Weet iemand of het mogelijk is dit te doen? Aangezien je iPhone gewoon op internet zit zou deze dus een IP adres moeten hebben.. Ik ben op zoek naar een programma die je op de iPhone kan zetten zodat je naar je iPhone toe kunt FTP'en en dus bestanden van thuis kunt uploaden naar je telefoon...
Volgensmij moet dit kunnen, maar wel met Jailbreak. In Cydia staat een pakket genaamd vsftpd, dit is een ftp deamon, dus in theorie zou het mogelijk moeten zijn. Ik heb het niet getest.
http://www.last.fm/user/ceynox/
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken icm meuk: Winscp 4.1.8 werkt ook
Dit is volgens mij de enige manier om het werkend te krijgen aangezien er geen apps in de App Store zijn om via een FTP-progsel in het filesystem van je iPhone te mogen kloten.
Klopt de topictitel wel?
Eigenlijk wil hij de iphone omtoveren tot mobiele ftp-client.
Verwijderd
Hij zegt "zodat je naar je iPhone toe kunt FTP'en en dus bestanden van thuis kunt uploaden naar je telefoon"Mar2zz schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:33:
Klopt de topictitel wel?
Een server dus.
Nee, omtoveren naar server. De titel klopt.Mar2zz schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:33:
Klopt de topictitel wel?
Stap 1: Jailbreak, installeer SSH, SLL, MobileTerminal etc.
Stap 2: Download op je PC de laatste FlashFXP BETA met SFTP
Stap 3: Kijk op je iPhone op myip.nl en noteer het IP
Stap 4: Connect via FlashFXP via het SFTP protocol naar je iPhone IP met user ROOT en pass: ALPINE
Klaar
Stap 4: Connect via FlashFXP via het SFTP protocol naar je iPhone IP met user ROOT en pass: ALPINE
Klaar
Best wel even een ander paswoord instellenFiXeR.nl schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:39:
Stap 1: Jailbreak, installeer SSH, SLL, MobileTerminal etc.
Klaar
Cool dus het kan wel, ik kon er zo snel niets over vinden..
Gaan die 3G verbindingen niet via NAT? Dan kan je toch geen poort openenen?
Hier werkt het anders primaJasperE schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:26:
Gaan die 3G verbindingen niet via NAT? Dan kan je toch geen poort openenen?
Ik zou inderdaad wel het wachtwoord veranderen. Dat doe je in MobileTerminal. (passwd > alpine > 2 keer je eigen pass)
verdomd, helemaal overheen gelezen.-Paul- schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:37:
[...]
Nee, omtoveren naar server. De titel klopt.
Toch wel raar. Je iphone heb je altijd bij je (neem ik aan), je pc niet. Ik zou de server maken van hetgeen ik niet altijd bij me heb, of in ieder geval zou ik een server maken van hetgeen de bron is. Je geeft wel aan dat je pc de bron is.
Als je toch al bij je pc zit kan je daar net zo goed je iphone aan hangen toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 21-01-2009 13:44 ]
Misschien staat de PC niet altijd aan.Mar2zz schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:43:
[...]
verdomd, helemaal overheen gelezen.
Toch wel raar. Je iphone heb je altijd bij je (neem ik aan), je pc niet. Ik zou de server maken van hetgeen ik niet altijd bij me heb, of in ieder geval zou ik een server maken van hetgeen de bron is. Je geeft wel aan dat je pc de bron is.
Als je toch al bij je pc zit kan je daar net zo goed je iphone aan hangen toch?
Ik denk dat hij hem als een soort USB stick wilt gebruiken
Maar daar zijn weer andere programma's voor die geen Jailbreak nodig hebben
Als dat het geval is is Jailbreaken icm iPhoneBrowser een snellere manier om data op je iPhone te zetten, gewoon via de datakabel.FiXeR.nl schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:48:
Ik denk dat hij hem als een soort USB stick wilt gebruiken
Hoe bedoel je dat? De iPhone en iPod Touch zijn niet configureerbaar als zijnde 'Verwisselbaar medium' om zo via Verkenner oid gegevens naar je device te slepenMaar daar zijn weer andere programma's voor die geen Jailbreak nodig hebben
Dan kun je ook niet vanaf thuis uploaden naar je telefoon
Maar goed, zal ik wel zijn, ik snap het niet helemaal... Wel mooi is natuurlijk dat je overal bereikbaar bent voor iedereen met een ftp-client! hmm, dat is iedereen ook met een pc die altijd aanstaat... de fysieke locatie van een ftpserver maakt natuurlijk niets uit. Nee ik snap het toch niet...
[ Voor 18% gewijzigd door Mar2zz op 21-01-2009 13:56 ]
Stel nou dat je thuis insteld dat alle belangrijke documenten (tekst ofzo) om de zoveel uur automatisch worden geupload op je telefoon en je huis brand af dan heb je je bestanden gewoon bij jeMar2zz schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:54:
[...]
