[CF] cfdocument met embedded fonts op linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Voor het genereren van een PDF binnen ColdFusion maak ik gebruik van de cfdocument tag. Hierbinnen staat een lap HTML. Nu heb ik de code op een CF8 server ontwikkeld die op Windows draait. Daar ziet de PDF er prima uit zoals hij behoort te zijn.

De oorspronkelijke ontwikkelserver (en ook de productieserver) is daarentegen een Linux bak, wat voor de nodige frustratie zorgt. De werking van cfdocument lijkt hier nogal anders te zijn, ondanks dat op beide servers dezelfde versie van CF draait.

Een aantal details
  • Beide servers draaien CF versie 8,0,0,176276.
  • Beide servers draaien JRun4.
  • Server 1 draait op Windows.
  • Server 2 draait op Linux.
  • Het te gebruiken font is Trebuchet MS. Dit is een MS font maar op Linux hebben we daar een open-source tegenhanger van.
Het probleem
In de HTML code waarvan een PDF gemaakt wordt, staan alle teksten in paragraaf tags (<p>). Op server 2 worden deze paragrafen niet allemaal in het juiste font weergegeven. Onderstaand simpel voorbeeld moet een en ander verduidelijken.

HTML:
1
2
3
4
5
6
<div style="font-family:trebuchet ms;font-size:10pt;">
  <h1>Header</h1>      <!-- Deze wordt in het goede font weergegeven. -->
  <p>Paragraaf 1.</p>  <!-- Deze wordt NIET in het goede font weergegeven. -->
  <p>Paragraaf 2.</p>  <!-- Deze wordt in het goede font weergegeven. -->
  <p>Paragraaf 3.</p>  <!-- Deze wordt in het goede font weergegeven. -->
</div>

Bij opnieuw genereren zijn het altijd dezelfde paragrafen die niet het correcte font krijgen. cfdocument is dus wel consequent. :P

Wat heb ik geprobeerd
  • De declaraties in een CSS file stoppen en die linken via de @import manier.
  • De CSS in <style></style> tags stoppen.
  • De font declaratie op de aparte paragrafen in een style="" parameter zetten.
  • <font> tags gebruiken (onder het motto "als het maar werkt", maar helaas doet dat het niet).
Uiteraard heb ik Google geraadpleegd en de diverse links afgezocht en tips opgevolgd (die in bovenstaand lijstje ook zijn opgenomen), maar het mag allemaal niet baten.

Daarom mijn vraag: is hier iemand die mij in de goede richting kan sturen? Want ik kom niet meer verder.

Bij voorbaat dank!

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Ben inmiddels al iets opgeschoten. Een collega kwam met het briljante idee om eens naar speciale karakters te kijken, zoals ë, é en ä. Wanneer deze allemaal omgezet zijn in HTML equivalenten (ë etc) dan lijkt het goed te gaan. Alleen worden sommige elementen met speciale karakters wél goed weergegeven en andere elementen niét. Zo heb ik een aantal paragrafen waarbij het inderdaad verholpen wordt door de HTML equivalenten te gebruiken, echter in tabellen met speciale karakters staat de tekst in het goede font.

Blijkbaar is het gedrag van cfdocument dus ook nog per HTML tag verschillend. Erg vervelend als je het mij vraagt.

Bovendien wordt een horizontaal streepje (de "min" zeg maar) ook als speciaal karakter gezien. Erg raar.

Wat ook raar is, is dat in de eerste helft van het document de tekst groter is dan in de tweede helft van het document, terwijl dezelfde styling wordt toegepast. Maar daarmee ben ik nog aan 't stoeien. :)

Bla