Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrapinggoat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08-2023
Oke, ik heb het volgende probleem.
Ik heb een sim-only abonnement bij Vodafone. Mijn telefoon is echter vorige week gestolen.
Nu kan ik om deze reden mijn abonnement vervroegd wijzigen. Opzich heel schappelijk van Vodafone.

Mijn keuze viel op de HTC Touch HD, vodafone heeft op hun site een mooie aanbieding staan. Het probleem alleen is dat de telefoon momenteel niet op voorraad is en het dus nog wel een maand kan duren totdat ik de telefoon toegestuurd krijg.

Ik heb geinformeerd bij de plaatselijke Vodafone winkel en daar is de telefoon wel op voorraad. Het probleem alleen is dat ze daar een stukken minder voordelig abonnement hebben i.c.m de Touch HD.

Een werknemer vertelde mij dat het waarschijnlijk wel mogelijk is om met de klantenservice een contract op te stellen met dus de prijzen van de online Vodafone shop. Dat contract zou dan gefaxt worden naar de plaatselijke Vodafone shop en zouden ze daar verder de afhandeling doen en mij de telefoon meegeven die ze daar dus wel op voorraad hebben.

Nou, ik bel dus de klantenservice op, uiteindelijk wordt er iemand bij gehaald die dergelijke dingen mag beslissen (team coach). Er wordt mij verteld dat dit niet mogelijk is.

Nu moet ik ongeveer een maand wachten voordat ik weer een telefoon heb, ik vind dit onzin en ze mogen best wat milder zijn wat dit soort dingen betreft.

Nu is mijn vraag, kan ik hier nog wat aan doen? Of zit ik vast aan het besluit van de team coach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Je hebt al een behoorlijke coulance ontvangen. Vodafone heeft er natuurlijk niets mee te maken dat jouw telefoon wordt gejat.

Ik vind het persoonlijk zeker niet vreemd dat ze moeilijk doen over een telefoon uit de winkel halen. Het runnen van een winkel is veel duurder dan het runnen van een webshop. De telefoons die daar liggen moeten daar terecht komen, worden daar opgeslagen (dure opslag) enzovoort. Niet voor niets zijn telefoons in winkels duurder. Als jij een telefoon uit de winkel krijgt die bij Vodafone uitverkocht is, betekend dat dat ze een andere klant, die gewoon de volle mep wilt betalen in de winkel, nee moeten verkopen. Immers, de winkel kan ook een maand geen levering van die telefoon verwachten. De kosten van deze coulance van Vodafone zouden dan dus nog hoger worden.

Met andere woorden: Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken. Wees blij met wat ze je aanbieden. Kies een andere telefoon uit, of doe het voor een maandje met een reservetoestel van 2 tientjes.

Onthoud wel: Ook Vodafone is geen filantropische instelling.

[ Voor 14% gewijzigd door Nijn op 21-01-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je zit aan het besluit vast van de team coach.
Ja je kan er ook wel iets aan doen.

1. Geduldig wachten. Dit doe je nu niet. Wat logisch is want de meeste mensen hebben dat. Als ze iets willen hebben dan liever meteen en niet na een maand.
2. Toch nog een keer bellen en doen of je nog nooit gebeld hebt. Alleen vaak werkt dit niet en krijg je toch weer hetzelfde antwoord.
3. Ander toestel uitzoeken welke wel op voorraad is.

Verder ben ik het met Nijn eens. Ze zijn al heel erg coulant. En Vodafone webshop en de Vodafoneshop om de hoek zijn volgens mij zelfs 2 apparte B.V.'s dus daarom kan het ook zijn dat ze het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrapinggoat
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben het met jullie eens, Vodafone is inderdaad al behoorlijk coulant. Het is net wat je zegt, als je eenmaal iets wil, dan wil je het ook direct :)

Dan zou ik het helaas op afwachten moeten houden. Ik heb vanmiddag weer naar de klantenservice gebeld en me helemaal van de domme gehouden, maar er stond bij mijn naam een memo over het gebeuren. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmm..... er ging even iets mis. Ik tikte een reply op een ander topic (stond ook boven mijn tekstvak), maar de server vond het blijkbaar leuk om het in dit topic te plaatsen. (Stond open in een ander tabblad.)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

ik denk dat je jezelf gelukkig mag prijzen, want dat je abbo is stopgezet is al uniek. daarnaast zijn de aanbiedingen in de winkel altijd *slechter* dan op t web, zoals Nijn zegt!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrapinggoat
Wie heeft het over stop zetten? Mijn abonnement loopt nog steeds.
Overigens kom ik er net achter dat een verlenging bij Vodafone online al vanaf 6 maand van te voren mogelijk is. Dus van vervroegd verlengen is geeneens sprake meer.
Pagina: 1