Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb gisteren mijn samsung 2333hd aangesloten op mijn media center pc. Deze pc heeft een msi p7ngm moederbord met daarop een geïntegreerde 9300 videokaart van nvidia.
Ik heb de tv aangesloten via de hdmi uitgang van het moederbord op de hdmi ingang van de tv.
Indien ik de resolutie instel naar 1920 x 1080, wat mijn tv zou moeten kunnen verwerken, dan krijg ik een wazig beeld en rekt het scherm zoveel uit dat een deel van mijn bureaublad buiten het scherm valt.

Ik heb de nieuwste drivers van nvidia gedownload, echter dit heeft niets geholpen.
Ik had verwacht dat ik overscan moest uitzetten, maar kan dit nergens vinden in het menu van deze syncmaster tv. Bij een lagere resolutie (1280) heb ik wel scherper beeld, maar ik heb juist een hd tv/monitor gekocht om full hd te kunnen kijken. Beeldscherm instelling staat op 16:9.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb ik ook gehad, als ik de tv in had gesteld op 16:9 kreeg ik dat, terwijl als ik zei "use original", deed ie het prima

ander merk, andere tv though

[ Voor 11% gewijzigd door defusion op 21-01-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de opties, dynamisch, standaard en film. Alle opties geprobeerd maar nog steeds vaag beeld. verder kan ik nog kiezen tussen 16:9 en 4:3 maar dat zou het niet kunnen zijn.

Vreemd.......hopenlijk weet iemand anders nog een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:47:
Ik heb de opties, dynamisch, standaard en film. Alle opties geprobeerd maar nog steeds vaag beeld. verder kan ik nog kiezen tussen 16:9 en 4:3 maar dat zou het niet kunnen zijn.

Vreemd.......hopenlijk weet iemand anders nog een oplossing.
De opties Dynamisch, standaard, film moet je niet hebben. Het gaat om de beeldverhoudingsopties. Ik zou zeggen kijk even in je handleiding want daar worden ze waarschijnlijk wel vermeld. :)
Je hoeft het in ieder geval niet op je PC te zoeken, maar bij de TV. (Is deze sowieso wel fullHD 1920x1080? Want anders is het normaal dat je beeld wazig is en dat er overscanned wordt.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik hier mis is de native resolutie van die scherm. Geef die eens... (en stel die ook in trouwens)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, bedankt voor jullie snelle reacties.
Het scherm is een full hd monitor scherm, zie (http://www.samsung.com/ph...=LS23CFUKFV/ZA&fullspec=F)
Deze heeft een resolutie van 1920 x 1080.

Het vreemde is dat indien ik de tv aanzet (dus geen verbinding met de media center pc, coax kabel rechtstreeks in de tv) ik in het beeldformaat menu meer opties kan gebruiken, namelijk:
*auto-breed (nu geselecteerd)
*16:9
*breedbeeldzoom
*zoom
*4:3
*just scan

Maar indien ik de hdmi aansluiting selecteer (media center pc) heb ik in dit menu alleen de volgende opties:

De rest is greyed out. In de handleiding staat hier verder ook niets over beschreven.Volgens mij moet ik die autobreed optie hebben, maar dat is niet meer dan ee voorgevoel. Ik kan verde nergens iets met pixels instellen in het menu van samsung.

Nogmaals laten zoeken op nieuwe versie van nvidia driver en monitor driver van samsung opnieuw geinstalleerd, helaas.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-03 09:27
Hoe is het beeld als je je TV via DVI aan je PC hangt, want als ik manual doorlees is heeft je tv een aparte "PC" optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update; net de beeldschermresolutie in windows toch op 1920 x 1080 gezet en in het formaat menu van samsung heb ik nu de optie "alleen scannen" (just scan) erbij gekregen. Verder alleen nog 16:9 en 4:3. De "alleen scannen" functie geselecteerd en het bureaublad valt nu niet meer buiten het scherm maar wordt goed weergegeven. De tekst is echter nog erg wazig en de iconen (pictogrammen) zijn erg klein. Nog steeds niet optimaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:44:
Hoi allemaal, bedankt voor jullie snelle reacties.
Het scherm is een full hd monitor scherm, zie (http://www.samsung.com/ph...=LS23CFUKFV/ZA&fullspec=F)
Deze heeft een resolutie van 1920 x 1080.

