[Horde / Mailscanner]

Pagina: 1
Acties:

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit hier helemaal thuis hoort maar probeer het toch eventjes :) Ik zal mijn gehele probleem maar even uitleggen dan word het mischien ietsje duidelijker:

Het probleem begon bij het fijt dat als ik een bijlage via mijn horde (met daarachter postfix + cyrus) naar een exchange-gebaseerd e-mail adres stuur, en de bestandsnaam van deze bijlage accenten bevat, de ontvanger een bastandsnaam als volgt te zien krijgt: ATTxxxx.DAT

Ik heb ontdekt dat HORDE standaar RFC2231 headers verstuurt, en outlook standaar RFC2047 headers gebruikt.
Ik heb in HORDE een instelling aangepast zodat hij beide verstuurt, mijn header ziet er dan als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
--=_2qw5ii3ew2uo
Content-Type: application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet;
 name="=?utf-8?b?dMOpdMOpw6Aub2Rz?=";
 name*="utf-8''t%C3%A9t%C3%A9%C3%A0.ods"
Content-Disposition: attachment;
 filename="=?utf-8?b?dMOpdMOpw6Aub2Rz?=";
 filename*="utf-8''t%C3%A9t%C3%A9%C3%A0.ods"
Content-Transfer-Encoding: base64

Dit levert al enige verbetering op aangezien gmail, de bestandsnaam nu wel leest wat gmail eerst ook niet kon. alleen outlook kan de bestandsnaam nog steeds niet lezen.

dus heb ik de source code van HORDE veranderd zodat hij alleen de RFC2047 header verstuurt en mijn header ziet er dan als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
--=_5jfo4nzjsgi3
 name="=?utf-8?b?dMOpdMOpw6Aub2Rz?="
Content-Disposition: attachment;
 filename="=?utf-8?b?dMOpdMOpw6Aub2Rz?="
Content-Transfer-Encoding: base64

nu begint dus een ANDER probleem: mailscanner, die zegt de bijlage niet meer te kunnen lezen...
ik gebruik SpamAssasin en ClamAV bij mailscanner, maar heb niets in hun instellingen kunnen vinden om dit te voorkomen...

... is er iemand met een idee? thanks:)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
Joepho schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:06:
[...]
Het probleem begon bij het fijt dat als ik een bijlage via mijn horde (met daarachter postfix + cyrus) naar een exchange-gebaseerd e-mail adres stuur, en de bestandsnaam van deze bijlage accenten bevat, de ontvanger een bastandsnaam als volgt te zien krijgt: ATTxxxx.DAT
[...]
Dit levert al enige verbetering op aangezien gmail, de bestandsnaam nu wel leest wat gmail eerst ook niet kon. alleen outlook kan de bestandsnaam nog steeds niet lezen.
[...]
Ik vraag me af wat er misgaat bij jou, want ik heb geen enkel probleem met het versturen van bijlagen naar GMail. Welke versie van Horde & IMP draai je?
Zijn de bugreports op de mailinglist ook niet iets waar je probleem op lijkt?
edit: ik lees nu pas dat het misgaat bij accenten in de namen van de attachment. Lijkt me een encoding/escape nalatigheidje in de code van Horde.

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 21-01-2009 18:21 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Horde Groupware Webmail Edition 1.2.1
Courrier Courrier (imp) H3 (4.3.2)
Horde Horde (horde) 3.3.2

ik heb m'n probleem ook al op de mailinglist van mailscanner neer gezet ...

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Probleem is nu opgelost, ik heb de source code van HORDE zo aangepast dat de header er alsvolgt uitziet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
--=_mjzeikmmlhk
name="=?utf-8?b?dMOpdMOpw6Aub2Rz?=";
name*="utf-8''t%C3%A9t%C3%A9%C3%A0.ods"