Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in MS SQL en indexes. Eén van de opties die je met create index kan meegegeven is de FILLFACTOR. Als ik het goed heb begrepen bewaard MS-SQL de index data in een index page, welke 2KB is. Zodra een update/insert op een tabel plaats vindt, en de index page is vol, dan wordt de index page gespitst. Dit splitsen kost veel system overhead.
Met fillfactor kan je aangeven hoeveel procent van die 2KB gebruikt dient te worden. Standaard is deze fillfactor 100, wat optimaal is voor het snel lezen van gegevens.
Goed... en dan nu de praktijk :-). Welke fillfactor dien je nu bv te gebruiken voor een order tabel? Of is het hele fillfactor verhaal niet zo spannend?
Met fillfactor kan je aangeven hoeveel procent van die 2KB gebruikt dient te worden. Standaard is deze fillfactor 100, wat optimaal is voor het snel lezen van gegevens.
Goed... en dan nu de praktijk :-). Welke fillfactor dien je nu bv te gebruiken voor een order tabel? Of is het hele fillfactor verhaal niet zo spannend?