Toon posts:

Melding bij opstarten bios.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn bios opstart, geeft hij na het detecteren van de hd en cd rom.

De volgende boodschap:

primary IDE channel no 80 conductor cable installed

Wat betekend dit c.q wat is er fout en kan ik er aan doen.

Alvast bedankt

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 12:45
Denk dat je een 80-aderige UDMA IDE kabel moet kopen, denk dat er nu een 40-aderige inzit

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik proberen.

Bedankt

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Hhhmm,

Hij zou verder wel moeten werken met een 40 aderige ide-kabel, hij blijft toch niet hangen verder ? Als je moederbord udma66 ondersteunt, is het wel zo verstandig om inderdaad een 80 aderige te kopen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif , scheelt weer in de performance (voor udma33 schijnt het geen reet uit te maken)..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

De meeste MoBo's werken met een 40 kabel niet op een ATA-100 bus, die tegenwoordig geleverd wordt op de MoBo's. daarnaast zijn er wel 2 norm. IDE poorten waarop de kabel wel moet werken, maar dan boot de PC weer sec langer.

De 80 kabels zijn ook niet zo maar te herkennen aan de blauwe connector aan een eind van de kabel, want er zijn een aantal fabrikanten die dit wel een mooie kleur vinden en dus alle kabels zo uitrusten.

een ATA33 schijf aan de 80 kabel op een ATA-100 bus levert overigens geen enkel probleem, die bus zet zelf maar 33 in ipv de volle 100 die hij aan kan.

Verwijderd

Als je een ATA 66 schijf hebt moet je zo'n kabeltje aanschaffen er vanuit gaande dat je systeem ATA66 ondersteunt. Trouwens zat er geen ATA 66 kabel bij je plank alstie ATA 66 ondersteunt?
Pagina: 1