[MS SQL BI] Een rij met data opsplitsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Ik heb het volgende

RijnummerArtikel 1Artikel 2Artikel NArtikel 1 GewichtArtikel 2 GewichtArtikel N Gewicht
1HuisStoelxxxxx5060xxxxx

Nu wil ik ervoor zorgen dat ik het volgende krijg:
RijnummerArtikelGewicht
1Huis50
1Stoel60

Hij moet dus joinen met alle mogelijke artikels (hij moet zelf kijken tot hoeveel het gaat). Met welk transform tool binnen SQL Server Business Intelligence zou ik dit kunnen doen? Of moet ik toch gewoon een union gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:37
Ik mag hopen dat je datamodel er niet zo uitziet als in je eerste tabel. Want een variabel aantal kolommen is volgens mij gewoon onmogelijk.

Oftewel hoe ziet je datamodel er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
We hebben het hier over het consolideren van gegevens uit verschillende bronnen. De eerste stuk is zoals ik die aangeleverd krijg. Voordat ik het in een fatsoenlijk database kan plaatsen wil ik dus een tussenstap creeren.

//Edit
Volgens mij zou dit dus met de BI tool moeten lukken..

[ Voor 12% gewijzigd door Aakab op 21-01-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:37
Daarvoor moet je niet de BI tool gebruiken maar SSIS (Integration Services). Hierin kan je gebruik maken van ETL (Extract, Transform, Load). Binnen ETL kan je dit met een vrij simpele loop oplossen volgens mij. Heb het nog niet geprobeerd met een variabel aantal waardes, maar ik zie technisch geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
DamadmOO schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:45:
Daarvoor moet je niet de BI tool gebruiken maar SSIS (Integration Services). Hierin kan je gebruik maken van ETL (Extract, Transform, Load). Binnen ETL kan je dit met een vrij simpele loop oplossen volgens mij. Heb het nog niet geprobeerd met een variabel aantal waardes, maar ik zie technisch geen problemen.
Sorry, ik zit inderdaad binnen SSIS (binnen de BI tool). Ik ben dan ook opzoek naar de Transform tool die ik moet hebben om dit op te kunnen lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Het is me gelukt. Ik heb een combinatie van Derived Column en Unpivot gebruikt. Topic mag dicht.
Pagina: 1