Vandaag of morgen komt m'n nieuwe computer binnen: een i7 920 op een Gigabyte EX58-UD5 mobo. Nu ben ik me alvast wat aan het oriënteren op het hele overklokgebeuren en zo kwam ik toevallig EasyTune 6 tegen. Op dit forum lees ik er niets nuttigs over en de search levert alleen oude topics op of in ieder geval geen info of dit programmaatje goed werkt om te overklokken. Al de opties die de BIOSsen van tegenwoordig bieden, overdonderen me nogal (EIST, QPI...?) en ik heb geen idee wat nou aan of uit te zetten (zelfs als ik NIET wilde overklokken...!). Dus ik vroeg me af of de overklokfunctie van EasyTune 6 een beetje goed en nuttig is. Voor zover ik kan zien, kan je doodsimpel overklokken zonder in het BIOS te komen. Maar ik vraag me dan wel af of het ook goed werkt, want wellicht MOET je eigenlijk bepaalde BIOS functies aan of uit zetten...
Kort gezegd: zijn er hier lui die OC'en met EasyTune en zo ja, heb je dan alsnog iets in het BIOS veranderd?
While I am at it: weet iemand een link waar al die afkortingen uitgelegd worden? Ik heb zitten zoeken op (bijvoorbeeld!) EIST maar kan nergens echt vinden wat het nou precies doet en of het nou aan moet of uit... dat soort basic vragen...
Kort gezegd: zijn er hier lui die OC'en met EasyTune en zo ja, heb je dan alsnog iets in het BIOS veranderd?
While I am at it: weet iemand een link waar al die afkortingen uitgelegd worden? Ik heb zitten zoeken op (bijvoorbeeld!) EIST maar kan nergens echt vinden wat het nou precies doet en of het nou aan moet of uit... dat soort basic vragen...