Groot-scherm Tablet Notebook gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo experts,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, ter vervanging van mijn HP Compaq nc8430.
Eisen:
- Performance & battery life minimaal gelijk aan mijn huidige (liefst beter): C2D, 4GB
- Tablet utivoering (dus met omklapbaar scherm)
- 14,x" Widescreen

Graag:
- HP of Lenovo
- Smartcard reader intern
- PCMCIA intern
- DVD RW

Ik heb uiteraard al op diverse sites en zoekmachines gekeken, maar nog niets leuks gevonden.
De combi 14" en tablet is maar moeilijk te vinden...

Hij zal (via he werk) over 3 tot 6 maanden besteld worden, dus aangekondigde, mar nog niet leverbare machines zijn ook prima. Het moet wel een A-merk zijn, anders gaat het werk er niet mee akkoord, en die moeten hem toch betalen :)

Ik ben benieuwd...

Alvast bedankt!
EgMaf

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Welke opties heb je al gevonden, en waarom bevallen die wel of niet? er is trouwens ook een tablet-pc verzameltopic: zie Het grote Tablet PC topic, misschien dat je daar wat aan hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 21-01-2009 10:24 ]

Hier staat tekst

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:23:
Welke opties heb je al gevonden, en waarom bevallen die wel of niet? er is trouwens ook een tablet-pc verzameltopic: zie Het grote Tablet PC topic, misschien dat je daar wat aan hebt.
Helaas heb ik nog geen opties gevonden, vandaar mijn vraag om hulp:
- Gateway lijkt ze bijvoorbeeld te hebben, maar is geen A-merk.
- HP en Lenovo (bv de X301) zijn maar 12".

Het grote topic heb ik doorgekeken, maar vond ik wat te ruim voor deze precieze vraag...

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je moet daar inderdaad beter zoeken en lezen. De grote schermdiameter is tot nu toe 13,3 inch door Fujitsu en paar merken. De 13,3 inch modellen zijn al besproken in de andere topic.
http://www.tabletpcreview....asp?productFamilyID=1204 is eentje. Mag je rekening houden met rond 1800 Euro.

Tablet pc's zijn ontworpen om licht en klein te houden omdat je ook op je arm moet kunnen schrijven en bedienen. Het zijn geen schoot pc's. Grote schermen zul je daarom niet tegenkomen.
Groter betekent zwaarder en onhandiger in de armen. Dat moet juist niet. Anders het niet waardig om tablet pc genoemd te worden.

Maar verstandig gesproken: gesprekken moeten eigenlijk in tablet pc topic blijven. Anders krijgen we losse topics van terwijl ze eigenlijk allemaal dezelfde zijn.

http://www.tabletpcreview.com/ is goed site om te zien welke modellen er nu te krijgen zijn.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in Het grote Tablet PC topic. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.