Het vreemde is dat indien ik de tv aanzet (dus geen verbinding met de media center pc, coax kabel rechtstreeks in de tv) ik in het beeldformaat menu meer opties kan gebruiken, namelijk:
*auto-breed (nu geselecteerd)
*breedbeeldzoom
*zoom
*just scan

Maar indien ik de hdmi aansluiting selecteer (media center pc) heb ik in dit menu alleen de volgende opties:

De rest is greyed out. In de handleiding staat hier verder ook niets over beschreven.Volgens mij moet ik die autobreed optie hebben, maar dat is niet meer dan ee voorgevoel. Ik kan verde nergens iets met pixels instellen in het menu van samsung.

Nogmaals laten zoeken op nieuwe versie van nvidia driver en monitor driver van samsung opnieuw geinstalleerd, helaas.......
denk eerder de just scan, als de native resolutie 1920x1080 is, moet het daarmee werken. just scan verandert ie namelijk niks. Dat moet je dus ook hebben.

edit:
je had het al gevonden :P

over de wazigheid: geen idee, heb je nog andere fullhd bronnen die je kunt proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door defusion op 21-01-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@behzo, net de dvi kabel aangesloten en nu heb super scherp beeld. Audio apart aangesloten en dat werkt ook. Wat vreemd zeg, hoe zou dat kunnen? Dit betekent dat ik mijn media center dus niet via hdmi kan aansluiten en dan kan instellen op 1920 x 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-03 09:27
In de manual staat wel dat HDMI 1080p door kan voeren, maar ik heb het wel vaker meegemaakt dat als een TV een aparte PC instelling heeft, dat dan alleen de DVI soepel werkt...

Misschien in het nVidia Control Panel, iets veranderen aan het uitgaande HDMI signaal?

Uit de Manual:
Inputsource: DTV(1080i), Component (1080i,1080p), HDMI(720p,1080i,1080p) support picture size: 16:9, Wide Fit, 4:3, Just Scan

[ Voor 22% gewijzigd door Behzo op 21-01-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
@mw2009 hoe heb je je audio aangesloten? als je je video via dvi hebt, (ik neem aan dat je dan de audio via de speakers hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb de audio via de line out van het moederbord op de line in van de tv aagesloten. Het geluid van films wordt zo doorgezet naar de tv. Ik moet wel zeggen dat ik het geluid erg vind tegenvallen. Nou weet ik dat ik niet moet zeuren over een TV van € 249,-, maar goed.......

Overigens heb ik de samsung helpdesk ook gevraagd waarom dit niet goed werkt via HDMI. Helaas nog steeds geen terugkoppeling. Men kende deze tv helemaal niet !! :-)

Keep you informed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
en zit/werkt jouw hdmi aansluiting via je moederbord of je videokaart? en wat voor heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28
icam0 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:11:
en zit/werkt jouw hdmi aansluiting via je moederbord of je videokaart? en wat voor heb je dan?
Lezen.. ;) onboard gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bericht gehad van samsung waar ik niets mee kan:

Geachte heer Walland,
De monitor geeft alleen aan wat het door krijgt, zoals U heeft
aangetoont op DVI geeft het scherm scherp beeld maar bij HDMI onscherp,
wij adviseren U om de drivers van zowel de monitor als de videokaart te
updaten, mocht ditniet helpen kunt U nog proberen met een ander HDMI
kabel, monitoren hebben een beeldverhouding van 16:10 waarbij een
signaal van 16:9 zwarte balken ontstaat.
Wij hopen U hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Hoogachtend,
Samsung Electronics Benelux B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
weet iemand misschien waarom de 2 goedkoopste shops voor de 2333hd weg zijn gehaald (modern.nl en nog eentje) terwijl ze ze nog wel verkopen.

edit: modern.nl blijkt hem nu voor 270 te verkopen.

