Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Formule in somformule

Pagina: 1
Acties:

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zit met een vraag. In Excel zit ik met 2 kolommen data. De ene kolom bevat standaardwaarden, de andere hoeveelheidswaarden. Nu wil ik dat het per rij wordt vermenigvuldigd, en dat het onder de standaardwaarden direct wordt opgeteld. Ik zal er even een grafisch voorbeeld van maken
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/255i2df.jpg
Ik heb al wat geprobeerd, maar bijv. (SUM(A1*B1):(A5*B5)) geeft geen resultaat. Niet verwonderlijk ook, want het ziet er ook niet echt logisch uit. Is er een makkelijkere manier om dit op te lossen zonder eerst de afzonderlijke waarden te berekenen en die op te tellen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Matrix functie van maken ;)

De formule bevestigen met CTRL+SHIFT+ENTER

Dan krijg je { } om je functie heen :)

code:
1
{=SUM(D2:D10*G2:G10)}

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je nu precies wilt (snap het plaatje ook niet), maar inderdaad is een matrixfunctie gebruiken voor de hand liggend. Of misschien de functie =somproduct()

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)