Toon posts:

Ati en nvidia kaart om elk een beeldscherm op aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb eens gezocht op het forum, maar voorlopig nog geen oplossing gevonden voor wat ik me afvraag...

Momenteel ben ik het bezit van een ASUS HD3870 (ati dus), omwille van het feit dat ik veel met cad en 3ds max bezig ben leek het me interessant om een nvidia quadro fx 4600 kaart te kopen. Deze professionele kaarten zijn daar speciaal op gericht, jammergenoeg zijn ze dan weer niet zo goed om te gamen bijvoorbeeld... Zou die volgende week moeten hebben.

Nu dacht ik dat het misschien mogelijk zou zijn om beide kaarten in mn systeem te houden en zo op 2 aparte schermen te werken. Dan kan ik het ene scherm dat aangesloten is op de quadro kaart gebruiken om te tekenen en animeren, het andere scherm kan dan dienen om te gamen en voor die grafische applicaties die ook beter met een game kaart draaien?!

Ik heb topics gelezen van mensen die dit reeds toegepast hebben, maar dat waren telkens meerdere nvidia kaarten... De grote vraag is dus of dit ook zou werken met een nvidia en ati kaart gecombineerd (voor de duidelijk geen sli of crossfire gewenst, maar gewoon 2 los van elkaar werkende kaarten)... Kan me dit problemen gaan opleveren of zal dit feilloos werken?! Kan ik dit gewoon in windows gaan instellen dan of waar kan ik me aan verwachten?

Alvast bedankt

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 12:45
Ja, dit zou gewoon moeten gaan werken.

Windows zal 2 videokaarten zien waarna je je bureaublad kunt uitbreiden over beide schermen. Je kunt dan vensters over en weer slepen. Met een programma als Ultramon kun je per applicatie laten opslaan op welk scherm zij moeten openen, zodat je je games op de ene en je CAD op de andere kunt laten starten.

Ik denk alleen dat als je een high-end gamekaart koopt die in CAD toch niet heel veel onder zou moeten doen voor een Quatro FX?

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:32:
Ik denk alleen dat als je een high-end gamekaart koopt die in CAD toch niet heel veel onder zou moeten doen voor een Quatro FX?
Ja daar had ik ook eerst mn vragen bij, maar ondertussen wel overtuigd dat quadro kaart beter presteert in het weergeven van dergelijke beelden. Anders zouden die dingen ook geen 1500 euro kosten hé :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:06
Welke windows-versie heb je het hier eigenlijk over? :?

In Vista gaan twee kaarten van verschillende fabrikanten namelijk niet zomaar werken. Lees dit maar eens...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:41:
[...]

Ja daar had ik ook eerst mn vragen bij, maar ondertussen wel overtuigd dat quadro kaart beter presteert in het weergeven van dergelijke beelden. Anders zouden die dingen ook geen 1500 euro kosten hé :)
dus als iets duurder is betekent het ook dat het beter is ? Ik heb zelf ook met cad programma's gewerkt en ik maak gebruik van een laptop met een GF8600m GT kaart en ik trok toch alle mensen met een quadro kaart gebaseerd op een GF8400 er makkelijk uit tijdens het renderen.

Ik zou voor 1 GT285 kaart gaan in plaats van 2 verschillende kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
zero_cool89 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:46:
[...]

dus als iets duurder is betekent het ook dat het beter is ? Ik heb zelf ook met cad programma's gewerkt en ik maak gebruik van een laptop met een GF8600m GT kaart en ik trok toch alle mensen met een quadro kaart gebaseerd op een GF8400 er makkelijk uit tijdens het renderen.

Ik zou voor 1 GT285 kaart gaan in plaats van 2 verschillende kaarten.
Heb het ier ook niet over autocad hé ofzo, tis wel degelijk cad in 3d enzo... Waarbij realtime weergave toch beter en preciezer zou moeten zijn dan met een high-end game kaart.

En renderen gebeurt bij de meeste programma's nog altijd op je processor....

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:44:
Welke windows-versie heb je het hier eigenlijk over? :?

In Vista gaan twee kaarten van verschillende fabrikanten namelijk niet zomaar werken. Lees dit maar eens...
bedankt heb vista...

Das interessant... K ga nu niet gaan opzoeken hoe het precies zit met die drivers, zolang of dat er niets kapot gaat terwijl ik het probeer is het voor mij goed. Als het niet werkt dan verkoop ik de game kaart gewoon tweedehands

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Waarom geen ati firegl kaart?
Weet trouwens niet of je aparte drivers ervoor nodig hebt. Zo niet dan zal het wel werken.

Ben zelf nog aan het testen of een Ati kaart naast een Nv-card kan voor PhysX.
Het installeren van de 2 verschillende drivers op 1 OS (Windows 7) is geen probleem,maar wat hierboven ook gezegd wordt, in vista werkt dat dus niet.

Alleen ik zoek nog een 9600gt voor de PhysX.
V&A gevraagd: 9600GT of iets vergelijksbaars

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
Bullus schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:06:
Waarom geen ati firegl kaart?

Het installeren van de 2 verschillende drivers op 1 OS (Windows 7) is geen probleem,maar wat hierboven ook gezegd wordt, in vista werkt dat dus niet.
Meer vertrouwen in nvidia.... Ook nog nooit echt horen praten over die ati kaarten en in een vergelijking die ik gezien heb scoorde de 4600 ook wel beter, maar weet niet welke dat precies was en wat die kostte...

T zou weer typisch zijn als windows 7 het kan :)

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Volgens mij kun je dual boot vista doen en dan in de apparaten beheer bij de ene setup de ati kaart disablen en de andere boot de nvidia.
Dan ziet Vista dus maar 1 kaart lijkt het mij.
en daarna pas de drivers installeren voor de juiste kaart in de juiste boot versie.
Pagina: 1