Op zoek naar goedekope (kwaliteits) speakers

Pagina: 1
Acties:

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-12 20:12

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Laatst is een van speakers beschadigd (kraakt bij bassen) dus ik ben op zoek naar nieuwe speakers. Deze vorige speakers waren afkomstig van een simpel grundig stereo setje en voldeden opzich wel. En daarnaast speel ik er bijna alleen mp3's op af. Daarom hoeven nieuwe speakers niet heel erg duur te zijn, max 120 euro voor een paar.
Doordat de losse speakermarkt er meer is voor mensen die meer uit willen geven dacht ik eerst dat het niet echt mogelijk zou zijn voor dit budget. Maar ik kwam laatst toevallig bij conrad een aantal speakers tegen die wel in mijn gestelde prijsklasse zitten. Maar omdat deze speakers alleen daar of bij niet bij echte audiowinkels (koopjespakker.nl ofzo :P ) te krijgen zijn vraag ik me af of deze speakers wel wat zijn? Ik kan er ook geen reviews over vinden.
Ik ben dus op zoek naar zogenaamde boekenplank modellen die ik in combinatie met een philips 900 series versterker ga gebruiken. Deze heb ik gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/3000_3999/3000/3020/3025/302551_LB_00_FB.EPS.jpg
Tangent Millennium Mini Beuken

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/3000_3999/3000/3010/3017/301715_LB_00_FB.EPS.jpg
Magnat Monitor 110 luidsprekers

De magnat lijkt me beter aangezien hij een woofer en tweeter heeft maar hij is ook 20 euro duurder.
Overigens zie ik ook maar weinig speakers de 20 Hz benaderen, ook niet de dure. Klopt dit?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja de 20Hz wordt vaak een subwoofer he ;).
Inderdaad hebben de duurdere speakers dat bereik vaak ook niet.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-12 18:52

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die tangent heeft toch ook gewoon een woofer/tweeter ?
Dit formaat speakers komt nooit in de buurt van die 20hz. Mijn GS10's schijnt tot 40hz te komen, maar ongetwijfeld dat op dat niveau het volume al een stuk lager ligt. Klinken toch errug lekker :)
Laat je daar niet teveel door van de wijs brengen, je kunt altijd een subwoofer toevoegen als het echt nodig is.
Belangrijkste is dat je zelf gewoon even gaat luisteren in een fatsoenlijke winkel. Elke luidspreker klinkt anders.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik zou zeggen kijk eens naar Eltax. Onder andere verkrijgbaar bij Conrad. Heeft gewoon goede budgetspeakers.
Bijv. http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=341198

Dit zijn mooie speakers die nog iets meer laag hebben dan bijv. de Tagnant die ook van Eltax zijn.

HD4Life @ Full-HD

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 16:16
Philips 900 serie is trouwens best aardig spul, dus verschil tussen speakers zal je best kunnen horen. Is tweedehands niks voor je trouwens? Op het eerste gezicht zou ik tussen die 2 voor de Magnat gaan, maar dat is puur op gevoel en op merknaam na niet echt ergens op gebaseerd eigenlijk.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-12 06:27
mr.paaJ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:06:
Die tangent heeft toch ook gewoon een woofer/tweeter ?
Dit formaat speakers komt nooit in de buurt van die 20hz. Mijn GS10's schijnt tot 40hz te komen, maar ongetwijfeld dat op dat niveau het volume al een stuk lager ligt. Klinken toch errug lekker :)
Laat je daar niet teveel door van de wijs brengen, je kunt altijd een subwoofer toevoegen als het echt nodig is.
Belangrijkste is dat je zelf gewoon even gaat luisteren in een fatsoenlijke winkel. Elke luidspreker klinkt anders.
Zonder cross-over komt elke speaker tot 20 Herz, 1 Herz is ook haalbaar. Alleen niet op een hoorbaar volumeniveau. :P

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Ga eens naar een Dali Concept 1 luisteren, en als je iets meer geld hebt een Concept 2. Dit zijn fantastische speakers voor relatief weinig geld. Zelf heb ik de Concept 1 een tijdje als front gehad. Dit klonk verbazingwekkend goed, een heel hoop geluid uit een klein speakertje. Laatste paar jaar staan ze achter me als rear, werkt net zo goed. :) www.dali.dk

Concept 1
Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/channels/audioreview/images/products/product_326791.jpg

• mac1987
Dat zijn inderdaad mooie speakers voor het geld en een stuk beter dan de eerder genoemde speakers. Helaas zijn de Concept 1's al €99 per stuk en wil de TS niet meer dan €120 uitgeven. Dat is toch bijna het dubbele, ook al zou ik zelf inderdaad liever voor de Dali's gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door mac1987 op 21-01-2009 19:04 ]

