Toon posts:

Hifi + luidsprekers advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

IK heb advies nodig. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Mijn budget is ongeveer 800 euro (los van de dvd speler of eventueel incl.)

Mijn voorkeur gaat uit naar de volgende receivers:

- Harman Kardon AVR 247/347 (vorige serie) voor 350 euro (bij www.correct.nl)
- Harman Kardon AVR 255 (529 euro)

Het verschil is dat de 255 ook upscaled tot 1080p en niet tot 720p en dat de 255 beschikt over DTS-HD en nog een MASTER-HD sound ofzo.... Ik ben niet zo een kenner maar dit waren de verschillen.....

En daarbij 1 van de volgende boxen sets:

Harman Kardon HKTS 11 voor 329 euro en dan 2 vloerstaanders van KEF C5 bijv.
Mordaunt Genie 5.1 set voor 530 euro

Hebben jullie nog een advies (bijv. andere boxen etc...)

Mijn vraag is voornamelijk ook wat jullie zouden doen de vorige versie van Harman Kardon en investeren in boxen of de duurdere receiver en mindere boxen maar later uitbreiden.....

Alvast bedankt!!!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:17
Het beste advies is zelf gaan luisteren naar wat jou bevalt!
Wat moet ik kopen topics
Tja, in dit forum zitten natuurlijk de audio cracks met een bovengemiddelde kennis van audio en hifi. Daar kan je dus wel even aan vragen wat nou een beetje goed spul is. Maar dagelijks vragen voorbij zien komen als "ik heb 500 euro en ik wil een 5.1 set" of "wat is een beetje een goede stereo versterker" is ronduit saai. Dit soort vragen gaan dan ook (bijna) altijd op slot. Een stap die vooral tweakers vergeten is dat je ook in real life naar een winkel toe kan gaan. Luisteren naar speakers, kijken naar apparatuur, vragen aan de verkoper. GoT kan en wil geen startpunt zijn van dit soort vragen. Aan het eind kunnen we hier wellicht wel wat betekenen.

"Wat moet ik kopen topics" krijgen meer overlevingskans door de volgende stappen: Aangeven wat je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je voorkeuren zijn, wat je zelf al ondernomen hebt, welke types je al gevonden hebt (shortlist, plaatjes, links naar fabrikant/review sites, prijzen), wat de sterke en zwakke punten zijn van de bepaalde types zijn en waarom je nog twijfelt.

Speakers kopen
Speakers zijn de belangrijkste keten in de audio schakel. Ook hierover zien we bijna dagelijks vragen voorbij komen. Alleen is het in dit geval zo goed als onmogelijk om hier iets zinnigs op te zeggen aangezien geluidsbeleving puur subjectief is. Met andere woorden: Goed geluid is geen universeel begrip. Wat voor de één lekker in het gehoor ligt kan voor de ander wel rampzalig ranzig klinken. Sommige luisteraars houden van een wat meer aangedikt laag en er zijn er ook weer die wat meer hoog lekker vinden klinken. Dit is nog een redelijk duidelijk verschil, maar er zijn natuurlijk ook veel subtielere.

Waar ik naar toe wil is dit; Doordat smaak een rol speelt bij de keus van een luidspreker (en eigenlijk alle audio-producten met een klank) heeft het geen zin om aan een ander te vragen je te helpen bij de keuze daarvan.
(AUD beleid)
Het verschil is dat de 255 ook upscaled tot 1080p en niet tot 720p
1080P = 1920x1080 60 fps, full HD
720P = 1280x720 60 fps, HD ready

[ Voor 3% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-01-2009 11:15 ]

Specs

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:15
Upscaling en HD Audio geven de vraag: Heb je het nodig?
Je kunt dit immers allebei door een fatsoenlijke speler laten afhandelen. Tussen de HK en een paar codecs meer op een nieuwe HK zit bar weinig verschil.

Je speakers zijn qua geluidskwaliteit een stuk belangrijker. Als je daar nou iets moois van koopt, kun je later nog altijd die versterker vervangen, maar dan wel met een exemplaar wat zowel in geluidskwaliteit als functies dan een stuk meer toevoegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus advies is om voor 349 euro de AVR 347 te kopen en dan wat meer uit te geven aan speakers?

