Could't Find NTDLR

Pagina: 1
Acties:

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
heb een nieuw sys opgebouwd:

Intel Pentium Dual e5200
2x1GB Kingston DDR2
250GB Sata schijf( enigste oude onderdeel)
Asus Moederbord ( ben even het type kwijt.. zoek ik straks wel even op..)
Pinnacle TV kaart
Nvidia Geforce 7200

bij het booten van Windows cd ( waar dus moet komen te staan , Druk op een toets om van CD te starten)

krijg ik deze melding:

BOOT: Couldn't Find NTDLR

vervolgens start hij opnieuw op en begint overnieuw

er staat nog een oude windows install op de schijf, maar die start natuurlijk ook niet op..

tis een XP Media Center edition (speciaal gehaald voor de Pinnacle tvkaart) maar een andere windows cd pakt dezelfde fout..

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Misschien is de cd beschadigd.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:39
Even in je BIOS instellen dat deze eerst van CD boot. In je BIOS staat dit waarschijnlijk onder: Boot Order

• Night89
  • Nu online

Night89

Topicstarter
cd is net nieuw! en heb al een goede installatie ermee gedaan..

als ik een normale xp cd erin stop gebeurt er hetzelfde..

en hij boot van cd, maar na het opspinnen van de cd komt die fout.

[ Voor 11% gewijzigd door Night89 op 21-01-2009 19:30 ]

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Dat hij nieuw is ok. Probeer hem is in een andere pc of maak is een kopie.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Night89 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:30:
[...]
en hij boot van cd, maar na het opspinnen van de cd komt die fout.
Weet je dit 100% zeker? Het feit dat de cd gaat spinnen wil niet zeggen dat je PC er van probeert te starten. Als er nog een oude instalaltie op die HDD staat en hij daar van probeert op te starten zou ik deze foutmelding ook eerder verwachten. Wat zie je zonder cd erin?

Ik neem overigens aan dat er in de foutmelding NTLDR staat en geen NTDLR?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Night89
  • Nu online

Night89

Topicstarter
Xander schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:35:
[...]

Weet je dit 100% zeker? Het feit dat de cd gaat spinnen wil niet zeggen dat je PC er van probeert te starten. Als er nog een oude instalaltie op die HDD staat en hij daar van probeert op te starten zou ik deze foutmelding ook eerder verwachten. Wat zie je zonder cd erin?

Ik neem overigens aan dat er in de foutmelding NTLDR staat en geen NTDLR?
ja dat klopt ja, had een tiepfoutje gemaakt ;)

heb al 100en keren windows geinstalleerd,en op dat moment komt er normaal altijd "druk op een toets om van cd te starten" (of in die richting in ieder geval) en nu dus niet, weet vrij zeker dat hij iig de cd aanspreekt, om vervolgens te zeggen dat het alsnog niet gaat

heb de cd eerder gebruikt, met de vorige pc, daar werkte die prima! met een kopietje mag het ook niet helpen, precies hetzelfde gezeur.. :'(

Met Vriendelijke Groet,

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:47
Heb je het nou al nagekeken in je bios voor de zekerheid?

• Xander
  • Nu online
Night89 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:59:
[...]

ja dat klopt ja, had een tiepfoutje gemaakt ;)
Je maakt hem consequent, da's niet zo handig als je er op probeert te zoeken. ;)
heb al 100en keren windows geinstalleerd,en op dat moment komt er normaal altijd "druk op een toets om van cd te starten" (of in die richting in ieder geval) en nu dus niet, weet vrij zeker dat hij iig de cd aanspreekt, om vervolgens te zeggen dat het alsnog niet gaat

heb de cd eerder gebruikt, met de vorige pc, daar werkte die prima! met een kopietje mag het ook niet helpen, precies hetzelfde gezeur.. :'(
Je weet vrij zeker dat hij iig de cd aanspreekt... mooi... is dat een onderbuikgevoel of kun je dat nog verder onderbouwen? Controleer het gewoon eens in je BIOS, of probeer op zn minst of je die melding ook krijgt als je zonder een CD in de drive opstart?

