default gateway valt weg

Pagina: 1
Acties:

• sneeperG5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-01 11:57
hoi,

Af en toe heb ik op mijn pc geen internet meer. Op het moment dat ik geen internet meer had heb ik gekenden in mijn cmd.exe ipconfig ingetypt. Daar ben ik tot de conclusie gekomen als ik geen internet meer heb dat ook mijn default gateway er niet staat. Er staat dus alleen dit:
ip-Adress = 10.0.0.150
subnetmasker = 255.0.0.0
standaart gateway =

normaal als ik wel internet heb staat hier:
ip-Adress = 10.0.0.150
subnetmasker = 255.0.0.0
standaart gateway = 10.0.0.138

Als ik geen internet heb ga ik even naar netwerkverbindingen druk ik op herstellen en dan staat alles weer goed. Weet iemand hoe ik dit kan en oplos?

*extra informatie:
Bij Lan-of snelle internet verbindingen (netwerkverbindingen) staat dit bij:
LAN-verbinding & Hamachi

Virtueel particulier netwerk (netwerkverbindingen) staat dit bij:
woutersVPNverbinding.
*Die staat altijd uit tenzij ik er op in log.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

MVG Sander

Verwijderd

Het lijkt erop dat je verbinding verliest met je router, wat voor type is dit? Wat geeft de router zelf aan als jij niet meer op internet kan (lampjes)? Kan je de router nog pingen als je niet op internet kan? (cmd > ping 10.0.0.138).

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32
Dit doet mij denken aan een brakke tcp/ip stack van windows of een verkeerde leasetijd die je van je router krijgt.
Probeer eerst eens je netwerkkaart te verwijderen in apparaatbeheer (eigenschappen deze computer, hardware, apparaatbeheer). Dan ff rebooten en opnieuw installeren en kijken of het werkt.

Je leasetijd kan je instellen in het menu van je router. Probeer hem eens te verlengen, misschien dat het helpt.

Of als laatste optie kan je je ipadres, subnet, dns en gateway handmatig instellen.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Verwijderd

ik heb ogeveer hetzelfde, als ik dan naar 192.168.1.1 ga, dan staat er fysical up, terwijl er anders altijd gegevens staan over mijn internet... ik weet niet of het precies hetzelfde is als wat hij bedoelt, maar het lijkt er toch op...

• sneeperG5
ik heb mijn ip ect. zelf geconfigureert.

Als ik mijn netwerkkaart opnieuw installeer heb ik daar nog software voor nodig, ik ben hier echt een noobie in!
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:06:
ik heb ogeveer hetzelfde, als ik dan naar 192.168.1.1 ga, dan staat er fysical up, terwijl er anders altijd gegevens staan over mijn internet... ik weet niet of het precies hetzelfde is als wat hij bedoelt, maar het lijkt er toch op...
dat is niet het zelfde bij mij staat er presies al wat ik beschreven heb.

Mijn router type =
Productnaam: SpeedTouch 780
Softwareversie: 6.5.29.0

Lampjes ect heb ik nog niet gekeken die ik de volgende keer. Ik zal ook even kijken of hij nog pingt. Als hij dat niet of wel doen wat kan ik nog meer gelijk kijken of ondermemen,
hupie679 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:43:
Dit doet mij denken aan een brakke tcp/ip stack van windows of een verkeerde leasetijd die je van je router krijgt.
Probeer eerst eens je netwerkkaart te verwijderen in apparaatbeheer (eigenschappen deze computer, hardware, apparaatbeheer). Dan ff rebooten en opnieuw installeren en kijken of het werkt.

Je leasetijd kan je instellen in het menu van je router. Probeer hem eens te verlengen, misschien dat het helpt.
ik heb trouwens 3 netwerk adapters staan in apparaatbeheer:
hamachi network interface
realtek rtl8139 family pci fast ethernet nic
wb6692 pci isnd adapter

En ik heb even in mijn router gekeken ik zie nergens instellingen van leasetijd laat staan dat ik ze kan veranderen, of kijk ik scheel?

Alvast bedankt!

[ Voor 32% gewijzigd door sneeperG5 op 21-01-2009 21:34 ]

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32
Waarschijnlijk heb je geen drivers nodig om je kaart opnieuw te installeren. Windows herkent deze automatisch en heeft voor heel veel netwerkkaarten al drivers. Als je echt op safe wil spelen dan moet je eerst even de drivers downloaden voordat je em verwijdert, want die kan je natuurlijk niet achteraf downloaden ;)

De juiste kaart is die realtek rtl8139 family pci fast ethernet nic, die andere is een isdn modem en die andere is je vpn netwerk.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

• sneeperG5
Ik heb mijn netwerk kaart opnieuw geinstalleert maar werkt nog steeds niet. presies het zelfde. IN mijn router kan ik die leasetijd ook niet vinden wie kan me verder helpen?
Pagina: 1