Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Access] focussen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

situatie:
Ik heb momenteel een database gemaakt die uit 2 delen bestaat, nl een invulformulier (front) en een verwerkformulier (back).
Het verwerkformulier laat in een doorlopend formulier alle (gefilterde) records zien die ingevoerd zijn adv het invulformulier.
Nu is het de bedoeling dat het verwerkformulier heel de dag openstaat bij een aantal medewerkers en zij hier aanvullende items toevoegen aan het record, zodat dit record uiteindelijk compleet is en verdwijnt uit het verwerkformulier.

Als het verwerkformulier wordt geopend wordt er direct een filter toegepast. Via de timer wordt deze filter om de zoveel tijd herhaald, om zo ook de nieuw ingevoerde records zichtbaar te maken. In het doorlopend formulier komen de records onder elkaar te staan en je kunt dus met de scrollbar naar beneden scrollen.
Nadat de filter (via de timer) uitvoerd wordt verliest het formulier ook direct de focus waar de gebruiker op dat moment in het formulier zit.

Weet iemand of ik dit kan voorkomen en dat het filter dus gewoon op de achtergrond kan uitvoeren zodat de gebruiker hier geen last van heeft?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dit is niet zo moeilijk.

Je hebt al een timer-event, daar kun je aan het eind een "SetFocus" plaatsen?

code:
1
Forms!Formulier!Besturingselement.SetFocus

Het maakt hierbij niet uit waar je de focus op wilt leggen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

je dient een requery aan de timercode toe te voegen die opnieuw op zoek gaat naar het eerder in de timermodule opgeslagen actueel record.

Verwijderd

Topicstarter
bazs2000 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:50:
Dit is niet zo moeilijk.

Je hebt al een timer-event, daar kun je aan het eind een "SetFocus" plaatsen?

code:
1
Forms!Formulier!Besturingselement.SetFocus

Het maakt hierbij niet uit waar je de focus op wilt leggen. :)
Maar het probleem is dat de gebruiker in elk willekeurig besturingselement aan het werk kan zijn. Ik kan dus niet aangeven op welk veld hij moet focussen, het gaat om het veld waar de gebruiker op dat moment aan het werk is. Is daar iets voor te bedenken? currentcontrol oid?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

screen.activecontrol :)

Je zult er wel wat foutafhandeling om heen moeten bouwen, want als het formulier niet de focus heeft gooit ie met foutmeldingen.

als je methoden zoekt kan ik je in het VBA venster de objectbrowser aanbevelen onder F2

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nog niet helemaal gelukt.

Ik wil nu maar alle besturingselementen gaan benoemen, dus zoals bijvoorbeeld :

Als de focus in dat veld staat doe dan dit of ga naar.

bijvoorbeeld zoiets als dit:

If Me.besturingselement.SetFocus Is True Then ..

Weet iemand of zoiets bestaat?
Pagina: 1