Dan komt mijn vraag, wat is beter Harman Kardon HKTS 11 of bijv. een Mordaunt Short Genie setje?

Roy

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
voor het bedrag dat je bespaard met de goedkopere reciever, gaat er gelijk een wereld van speakers voor je open. Ga eens ergens rustig luisteren. Ik denk dat de mordaunt beter zullen zijn, maar ik heb geen van beide setjes ooit gehoord. Maar zoals ik al zei, er is zoveel meer..

[ Voor 3% gewijzigd door disinfector op 21-01-2009 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
disinfector schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:47:
voor het bedrag dat je bespaard met de goedkopere reciever, gaat er gelijk een wereld van speakers voor je open. Ga eens ergens rustig luisteren. Ik denk dat de mordaunt beter zullen zijn, maar ik heb geen van beide setjes ooit gehoord. Maar zoals ik al zei, er is zoveel meer..
Er is inderdaad zoveel meer! Ik zit heel erg te twijfelen wat nu verstandig is. Heb via marktplaats wat interessante aanbiedingen gezien. Die mordaunt short genie voor 350, inclusief 4x standaard van mordaunt erbij...

Maar ook een compleet pakket AVR 347 + HKTS 11 bq + 2 extra hkts 4 boxen + DVD voor 550 euro..... Dan kan ik mooi voor 200 euro ofzo een paar zuilen voor de front kopen. Wat vinden jullie?

Roy

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:53:
[...]

Er is inderdaad zoveel meer! Ik zit heel erg te twijfelen wat nu verstandig is. Heb via marktplaats wat interessante aanbiedingen gezien. Die mordaunt short genie voor 350, inclusief 4x standaard van mordaunt erbij...

Maar ook een compleet pakket AVR 347 + HKTS 11 bq + 2 extra hkts 4 boxen + DVD voor 550 euro..... Dan kan ik mooi voor 200 euro ofzo een paar zuilen voor de front kopen. Wat vinden jullie?

Roy
Ga eerst eens ergens luisteren, voordat je veel geld uitgeeft.
En later spijt krijgt.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:59
heb zelf een harman kardon gehad, en had hierop mijn Focal JmLab profil (5B en 3B) en moet zeggen dat klonk zeeeer behoorlijk !!(speakers zijn nu tekoop, dus ...), zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71006.0

[ Voor 17% gewijzigd door Pimmetje651 op 22-01-2009 13:18 ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Verwijderd

Rij ff naar Engeland.. leuk dagje uit met de vriendin ofzo en haal daar een Q acoustics 1010i 5.1 setje. Heerlijk neutrale speakerset.

( heb ze zelf met een onkyo 606 maar klinken ook goed met marantz en denon. )

Edit : Misschien een beetje raar voorstel maar nu goed engels spul kopen is zeker aan te raden gezien de koers. Speakers zou ik daar zo kopen van een goed merk. De reciever zelf kan je beter in NL aanschaffen ivm garantie.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 13:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:21:
Rij ff naar Engeland.. leuk dagje uit met de vriendin ofzo en haal daar een Q acoustics 1010i 5.1 setje. Heerlijk neutrale speakerset.

( heb ze zelf met een onkyo 606 maar klinken ook goed met marantz en denon. )

Edit : Misschien een beetje raar voorstel maar nu goed engels spul kopen is zeker aan te raden gezien de koers. Speakers zou ik daar zo kopen van een goed merk. De reciever zelf kan je beter in NL aanschaffen ivm garantie.
Dan zou ik eerst gaan luisteren als ik hem was, er zit namelijk een enorm verschil tussen luidsprekers ;). Iets kopen omdat een willekeurig persoon roept dat het heerlijk neutrale luidsprekers zijn zou ik nooit doen. Versterkers is een ander verhaal, daar zit ook wel verschil tussen maar dat valt in het niets ivm luidsprekers.
Pagina: 1