Toon posts:

help mij plz, ik moet een keuze maken

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zoals jullie kunnen lezen moet ik een keuze maken, ik ga aan het eind van de maand/begin volgende maand een nieuwe grafische kaart kopen, alleen ben ik nu nog aan het twijfelen tussen de Asus V7700 32 mb deluxe of de ATI Radeon 64m

Ik heb zo'n beetje al alles gelezen over deze kaarten en de ene zegt dat de asus beter is en de ander weer dat de radeon beter is, daarom vraag ik jullie hulp eens te meer. Ik hup dus ongeveer 700 gulden te besteden (niet meer). Ik speel veel CS en ik ben erg gebrand op veel fps, ik heb nu een tnt2 dus dat schiet niet erg op, ik kijk af en toe eens een divx filmpie, speel graag rpg's en ook 3d games. Please kunnen jullie een beetje zinnig advies geven? :)

informatie over mij systeem

P3 666
256 mb ram
TNT2 pro 32mb
20gig harde schijf
agp 4x aanwezig

Alvast bedankt

Verwijderd

Ikzelf zou gaan voor de radeon vanwege zijn betere 2d...

Verwijderd

die tnt2 die hebt is met je huidige processor nog niet aan z'n maximale framerate, dus misschien zou je beter een snellere processor kunnen kopen....

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:09

Lordy79

Fundamentalist

Het ligt eraan wat je wilt.

Wil je snelheid met Quake3, UT e.d. spellen, kies dan voor de Asus 7700. Die is gewoon sneller (zie alle revieuws)

Wil je iets minder snelheid, maar wel een superieure beeldkwaliteit bij hoge resoluties >1024, dan zou ik voor de Radeon kiezen.

Ikzelf heb een asus7700 en heb ook met de Radeon gespeeld, en ik PERSOONLIJK vind de Radeon snel zat en zou 'm zo willen omruilen.

Let wel: ik heb het nu dus over de Radeon 64MB DDR RETAIL(!) Vooral dat laatste is belangrijk omdat die sneller draait dan de OEM.

Succes...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 25 februari 2001 15:30 schreef Lordy79 het volgende:
Wil je snelheid met Quake3, UT e.d. spellen, kies dan voor de Asus 7700. Die is gewoon sneller (zie alle revieuws)

Wil je iets minder snelheid, maar wel een superieure beeldkwaliteit bij hoge resoluties >1024, dan zou ik voor de Radeon kiezen.
dt is een vastaand feit, dus valt niks aan toe te voegen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Radeon, beeld is superieur

10 source files open hebben staan getiled in Altera en alles kunnen lezen (1920x1440 en dat op een 17") (onscherpte is door de monitor ... 1920 is gewoon teveel eigelijk)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Beeldkwaliteit is nou ook niet zo ontzettend veel. Omdat reviewers op super-beeldbuizen een verschilletje ontdekken doet iedereen ineens net alsof de Geforce 2 GTS 1 grote blur is en dat de Radeon een goddelijk beeld neerzet.

Dat is dus onzin. De Geforce 2 is eigenlijk prima scherp. Tenzij je een 19" of 21" hebt van zeer goede kwaliteit, ga je het niet merken.

Aangezien je met jouw processor en je verlangen naar FPS waarschijnlijk op max 1152x864 gaat spelen, moet je dus naar andere dingen gaan kijken.

Dan gelden dus de volgende punten:

- nVidia heeft superieure drivers en driver ontwikkeling
- nVidia heeft meer gebruikers en zal dus altijd beter worden ondersteund, iig niet slechter.
- GeForce 2 GTS is sneller (wellicht marginaal, maar toch sneller)
- GeForce 2 GTS durf je voor uit te komen, Ati moet je je voor schamen.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

LOL:D

Verwijderd

Topicstarter
dat ik heb gemerkt dat die tnt2 nu nog niet op volle snelheid loopt, maar als ik nu een nieuwe processor koop moet ik ook een nieuw moederboard hebben en een nieuwe geluidskaart(die ik nu heb is onboard) dus koop ik persoonlijk liever een nieuwe grafische kaart voor nu.

Ik speel nu veel CS op 1024x786 de rest van de spellen kweek en UT speel ik ook altijd op dat soort resoluties

Verwijderd

Topicstarter
en uhm ik heb een 17" niet van superieure kwaliteit maar gewoon degelijk en goed :)

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor jullie reacties, maar het blijft toch altijd zoiets van: de mensen die super beeld willen in asociale resoluties moeten de radeon nemen en mensen die gewoon snelheid willen moeten een geforce2 gts nemen.

Waar kan ik zo'n Radeon RETAIL kopen?
Pagina: 1