Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Smart UPS1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

kleine vraag,
kennis van me heeft een smart ups 1500 voor zijn servertje.
op deze ups zit serieel en usb..
nu ben ik beniewd, kan dit apparaat eventueel een melding geven over
netwerk? is iemand bekend met deze ups?
Hij zou het zelfs mooi vinden om een sms te krijgen zodra de nood
accu in werking gaat, ik ga er eigenllijks vanuit dat dit niet mogelijk is.
ik heb al gemaild met apc maar die reageren niet.

bij voorbaat dank!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48
zou leuk zijn als je vertelt wat voor os er draait op die server...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Meeste grotere UPSjes van APC hebben een uitbreidingsslot waar je een netwerk notificatiekaart in kan proppen.

Als je de UPS aan de server hangt en daar een monitoring tool op installeert kan die vast ook wel de status uitlezen via USB of Serial en kan je zo checken of alles klopt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
excuus, het gaat om server 2k3
het is een relatief kleine ups, ga er niet vanuit dat er zo'n kaart in kan.
ik heb wel een tooltje gevonden, kan ik even proberen
http://www.apcupsd.org/
voor management over USB etc.
Stond ook in vermeld dat het signalen kan geven naar gebruikers over het netwerk.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ik heb hier een SmartUPS1400, en daar zit wel zo'n slot in.
Kijk eens aan de achterkant, zit waarschijnlijk een plastic paneeltje met twee schroefjes. Daar kan die kaart in.

Een tooltje is iig de goedkoopste oplossing.
Misschien kan je het combineren met een geheel servermonitoring systeem zoals Nagios.

Verwijderd

Topicstarter
idd, zit een zwart klepje met 2 schroefjes.. (als ik een plaatje er bij zoek)
helaas heb ik de ups niet op deze locatie.

bedankt voor de goede tips!!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:28
Met powerchute kun je ook batch-bestanden laten runnen zogauw er overgeschakeld wordt op noodstroom. Zou je dan een batch-bestand kunnen maken wat een SMS stuurt dan ben je dr ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Zonder Powerchute kan het onder Windows ook wel ;)
Onder de Power options bij de Screensaver settings kan je een UPS instellen en opgeven wat er moet worden gedaan bij overschakelen op noodstroom.

Kan je een batchfile schrijven die "net send computernaam message" doet. Dead easy.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24
APCUpsd kan zo'n beetje alles wat je wil. Je richt één server in als 'master' in je netwerk die de statusinformatie over de rest van de als 'slave'/'client' ingerichte apparaten verspreidt (ongeacht platform - dus Linux/Windows/BSD). Nadeel van APCUpsd is dat het wel enige moeite kost voor sommige apparaten van APC om het aan de gang te krijgen, aangezien er verschillende protocollen zijn die APC gebruikt en je verschillende kabeltjes hebt. Als je het eenmaal hebt draaien werkt het perfect. Bovendien denk ik dat zo'n kaartje in de meeste gevallen overbodig is als je al een server 24/7 hebt draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 21-01-2009 12:58 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 12:41

tim427

Turbulence!

Ik ben nu ook aan het kijken wat ik allemaal kan instellen met de PowerChute 8.1 Business Edition...

Dus die heb ik geïnstalleerd, en geprobeerd in te loggen bij http://127.0.0.1:3052/. Dit wilde niet lukken
Vervolgens heb ik 127.0.0.1 bij de trusted-zone gegooid. > Nog steeds niet.
Daarna heb ik de trusted-zone heel laag gezet > lukt nog steeds niet.
Ook heb ik de Java SE geupdate van sun.com > ook dit wil niet baten..

Als browser gebruik ik Internet Explore 7 en 8.

Ik blijf steeds deze error krijgen:

Line: 9
Char: 1
Code: 0
URI: http://192.168.0.1:3052/security/applet?referrer=/

[ Voor 5% gewijzigd door tim427 op 19-07-2009 00:23 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

usb kabeltje? of serieel? dr zijn namelijk meerdere pinouts mogelijk voor die seriele kabel. (degene die ik op de 1000va en 1400va aan de praat heb gekregen is die met 3 lijnen en 1 'U' aansluiting aan de kant van de pc.
ook zijn dr meeredere versies van de software, die ook niet allemaal even lekker met elke versie van de ups werken.. (of niet met serieel, of niet met usb willen, etc..)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Je kan met de APC software gewoon <insert-activity> doen bij stroomuitval. Je kan daar dus een sms scriptje aan knuppen. Alternatief is email-naar-SMS zoals bv Gin.

Houd er wel rekening mee dat, indien je zelf geen gsm gateway hebt, die ook bereikbaar is, dus modem/router/andere apparatuur moet ook noodstroom hebben.
Pagina: 1