Verwijderd

Ik zou toch echt voor dit gaan:

+veel beter geluid voor dezeflde prijs
+bijna geen afshrijving

-zijn groter dan de boekenplank modellen

B&W zuiltjes voor maar 120 euro.
http://link.marktplaats.nl/223201324

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 19:12 ]

• mac1987
Zoals al gezegd: tweedehands krijg je de mooiste spullen en al helemaal voor dit budget. Maar, ben je echt gebonden aan boekenplanken en wil je echt per se nieuwe kopen (zijn ook best argumenten voor te bedenken), dan zou ik zeker eens naar die Dali's kijken. Het enige nadeel vind ik dat je voor een fatsoenlijke bas toch minimaal met de Concept 2's eindigt.

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Ligt net aan de amp en bron die je gebruikt, ik krijg ook flinke bass uit Concept 1: heel aardig voor een boekenplank model.

Verwijderd

Op correct.nl staan nieuwe Wharfedale Diamond 9.1's voor 69 euro per stuk, goede speakers, zeker voor dat geld.

• mac1987
Ik heb daar toevallig nog met een vriend naar staan kijken die nieuwe speakers wilde kopen voor zijn vader's verjaardag. Zijn inderdaad mooie speakers en we vonden ze allebei mooier klinken dan menig 2x zo dure speakers. Uiteindelijk heeft hij tweedehands Dali Blue 3003 speakers gekocht die ik toen ook nog had, omdat hij die nog mooier vond. Nieuw voor die prijs vind je echter geen betere mijns inziens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:11:
Ik zou toch echt voor dit gaan:

+veel beter geluid voor dezeflde prijs
+bijna geen afshrijving

-zijn groter dan de boekenplank modellen

B&W zuiltjes voor maar 120 euro.
http://link.marktplaats.nl/223201324
Super bedankt voor de tip! Ik ga deze meteen polsen!!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-12 20:20
mijn speakers niet gezien ??
Zijn erg leuke speakers voor een nog leuker bedrag :)http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71006.0

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

je speakers zien eruit als rode kruisjes in een wit vlakje op de center na ;)

No drama

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-12 05:56
Heb je al eens gedacht aan zelfbouwspeakers? Er is toch het een en ander na te bouwen van bestaande ontwerpen. Je moet je budget dan misschien wel iets oprekken maar je krijgt erg veel waar voor je geld. Hele gave speakers zijn de zogenaamde low budget speakers van Edo.

http://home.versatel.nl/chiararomee/diy/

Er staat bij 120 euro per speaker, maar de drivers kosten ongeveer 40 euro per kast, als je het filter van minder goede componenten maakt (als het aan te raden is betwijfel ik) kun je de kosten nog wel een stukje drukken. De reden waarom dat ik hem promoot is omdat ik hem ook heb gebouwd en het echt een heel goed geluid geeft voor zijn geld. Op zijn site staan nog meer gave projecten die erg goed klinken en erg betaalbaar zijn.

Hier staat het bouwproces beschreven:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=6227

En hier staat mijn bouwsel (in aanbouw nog steeds)
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=7152

Grote voordeel is ook dat je ze kunt maken hoe je ze zelf mooi vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door Pietjuh op 22-01-2009 13:31 ]

Verwijderd

PHiXioN schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:22:
[...]

Zonder cross-over komt elke speaker tot 20 Herz, 1 Herz is ook haalbaar. Alleen niet op een hoorbaar volumeniveau. :P
Hier zou wat meer uitleg op zijn plaats zijn :?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-12 23:29
Als ik geen speakers had dan ging ik meteen voor deze : http://muziek.marktplaats...1&scroll_to_image=1#photo miss is het ook iets voor jou.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:48
Hier zou wat meer uitleg op zijn plaats zijn
De frequentierespons van een speaker moet altijd vergezeld gaan van een getal in dB. Hiermee geeft men aan, dat de speaker maximaal ...dB afvalt binnen de aangegeven frequentieband.

Dus bijvoorbeeld 50Hz-20kHz ±3dB

Een frequentierespons zonder dB waarde zegt niets, een lage tonen speaker zal altijd wel bewegen bij een frequentie van 10Hz maar als hij hierbij 12dB afvalt is het compleet niet hoorbaar tijdens het luisteren.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Pimmetje651
zie het nu ook, vanmorgen stond alles er nog.Maar zal ff opnieuw uploaden (imageshack had ze offline gehaald)
danmaarniet schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:25:
je speakers zien eruit als rode kruisjes in een wit vlakje op de center na ;)

Verwijderd

Pimmetje651 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:17:
mijn speakers niet gezien ??
Zijn erg leuke speakers voor een nog leuker bedrag :)http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71006.0
Ik heb er maar 2 nodig. Voor hoeveel doe je ze weg?

