aansluit? De TV is een Samsung LE40A330J1XXC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Niet online
ja, ik heb ook zoiets uitgeprobeerd. Met een 8800gt van nvidia en laatst met de ati 4870, en mijn tv is een LG hd ready. maar ik krijg het dan wel groot op me scherm, alleen (geloof dat het zo heet) de pixelmapping is niet 1:1 dus het niet superscherp.. het kan wel. Alleen niet zo strak als met dvi of vga.

edit: Nederlands blijft soms lastig

[ Voor 12% gewijzigd door Vesper64 op 21-01-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vesper64 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:08:
ja, ik heb ook zoiets uitgeprobeerd. Met een 8800gt van nvidia en laatst met de ati 4870, en mijn tv is een LG hd ready. maar ik krijg het dan wel groot op me scherm, alleen (geloof dat het zo heet) de pixelmapping is niet 1:1 dus het niet superscherp.. het kan wel. Alleen niet zo strak als met dvi of vga.

edit: Nederlands blijft soms lastig
Goed, VGA met een DVI plugje om hem op de videokaart van m'n desktop aan te sluiten is dus de beste optie in dit geval??

Nog even over Sick Nick's reply: die spreek jij tegen Vesper? Analoog > Digitaal zou ook moeten werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Niet online
hmmz, beetje snel gelezen vrees ik, analoog -> digitaal zou niet werken idd. maar las alleen het dvi->hdmi gedeelte, en dvi is wel degelijk digitaal. Alleen vga of d-sub is analoog. Dus vga->dvi zou volgens mij ook niet werken..
De beste oplossing is gewoon een VGA kabel kopen en die direct van VGA van je laptop -> naar de VGA op je tv aan te sluiten. Als je niet in een ruimte zit met veel storing signalen werkt het prima. Dus hoef je ook niet moeilijk te doen met omzetters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vesper64 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:02:
hmmz, beetje snel gelezen vrees ik, analoog -> digitaal zou niet werken idd. maar las alleen het dvi->hdmi gedeelte, en dvi is wel degelijk digitaal. Alleen vga of d-sub is analoog. Dus vga->dvi zou volgens mij ook niet werken..
De beste oplossing is gewoon een VGA kabel kopen en die direct van VGA van je laptop -> naar de VGA op je tv aan te sluiten. Als je niet in een ruimte zit met veel storing signalen werkt het prima. Dus hoef je ook niet moeilijk te doen met omzetters.
Duidelijk. Laatste vraag dan: op de lange termijn gaat het om mijn desktop pc, en die heeft enkel DVI. Is VGA > VGA in dit geval de beste oplossing met een DVI verloopstuk? Of eventueel een DVI > VGA kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 02:33:
[...]

Duidelijk. Laatste vraag dan: op de lange termijn gaat het om mijn desktop pc, en die heeft enkel DVI. Is VGA > VGA in dit geval de beste oplossing met een DVI verloopstuk? Of eventueel een DVI > VGA kabel?
nee dan kun je het beste van DVI naar HDMI gaan. Dit geeft de beste beeldkwaliteid.
de reden dat het nu niet werkt via VGA/DVI/HDMI is dat je het vga signaal niet naar DVI kan overzetten met een verloopstukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Niet online
Je kan het natuurlijk zelf uitproberen want ik geloof dat je de spullen er voor hebt. Maar als je tv hetzelfde doet als degene waarmee ik heb zitten stoeien krijg je geen 1:1. En dan is het aan jou om het storend te vinden of niet. Ik heb het op dit moment aangesloten zoals jij zegt DVI->VGA puur en alleen omdat hdmi niet mijn resolutie over kan brengen.
Pagina: 1