Blauw scherm bij 3d weergave (0x00000116)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een nieuwe pc gekocht, en heb nadat ik alles heb geinstalleerd een vervelend probleem.
Telkens als ik een 3d applicatie start, zoals een spel of een 3d benchmark dan loopt het systeem vast met de melding:
0x00000116 en het probleem zit in nvlddmkm.sys.
Ik heb niks overgeclocked en heb de nieuwste drivers (ook al oudere geprobeerd en de cd die bij de 3dkaart zat). Ik moet er misschien wel bij vermelden dat de drivers niet makkelijk geinstalleerd werden, het scherm bleef heel lang in het midden hangen, en als hij eindelijk doorgaat krijg je de melding "the system has not been modified". Maar als je opnieuw opstart staan wel de goede drivers bij de 3dkaart in apparaatbeheer.

Ik heb al een keer alles er opnieuw opgezet, maar dit hiel helaas niet. Ik heb windows vista 32 bit, heb ook serivce pack 1 al geinstalleerd.

Mijn systeem:
Gigabyte GA-EP45-UD3R iP45, SATA2 RAID, GLAN
Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333 6MB Box
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103UJ
XFX Videokaart PCI-e GeForce GTX295 1.8GB DDR3 2xDVI/HDMI
4GB DDR2 6400 geheugen
Corsair Powersupply CMPSU-650TXEU 650W

Nogmaals, ik kan de drivers van de nvidia site, en ook verschillende andere die ik geprobeerd heb nooit normaal installeren, ook niet via apparaatbeheer en dan de inf selecteren. Geeft de computer altijd aan dat er problemen zijn opgetreden.

Is dit bekend, of weten jullie er een oplossing voor?

Edit:
Het probleem treedt trouwens niet altijd direct op, soms kan ik wel even spelen (ene x 5min andere keer maar 1min) . Bij 3D vanatge treedt het wel vrijwel direct op.

Drivers die ik geprobeerd heb:
Drivers op de cd van de 3dkaart (180.87)
181.20
181.22
185.20

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:55
Wat staat er in je logboeken over de installatie? Er zijn een heleboel mensen die zowel Vista als nvidia drivers draaien, dus er moet wel iets werken lijkt me.
Eventueel kun je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlopen, maar probeer eerst de drivers te fixen.
Geeft de computer altijd aan dat er problemen zijn opgetreden.
Wat is de precieze melding?

Deze: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_181.20_whql.html zouden moeten werken op 32b Vista met een GTX295 :)

Je kunt ook http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us eens laten scannen welke drivers voor je systeem aan te raden zijn, mochten bovenstaande niet werken.

Wat me verder opvalt is dat je 32b draait, terwijl je 4 GB intern geheugen hebt en een graka met veel geheugen. Misschien een x64 OS overwegen?

Edit: nog even verder gezocht:
Bug Check 0x116: VIDEO_TDR_ERROR
The VIDEO_TDR_ ERROR bug check has a value of 0x00000116. This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa469184.aspx

Verder enkele meldingen dat het automatisch zetten van de RAM timings ipv handmatig e.e.a. kunnen oplossen, maar test om te beginnen je RAM eens met memtest :)

[ Voor 41% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-01-2009 11:02 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die drivers ook al geprobeerd, dus dat verhelpt het probleem niet.
Mijn geheugen wordt al automatisch bepaald dus dat kan ik helaas ook niet veranderen.
Zou het helpen om naar 64bit te gaan denk je?
Ik lees dat wel meer mensen dit probleem hebben maar kan echt nergens een oplossing vinden |:(

Edit:
Heb ff mijn cpu overgeclocked om te kijken of dat nog iets uit zou maken maar dat is niet zo.
Dit zijn trouwens de gegevens uit de bios:
CPU 9*400
Ram *2 multiplier (800mhz)
PCI-express: 100mhz
en de timings: 5-5-5-18

Weet niet of je daar wat aan hebt, alle voltages worden automatisch geregeld.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Nvidia control pannel "do not use multi-GPU mode" geselecteerd en dan doet hij het zonder probleem. Maar natuurlijk wel veel slechter en dat is niet wat ik wil, maar misschien kunnen jullie er wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb echt allerlei dingen geprobeerd. Alle verschillende drivers, updates en tips die op diverse forums te vinden zijn over dit probleem maar niks helpt.
Denkt dat ik de 3D kaart maar RMA ga sturen, want kan echt niks bedenken wat nog zou kunnen helpen, en dit hoort gewoon niet wanneer je een 3D kaart koopt toch?
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. Wanneer mijn RMA wordt geaccepteerd laat ik weten of het daadwerkelijk aan mijn 3D kaart zelf lag, en anders heb ik een probleem denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Kwark, hoe is het nu afgelopen, ik kom namelijk soortgelijke problemen tegen (vooral in GTA 4) met de XFX 9800GTX in SLI (dus ook 2 GPU's, alleen jij hebt er 2 op 1 kaart zitten). Als bij jou het probleem verholpen is met een nieuwe kaart dan weet ik dat een van m'n kaarten ook niet helemaal lekker is, hoewel ze het los van elkaar wel gewoon doen.

Zelfde 0x00000116, het bestand weet ik niet zeker, de BSOD was te snel weg, maar heb vaker 0x000000D1 BSOD's gekregen met nvlddmkm.sys als probleem.

In mijn systeem logboek komt de 0x00000116 BSOD 27 seconden na een error in het bestand sptd, extensie van dit bestand staat er niet bij, maar het schijnt een .sys te zijn die bij programma's als Deamontools en PowerISO zit.

Dit is trouwens met Windows 7 Professional x64 met de 197.13 drivers. Laatste echt stabiele driver voor mij was de 196.21, maar als ik die installeer gaan de problemen niet weg, misschien maar eens een herinstallatie overwegen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:30:
Kwark, hoe is het nu afgelopen, ik kom namelijk soortgelijke problemen tegen (vooral in GTA 4) met de XFX 9800GTX in SLI (dus ook 2 GPU's, alleen jij hebt er 2 op 1 kaart zitten). Als bij jou het probleem verholpen is met een nieuwe kaart dan weet ik dat een van m'n kaarten ook niet helemaal lekker is, hoewel ze het los van elkaar wel gewoon doen.

Zelfde 0x00000116, het bestand weet ik niet zeker, de BSOD was te snel weg, maar heb vaker 0x000000D1 BSOD's gekregen met nvlddmkm.sys als probleem.
Als de bsod te snel weg is dan kan je in windows ergens instellen dat je niet moet rebooten na een bsod, daar moet je even op googlen om te weten waar dat juist zit in 7.
In mijn systeem logboek komt de 0x00000116 BSOD 27 seconden na een error in het bestand sptd, extensie van dit bestand staat er niet bij, maar het schijnt een .sys te zijn die bij programma's als Deamontools en PowerISO zit.
ik heb laatst ergens een bsod viewer afgehaald, die laat automatisch de systeemdumps zien, misschien dat je daar meer mee kunt?
Dit is trouwens met Windows 7 Professional x64 met de 197.13 drivers. Laatste echt stabiele driver voor mij was de 196.21, maar als ik die installeer gaan de problemen niet weg, misschien maar eens een herinstallatie overwegen :/
Wat bedoel je dat die oude driver stabiel was? De problemen kwamen pas met het updaten en die gaan niet weg als je terug een oudere driver neemt? Misschien is die nieuwe of oude driver niet heel goed verwijderd? Een re-install kan dan de oplossing zijn, of je moet proberen om echt alles van de drivers weg te krijgen.
Pagina: 1