• Pimmetje651
prijzen enz staan in topic op htforum toch ?gaan liever niet per 2 weg
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:36:
[...]

Ik heb er maar 2 nodig. Voor hoeveel doe je ze weg?

Verwijderd

hesselbeertje schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:37:
[...]

De frequentierespons van een speaker moet altijd vergezeld gaan van een getal in dB. Hiermee geeft men aan, dat de speaker maximaal ...dB afvalt binnen de aangegeven frequentieband.

Dus bijvoorbeeld 50Hz-20kHz ±3dB

Een frequentierespons zonder dB waarde zegt niets, een lage tonen speaker zal altijd wel bewegen bij een frequentie van 10Hz maar als hij hierbij 12dB afvalt is het compleet niet hoorbaar tijdens het luisteren.
Een frequentie van 10hz bij slechts 12db afval? Die mag je mij adviseren, hoewel ik niet goed weet wat ik met die 10hz moet aanvangen...om van onderstaande maar te zwijgen:

[...]

Vreemd dat hier niet kritisch op gereageerd wordt....

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-12 18:52

mr.paaJ

generatie cmd+z

Hoezo... omdat CD niet onder 20hz komt? :)

Of door die cross-over?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-12 23:29
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:31:
[...]

Een frequentie van 10hz bij slechts 12db afval? Die mag je mij adviseren, hoewel ik niet goed weet wat ik met die 10hz moet aanvangen...om van onderstaande maar te zwijgen:

[...]

Vreemd dat hier niet kritisch op gereageerd wordt....
Miss omdat het niets met de TS en zijn vraag te maken heeft? :x

Verwijderd

mr.paaJ schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:16:
Hoezo... omdat CD niet onder 20hz komt? :)

Of door die cross-over?
Geen van beide, verdiep je maar eens in deze materie...

Verwijderd

gebruikershaes schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:24:
[...]

Miss omdat het niets met de TS en zijn vraag te maken heeft? :x
Mogelijk, maar dan moet je ook de sterke verhalen ivm frequentiebereik in het laag er op nalezen in eerdere reacties waar mijns inziens TS allerminst mee geholpen wordt waarvan ik eea probeer te ontkrachten, vooral als de titel van dit topic: Op zoek naar goedekope (kwaliteits) speakers, in gedachten houdt.

Verwijderd

Ik heb zelf de heco victa serie..

front 2 x Victa 700
rear 2 x Victa 300
Surround 2 x Victa 200
center Victa 100

Sub ontbreekt nog omdat ik nog niet weet welk ik wil

ik weet niet of dit in je budget valt en of je alles in 1 keer wilt kopen of in delen, het is voor mij men eerste home cinema set en ik ben er dik tevreden over en het is niet al te prijzig

ik weet niet op welke positie heco zit in de markt maar het zijn goede robuste kwaliteits speakers voor niet veel

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 22:56 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik zou gewoon voor een paar 2e hands Klipsch, B&W's of Missions gaan. Zit je meteen in een veel hogere kwaliteitsklasse voor weinig geld.

Ik was een tijdje geleden op zoek naar een setje redelijk goede luidsprekers voor de slaapkamer. Omdat het voor de slaapkamer was wilde ik er niet te veel voor uitgeven. Dus ik naar een goede echte audiozaak hier in de stad, waar ik ook ooit m'n goede woonkamer apparatuur heb gekocht. Ik verschillende speakers luisteren, maar ze waren allemaal veel te duur. >300 per set of nog meer. Toen kwam de verkoper met een setje 2e hands Missions voor nog geen 100 euro. Vrij klein maar zagen er zeer goed uit voor 2e hands luidsprekers.
Ik was eerst een beetje teleurgesteld dat ik met 2e hands luidsprekers naar huis ging in plaats van nieuwe. Maar wat een geluid! Dit krijg je never nooit voor elkaar met de budgetrange luidprekers.
De beste koop die ik in jaren heb gedaan. In vergelijking met oude B&W dm302's die ik ook nog had, die er te gehavend uitzagen om nog te kunnen gebruiken, klinken ze erg goed.

[ Voor 4% gewijzigd door KneppaH op 24-01-2009 03:22 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1