Dan kun je ook niet vanaf thuis uploaden naar je telefoon
Maar goed, zal ik wel zijn, ik snap het niet helemaal... Wel mooi is natuurlijk dat je overal bereikbaar bent voor iedereen met een ftp-client! hmm, dat is iedereen ook met een pc die altijd aanstaat... de fysieke locatie van een ftpserver maakt natuurlijk niets uit. Nee ik snap het toch niet...
Stel nou dat je thuis insteld dat alle belangrijke documenten (tekst ofzo) om de zoveel uur automatisch worden gedownload op je telefoon en je huis brand af dan heb je je bestanden gewoon bij jemetallicelmo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:12:
[...]
Stel nou dat je thuis insteld dat alle belangrijke documenten (tekst ofzo) om de zoveel uur automatisch worden geupload op je telefoon en je huis brand af dan heb je je bestanden gewoon bij je
m.a.w.: kan ook met client
Oke
maargoed wel mooi dat het mogelijk is.. Kun je ook van de iPhone camera een online/mobiele webcam maken en plaatjes automatisch dan naar een andere FTPserver zenden?
Jailbreak > qik (video's live streamen naar internet!)metallicelmo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:10:
Okemaargoed wel mooi dat het mogelijk is.. Kun je ook van de iPhone camera een online/mobiele webcam maken en plaatjes automatisch dan naar een andere FTPserver zenden?
Non-Jailbreak > Shozu (alleen foto's)
Even een stapje terug ten opzichte van je vraag: je vraagt om een FTP server op je iPhone, maar eigenlijk wil je gewoon bestanden wireless op je iPhone kunnen zetten. FTP is maar één manier om dat te doen. Er zijn ook andere manieren.
Zo heb je bijvoorbeeld Dropbox, een webdienst met iPhone client of DropCopy een tool waarmee je tussen Macs, maar ook tussen iPhones files kunt uitwisselen. Als je wat creatief bent met een zoekmachine, kun je er vast zo nog een paar bij vinden.
In ieder geval heb je meer dan genoeg applicaties die ofwel rechtstreeks tussen PC/Mac en iPhone synchroniseren (meestal via WLAN), of daar een een webdienst voor gebruiken zodat het asynchroon kan.
Overigens zitten er behoorlijk wat nadelen aan het gebruik van FTP voor je iPhone: ja, het is een internet-enabled device, maar wel een mobiel device. Terwijl je je verplaatst van de ene plek naar de andere plek wisselt voortdurend je IP. Soms zul je achter een NAT of firewall zitten, waardoor je iPhone niet extern toegankelijk is en bij veel mobiele ISP's krijg je een dynamisch of zelfs een gedeeld IP. Een FTP server op je iPhone is dus zo goed als nutteloos en ook nog eens erg lastig te realiseren, dus ik zou eens naar andere oplossingen kijken
Zo heb je bijvoorbeeld Dropbox, een webdienst met iPhone client of DropCopy een tool waarmee je tussen Macs, maar ook tussen iPhones files kunt uitwisselen. Als je wat creatief bent met een zoekmachine, kun je er vast zo nog een paar bij vinden.
In ieder geval heb je meer dan genoeg applicaties die ofwel rechtstreeks tussen PC/Mac en iPhone synchroniseren (meestal via WLAN), of daar een een webdienst voor gebruiken zodat het asynchroon kan.
Overigens zitten er behoorlijk wat nadelen aan het gebruik van FTP voor je iPhone: ja, het is een internet-enabled device, maar wel een mobiel device. Terwijl je je verplaatst van de ene plek naar de andere plek wisselt voortdurend je IP. Soms zul je achter een NAT of firewall zitten, waardoor je iPhone niet extern toegankelijk is en bij veel mobiele ISP's krijg je een dynamisch of zelfs een gedeeld IP. Een FTP server op je iPhone is dus zo goed als nutteloos en ook nog eens erg lastig te realiseren, dus ik zou eens naar andere oplossingen kijken
[ Voor 10% gewijzigd door dawuss op 21-01-2009 16:27 . Reden: toevoeging over soorten apps ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Daar zit inderdaad wat in ja.. Verschillende netwerken geven natuurlijk andere IPadressen af, je hebt geen vast IP zoals je thuis hebt met je ADSL verbinding.dawuss schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:23:
Even een stapje terug ten opzichte van je vraag: je vraagt om een FTP server op je iPhone, maar eigenlijk wil je gewoon bestanden wireless op je iPhone kunnen zetten. FTP is maar één manier om dat te doen. Er zijn ook andere manieren.
Misschien is meuk: AirFloppy 1.0 ook een idee?
Pagina: 1