Toon posts:

Windows 2003 implenteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen mensen,

Ik heb een vraag en denk dat ik hier al wel op weg geholpen kan worden.

het volgende:

Bij ons op werk hebben we een 2000 server Domain Controller

We hebben een nieuwe server besteld en die moet uiteraard ook in het domein komen te hangen, óók als domain controller. Eerst samen, en over een tijd gaat die 2000 vervallen.

Nu kan ik allemaal gaan uitleggen hoe en wat maar het komt er dus op neer;

Kan het kwaad als ik 2 domein controllers heb. Dus een 2000 en een 2003, zo ja; tegen welke problemen kan ik aanlopen, waar moet ik op letten?
het is namelelijk niet de bedoeling dat staks in het bedrijf niemand meer in kan loggen op het netwerk o.i.d

Hoop dat jullie me wat meer duidelijkheid kunnen geven, want dit is nieuw voor mij.

Groeten,

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38
Nee dat kan geen kwaad.
Maar hier is echt gigantisch veel over geschreven.
Hier wat linkjes die je al verder op weg zouden moeten helpen:

How to replace single domain controller in domain with a single domain controller?
http://www.petri.co.il/windows_2003_adprep.htm
Common Mistakes When Upgrading a Windows 2000 Domain To a Windows 2003 Domain

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle reactie,

zal er is naar kijken!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het is zitten te bekijken,

maar het is voornamelijk migratie van 2000 naar 2003, maar dat is het juist niet.

Als ik nu die 2003 server installeren met AD & DC en alles erop en eran, hang um aan het netwerk, kan dat zomaar zonder problemen dan??

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:58:
Heb het is zitten te bekijken,

maar het is voornamelijk migratie van 2000 naar 2003, maar dat is het juist niet.

Als ik nu die 2003 server installeren met AD & DC en alles erop en eran, hang um aan het netwerk, kan dat zomaar zonder problemen dan??
Nee dat gaat niet en het is wel een migratie. Ik stel voor dat je zoiets eerst gaat testen met 2 pctjes.

Je maakt die 2003 bak lid van je huidige domein, dan promoot je hem naar Domain Controller. Het is dan in feite een Win2000 DC.

Vandaf dat punt is het een migratie geworden. Dat je een tijdje met die dingen samen draait betekend alleen dat je migratie wat lang is..

Je moet weten wat je doet. Huur anders iemand in.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 11:07 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:06
Voor migratie van 2k naar 2k3 zijn er zelfs kookboeken te vinden in de FAQ, naast alle info die te vinden is bij Microsoft: [Howto] Migratie stappenplan 2000 -> 2003 server (1/4) en \[2000]Howto:2e domain controller bijplaatsen zijn misschien interessant voor je ;)

[ Voor 19% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-01-2009 11:08 ]

Specs

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 13:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Inderdaad, dit is gewoon duidelijk te vinden in FAQ's/Google/MS.com

Je laat je W2k3 server gewoon een tijdje W2k DC spelen, en je hevelt alle rollen over. Daarna demote je de W2k DC, en promote je je domain en forest naar w2k3 (ingekorte versie)

Gewoon even inlezen in de materie, want dit moet je niet zonder voorkennis gaan doen.

Tenzij je bedoelt dat je een 2e domain in een 2e forrest gewoon in je netwerk wilt plaatsen. Dat is op zich geen probleem, maar dan moet je met naamgeving en IP adressering niet in de clinche komen met je huidige domain. Daarna zou je gebruikers account kunnen overhevelen met de AD migration tool.

Verder is dit allemaal wat basis W2k3 kennis, dus verplaats ik het topic naar Windows Servers en Server-software :)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:30
Ik hoop voor je dat je thuis aan het testen bent :P

Zo niet, koop boeken / doe een opleiding / oid of huur iemand in met verstand van zaken.

Active Directory is een redelijke complexe materie, en met name migraties naar nieuwere platformen kunnen erg veel haken en ogen met zich mee brengen.

Is het verstandig om anno 2009 te migreren naar 2003 :? Ik zou toch server 2008 overwegen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Grolsch schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:59:
Ik hoop voor je dat je thuis aan het testen bent :P

Zo niet, koop boeken / doe een opleiding / oid of huur iemand in met verstand van zaken.

Active Directory is een redelijke complexe materie, en met name migraties naar nieuwere platformen kunnen erg veel haken en ogen met zich mee brengen.

Is het verstandig om anno 2009 te migreren naar 2003 :? Ik zou toch server 2008 overwegen.
ja dat denk ik ook.

server 2008 is al zo lang uit, veel bedrijven migreren hun AD nu al naar 2008. als je nu niet naar 2008 durft omdat het te kort uit is (wat niet echt een goede reden is, maar goed) dan kan je beter een half jaar wachten en dan overgaan naar 2008, en 2003 dus maar geheel overslaan.
Pagina: 1