Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiles
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09-2023
Heeft iemand al deze methode van de RROD fix geprobeerd

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=579364

Het gaat in het kort om de 2 grote chips te verwijderen, de oude soldeer weg te halen
nieuwe balletjes op de chips aanbrengen en dan opnieuw solderen.

Ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft en of de 2 grote chips de enige zijn waar je aandacht aan moet besteden.

Waarom ik dit wil weten?
Op dit moment ligt de xbox toch al open en heb ik al 1 chip verwijderd en schoongemaakt,
Morgen gaat de andere eraf. Nieuwe balletjes erop ff solderen en hopelijk is dan niet meer Nie Game Nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hoe soldeer je dat? Niet met huis-tuin en keukenspullen lijkt mij?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik denk niet dat dat erg makkelijk zelf te doen is. Je maakt al gauw kortsluiting.

Er zijn ook bedrijven die dit doen, die hebben er speciale machines voor.

Zoals bij dat linkje ook te lezen is gaat het Xbox moederbord eerst door een Röntgen scanner, zodat ze kunnen zien waar het probleem zit (GPU, of geheugenchip) en zodra ze dat weten gaat de chip eraf, komen er nieuwe balletjes op, en wordt hij weer vast gezet.

Maar dat vast zetten is niet iets wat je zo even met je soldeerboutje doet, het is namelijk erg belangrijk dat alle bolletjes contact maken. En hoe wou je de bolletjes in het midden van de chip vastsolderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 08:25

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

wow.. hoe heb je eigenlijk die chip zonder de spoortjes te beschadigen van de printplaat gekregen?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiles
strandbal schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:11:
Hoe soldeer je dat? Niet met huis-tuin en keukenspullen lijkt mij?
Nee idd
prof spul op mn werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nooit aan gedacht om je Xbox gewoon op te sturen? Alleen daar is het nu wel een beetje laat voor hè? ..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiles
ThinkPadd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:14:
Ik denk niet dat dat erg makkelijk zelf te doen is. Je maakt al gauw kortsluiting.

Er zijn ook bedrijven die dit doen, die hebben er speciale machines voor.

Zoals bij dat linkje ook te lezen is gaat het Xbox moederbord eerst door een Röntgen scanner, zodat ze kunnen zien waar het probleem zit (GPU, of geheugenchip) en zodra ze dat weten gaat de chip eraf, komen er nieuwe balletjes op, en wordt hij weer vast gezet.

Maar dat vast zetten is niet iets wat je zo even met je soldeerboutje doet, het is namelijk erg belangrijk dat alle bolletjes contact maken. En hoe wou je de bolletjes in het midden van de chip vastsolderen?
print is al door de x-ray geweest
maar daar is niets op te zien omdat de soldeerkwaliteit zwaar onder de maat is.
dat was duidelijk te zien toen ik de bga eraf had
pcb en bga is al schoongemaakt,
ben eigenlijk alleen benieuwd of ik alleen de GPU moet vervangen of dat het beter is om alle2 de grote chips te doen
bij deze (mijn eerste test) haal ik ze er alle2 af en zet ze er opnieuw op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiles
powerflux schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:16:
wow.. hoe heb je eigenlijk die chip zonder de spoortjes te beschadigen van de printplaat gekregen?
met een speciaal apparaat
eerst onderverwarmen tot 100 graden
daarna ook bovenverwarming totdat de soldeer gaat smelten en dan de bga er afpakken met een vacuum nozzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiles
regmaster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:18:
Nooit aan gedacht om je Xbox gewoon op te sturen? Alleen daar is het nu wel een beetje laat voor hè? ..... 8)7
is al buiten garantieperiode enne, ik geloof niet dat MS de bga's eraf haalt en ze voorziet van nieuwe (loodhoudende)ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:40
En wat wil je nu weten?

Denk je dat iedereen dat prof spul heb staan? Lijkt me vrij duidelijk toch?
Dr ligt een complete tutorial, dus snap niet wat je hier wilt weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiles
ID-College schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:23:
En wat wil je nu weten?

Denk je dat iedereen dat prof spul heb staan? Lijkt me vrij duidelijk toch?
Dr ligt een complete tutorial, dus snap niet wat je hier wilt weten?
welke chips er af moeten, dat wil ik graag weten
of dat iemand er ervaring mee heeft, zou toch kunnen
ik haal nu de 2 grootste bga's eraf maar misschien is het beter om er mee opnieuw te solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MrNiles schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:22:
[...]

is al buiten garantieperiode enne, ik geloof niet dat MS de bga's eraf haalt en ze voorziet van nieuwe (loodhoudende)ballen
Je weet dat die garantie is verhoogt na 3 jaar he?

En ik denk dat het een kwestie is van proberen, denk niet dat veel mensen hier überhaupt de beschikking hebben over zulke apparatuur en dat dan ook nog gaan uittesten op een xbox.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Guys, I just want to post an update here since I'm beeing PMed and mailed a lot about this thread.

The reaballing process DOESN'T WORK. After 1 to 3 months ALL CONSOLES THAT WERE REPAIRED USING THIS TECHNIQUE FAILED AGAIN, I mean 100% of them.

Best and cheapest option for anyone who had their 360s failing is buying another. It's sad but it's true.

I did like to add this post to the top of my original post, but it seems that I can't edit it anymore =/
Gepost door de topicstarter daar....

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:08
ook als het niet werkt heb je nog een leuk hobbyprojectje en nog je console voor max 3 maand. daarna kan je nogaltijd zien of je opnieuw het hele proces doet of je gewoon een nieuwe koopt niet? die dingen kosten bijna toch al niets meer dacht ik (ik ben niet echt console gamer dus daarmee)
Pagina: 1