[ Voor 16% gewijzigd door icam0 op 16-02-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik wil deze monitor/TV combi ook kopen binnenkort, maar dat doet er even niet toe natuurlijk.. :)

Heeft het niet ermee te maken dat dit scherm alleen Full HD ondersteund als hij als monitor is aangesloten? Namelijk; je verteld dat je wel haarscherp beeld hebt als je hem met DVI ( -> monitor ) hebt aangesloten, en dat het dus niet meer klopt zodra je HDMI ( -> televisie ) gebruikt of anders.. Volgens mij simpelweg omdat hij dan "maar" HD Ready is, maar hij in die modus niet die Full HD resolutie ondersteund.

Mijn gedachtengang :)

offtopic:
Ik wil deze monitor/TV combi ook kopen binnenkort trouwens!

Hoe zit het trouwens met Games op dit scherm, last van Ghosting e.d. of valt dat allemaal wel mee? En is dit scherm niet een beetje groot als je deze als monitor gebruikt? ( ben 19' gewend )

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
@nluna, ik krijg hem morgen binnen maar ik las ergens dat hij 1080p via component ondersteunt maar geen 1080p via hdmi maar dan weer wel via dvi-d dacht ik. ook staat hij sinds kort op de samsung site (nl) en is er een handleiding te downloaden. Misschien dat het daar in staat. Ik ben ook nog van plan een review te gaan schrijven zodra ik hem gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb de LG W223HD volgens mij vrijwel hetzelfde, want de menu items komen mij erg bekend voor. Bij mij staat ook in de handleiding omschreven dat het beeld er raar uit kan zien als hij aangesloten is via HDMI. Ik gok dat dat in dit geval hetzelfde is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
Ik heb hem gister binnengekregen en driver netjes geinstalleerd enzo alleen krijg ik hem met geen mogelijkheid op 1920x1080 omdat hij van 1600x1080 naar 1920x1200 gaat, heb al een aantal dingen geprobeerd maar t lukt niet echt, ik gebruik windows xp en een vga aansluiting. iemand een idee of een programmaatje wat ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:46
Hm ik heb deze tv ook besteld, maar als hij geen 1080p aankan via hdmi is dat wel een afknapper.
Heb juist daarvoor een videokaart (hd 4850) met hdmi aansluiting gekocht. :/
Maar waarom zou een tv via hdmi geen 1080p ondersteunen, ik dacht dat hdmi hier juist voor bedoeld was?

Edit; Ik moet nog een kabel bestellen bij de tv. Is het nou handig om een hdmi kabel te bestellen, of een hdmi>dvi-d. Op mijn videokaart zit een dvi-d aansluiting en een hdmi, en op de monitor ook. Zelf dacht ik aan hdmi maar dit blijkt dus niet echt goed te werken. Dvi-d > Dvi-d is ook nog een optie.