• Night89
  • Nu online

Night89

Topicstarter
hij start echt van cd op! ;)

zonder cd wil hij meteen windows van HD starten ( met het veilige modus schermpje en normaal starten en blabla) dus ook geen foutmelding dan..

in bios staat ie al op CD als 1st boot device, anders blijf ik op f8 drukken met booten. dusja hij start zeker van cd ;)

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Als de CD opspint, wil dit niet per sé zeggen dat hij daarvan leest.. Als hij echt van de cd leest en hij komt dan zeggen dat NTLDR niet te vinden is, is de cd stuk (punt).

Ik denk eerder dat hij niet kan booten van je hdd en daarom die foutmelding geeft. Heb je de boot sequence nagekeken in het BIOS? En wat doet hij als je de CD eruit haalt? Als hij dan hetzelfde zegt, boot hij waarschijnlijk niet van de cd: of CD stuk, of BIOS niet goed ingesteld.. Kom op :*)

• Night89
  • Nu online

Night89

Topicstarter
heb hem voor de zekerheid ook nog maar in deze pc gestopt ( de 3e dan)

en ook bij deze start hij gewoon van cd op zonder morren...

Met Vriendelijke Groet,

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 21:56
Misschien ligt het aan je cd-(dvd) speler ??

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

zit er niet een floppy of usb stick of ander storage device in de onder w2k/xp is geformateerd?

Anders zou ik als jou was een andere cd-rom drive proberen.
Je geeft al aan dat het op 2 andere systemen wel werkt.
Als het medium niet defect is dan moet het de lezer zijn

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Xander
  • Nu online
Night89 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:06:
hij start echt van cd op! ;)

zonder cd wil hij meteen windows van HD starten ( met het veilige modus schermpje en normaal starten en blabla) dus ook geen foutmelding dan..

in bios staat ie al op CD als 1st boot device, anders blijf ik op f8 drukken met booten. dusja hij start zeker van cd ;)
Tjah, dan begint het een hardwareprobleem te lijken.

DVD-drive kapot? Brakke SATA-kabel? Kapotte SATA-controller / moederbord? Brak geheugen? 3 van de 4 kun je denk ik zonder al te veel moeite wel uitsluiten?

Misschien is dit ook een mooi moment om toch het typenummer van je moederbord eens op te zoeken en te kijken of er een BIOS-update beschikbaar is. :P

• Night89
  • Nu online

Night89

Topicstarter
Xander schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:22:
[...]

Tjah, dan begint het een hardwareprobleem te lijken.

DVD-drive kapot? Brakke SATA-kabel? Kapotte SATA-controller / moederbord? Brak geheugen? 3 van de 4 kun je denk ik zonder al te veel moeite wel uitsluiten?

Misschien is dit ook een mooi moment om toch het typenummer van je moederbord eens op te zoeken en te kijken of er een BIOS-update beschikbaar is. :P
opgelost!

heb het bios geupdate mocht niet helpen

vervolgens de kabel vervangen door eentje uit de oude doos, en die werkte wel!!!

zeker een productiefout ofzo, want had de bijgeleverde nieuwe IDE kabel eraan gedaan...

het werkt nu iig, bedankt voor de hulp!

Met Vriendelijke Groet,

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Night89 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:27:

bij het booten van Windows cd ( waar dus moet komen te staan , Druk op een toets om van CD te starten)

krijg ik deze melding:

BOOT: Couldn't Find NTDLR
CD boot aangelegenheden zijn Optical Drive of Media (cd) issues.
Geen WOS dus, maar Opslagmedia & I/O Controllers

Het zou ook handig zijn als je vervolgens besluit te testen met een andere bootable CD, dan kun je al veel beter nagaan waar je topic daadwerkelijk thuishoort.

Dat je Windows wil installeren is niet genoeg reden om dan maar in WOS een topic te openen ;)

>> Opslagmedia & I/O Controllers

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 22-01-2009 18:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1