Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:09
Beste GOT'ers!

Voor mijn iPod zoek ik een koptelefoon. Nu heb ik twee merken gehad en vier headsets (Sennheiser PX100, PX200 en AKG K414, AKG k27i). Hierbij beviel AKG mij veel beter (qua geluid en qua ligging op oor).

Nu heb ik verder weinig verstand van koptelefoons en ik zou graag willen weten wat nou een 'echt goede' koptelefoon is. Alleen ik heb wel een paar criteria waaraan ze moeten voldoen:

- Compact
- Gesloten oren
- Kan wat langer mee dan ongeveer zes maanden (zo lang doe ik in het algemeen met een koptelefoon)
- t/m de 100 euro

Zelf twijfel ik tussen de AKG K430 en K450. De K430 heeft in gebouwde volumeregelaar, erg handig. De k450 heeft daarentegen een draad die uit de koptelefoon gehaald kan worden om zo kabelbreuk te voorkomen. Verder weet ik alleen niet precies wat het verschil is, afgezien het uiterlijk.

Alleen omdat ik nogal een tunnelvisie heb en weinig verstand van frequenties e.d., hoop ik dat jullie mij wat meer wegwijs kunnen maken en/of wat aanbevelingen kunnen doen :)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Is een koptelefoon niet een te zware belasting voor een iPod?

• yok
De koptelefoons die ik tot nu toe heb gehad werkten naar mijn mening prima met mijn ipod.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

MP3 speler en koptelefoon hoort in PMD. Dus: AUD -> PMD :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:36

Theo

moederbord

Het nadeel van een volumeregeling is dat dit wel ten koste gaat van de geluidskwaliteit omdat dit een weerstand is voor het audiosignaal.

Wat trouwens ook erg aan te raden is met een ipod met een koptelefoon is een koptelefoonversterker omdat een Ipod niet voldoende power kan leveren voor een goede (hoogimpedante) koptelefoon. Een FiiO E3, of nog beter, de E5, is hier een erg goede versterker voor, helemaal met de prijs van 6 en 15 euro (inc shipping bij Dealextreme).

7400 Wp op het dak

• yok
Ik gebruik de iPod voornamelijk voor onderweg, dus zo'n versterker wil ik liever niet meesleuren :)

Naast dit koop ik binnenkort ook even een AKG K701 voor mijn computer thuis. Even kijken hoe die klinkt op mijn computer of dat ik er nog mijn Harman Kardon tussen zet. Dus die koptelefoon is echt alleen voor onderweg.

[ Voor 8% gewijzigd door yok op 21-01-2009 15:40 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

yok schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:40:
Ik gebruik de iPod voornamelijk voor onderweg, dus zo'n versterker wil ik liever niet meesleuren :)

Naast dit koop ik binnenkort ook even een AKG K701 voor mijn computer thuis. Even kijken hoe die klinkt op mijn computer of dat ik er nog mijn Harman Kardon tussen zet. Dus die koptelefoon is echt alleen voor onderweg.
Ik denk dat je hem alleen nodig gaat hebben ;) Een versterker is niet zo denderend groot. Maar zorgt er wel voor dat je de koptelefoon netjes en met voldoende kwaliteit en met zo min mogelijk verlies kan laten geluid maken.

Die dingen zijn niet zo groot. ;) Tenzij je een Ipod shuffle hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_18350_4.jpg

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• yok
Daar steek je dus je plug (van ipod) en dan heb je veel betere kwaliteit? Werkt dat ook voor bij een computer? Een H/K-versterker neemt nogal veel ruimte in, dus dat zou dan wel een oplossing zijn..

Ik zie dat dat ding opgeladen moet worden. Dus voor een computer zal het dan wel niet werken :)

[ Voor 23% gewijzigd door yok op 21-01-2009 20:07 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

yok schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:03:
Daar steek je dus je plug (van ipod) en dan heb je veel betere kwaliteit? Werkt dat ook voor bij een computer? Een H/K-versterker neemt nogal veel ruimte in, dus dat zou dan wel een oplossing zijn..

Ik zie dat dat ding opgeladen moet worden. Dus voor een computer zal het dan wel niet werken :)
Veel betere kwaliteit niet hoor :+ Alleen de kracht om een fullsize koptelefoon netjes aan te sturen. Dat is het enige wat er gebeurd.

Een H/K verstrke neem inderdaad veel ruimte in. Maar ook met een reden. ;) Die kun je niet vergelijken met een portable amp :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• yok
Aha, oke. Nu nog even kijken hoe ik het ga doen met mijn setup thuis dan. Ik zou namelijk wel graag mijn boxen aan willen hebben, zonder de hele tijd het geluid door mijn AKG te horen. Dan zou de versterker alleen voor mijn koptelefoon zijn, en houd ik mijn simpele computerboxjes op de computer zelf. Koop ik wel een splitter o.i.d. voor achterin de computer.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:30

mr.paaJ

generatie cmd+z

AudioTechnica ES7, heerlijke koptelefoon. Waarschijnlijk wel een stuk bassiger dan de AKG's, iets minder neutraal, maar het 'leukste' geluid dat ik tot nu in die prijsklasse gehoord heb, erg snel en gedetailleerd. Ziet er erg goed uit en doen het goed uit een ipod. Wel lastig te vinden in NL, mijne geimporteerd uit Japan. Moet voor $120-140 wel te vinden zijn.
AKG K271S die ik heb, en daarvoor gebruikte, deed dat een heel stuk minder, die had echt een losse versterker nodig (en klinkt dan wel erg goed).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• yok
Vandaag de AKG K450 binnen gehad. Mooie opbergdoos, leuke extra's, koptelefoon is stevig, geeft erg goed geluid (voor een mini) en zit enorm lekker! Gelukkig maar!

Nu wachten op mijn AKG K701 :9

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:36

Theo

moederbord

yok schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:03:

De geluidsskwaliteit zal iets vooruit gaan met de E5, de 'soundstage' wordt wat breder en persoonlijk vind ik dat de hoge tonen er beter door worden. persoonlijk kan ik de E5 zeer aanraden, helemaal vanwege zijn kleine formaat en toch redelijke goede prestaties.

7400 Wp op het dak

Pagina: 1