[ Voor 35% gewijzigd door yorkick op 02-03-2009 12:15 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
De meeste apparatuur die aan HDMI aansluitingen gehangen word bestaat nog steeds uit dvd spelers, digitale ontvangers, etc. waarbij het aangeleverde signaal vaak redelijk slecht is. Denk aan weinig contrast, pixel noise, mpeg macro blokken, etc. TV's hebben sinds mensenheugenis al overscan gehad, dus er word vaak ook overscan doorgevoerd om maar te zorgen dat er geen content is die rondom zwart weer gaat geven. Een hele berg image processing moet vervolgens zorgen dat plaatje mooi op je scherm verschijnt. Je hebt vast zon stikker op je scherm gevonden met een hele reeks van dit soort meuk. Dynamic contrast, 100hz, digital enhanched blablabla. Leuk voor filmmateriaal, maar desastreus voor pc gebruik als je je desktop 1:1 wilt weergeven. HDMI ondersteund dus ook eigenlijk maar een beperkt aantal resoluties, en is vaak geforceerd onderhevig aan dit soort image "enhancements". Gebruik daarom voor pc's indien beschikbaar altijd een DVI of desnoods VGA (blueray op 1080p werkt dan niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:46
gravitone schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:06:
De meeste apparatuur die aan HDMI aansluitingen gehangen word bestaat nog steeds uit dvd spelers, digitale ontvangers, etc. waarbij het aangeleverde signaal vaak redelijk slecht is. Denk aan weinig contrast, pixel noise, mpeg macro blokken, etc. TV's hebben sinds mensenheugenis al overscan gehad, dus er word vaak ook overscan doorgevoerd om maar te zorgen dat er geen content is die rondom zwart weer gaat geven. Een hele berg image processing moet vervolgens zorgen dat plaatje mooi op je scherm verschijnt. Je hebt vast zon stikker op je scherm gevonden met een hele reeks van dit soort meuk. Dynamic contrast, 100hz, digital enhanched blablabla. Leuk voor filmmateriaal, maar desastreus voor pc gebruik als je je desktop 1:1 wilt weergeven. HDMI ondersteund dus ook eigenlijk maar een beperkt aantal resoluties, en is vaak geforceerd onderhevig aan dit soort image "enhancements". Gebruik daarom voor pc's indien beschikbaar altijd een DVI of desnoods VGA (blueray op 1080p werkt dan niet).
Ok, duidelijk verhaal, maar wat bedoel je met "blueray op 1080p werkt dan niet"?
Stel dat ik straks mijn monitor via DVI-DVI aansluit, dan is 1080p gewoon mogelijk toch?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Via DVI werkt dit uiteraard prima mits de videokaart en de ontvangende kant HDCP ondersteunen. 1080p output via VGA gaat je software weigeren omdat dit op slot is gezet door microsoft, videokaart bakkers, en de ontwikkelaars van de spelers onder druk van de filmindustrie. Hiervoor dient de gehele keten van schijf tot scherm van encryptie voorzien te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

gravitone schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:06:
Je uitleg en conclusie lijken mij helemaal terecht. Het is alleen maar gedeeltelijk van toepassing op het hier gegeven probleem.

Ook ik heb een 2333HD en wil graag een filmpje daarop kunnen kijken door hem met HDMI aan mijn laptop te hangen. Als de TV dan wat zou overscannen zou je mij niet horen zeuren. Wat de TV echter doet is 'onderscannen', ipv de buitenste randjes buiten het scherm laten vallen, wordt het beeld verkleind en daardoor komen er juist zwarte randen omheen.

Ook ik heb overigens samsung gemaild met deze vraag, het antwoord dat ik daarop kreeg was het volgende 8)7
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung monitor,
Naar aanleiding van de door u verstrekte informatie, vermoeden wij dat
het probleem ligt bij uw laptop. De monitor kan alleen het binnenkomende
signaal laten zien.
Als iedereen met deze problemen nou eens hierover gaat zeuren bij de Samsung support, misschien dat ze zich er dan van bewust kunnen worden dat het toch echt aan het scherm ligt...

@icam0, 1080p via DVI werkt uitstekend. Waar heb jij gelezen dat hij geen 1080p over HDMI zou ondersteunen?

Zijn er trouwens mensen met een gameconsole / bluray speler die zouden kunnen testen of de TV dan hetzelfde doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Ondersteund dit scherm wel pixel mapping want dit zou ook goed het probleem kunnen zijn. Maar daar in tegen is het scherpe beeld via DVI dan eigenlijk ook weer niet mogelijk. Mits er DVI naar HDMI bedoeld wordt ??
Verder zit kom ik wel eens kabels tegen welke niet HDMI 1.3a geschikt zijn (zou zelf toch denken dat de pinnetjes gewoon hetzelfde zijn :? ) dus heel misschien een kabel probleem.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Het scherm heeft zowel een HDMI als DVI aansluiting.

DVI-DVI gaat alles vlekkenloos. De pixels wordt gewoon netjes 1:1 gemapped. HDMI-HDMI doet dit scherm het niet goed, ook niet als je kiest voor de optie 'just scan'. Helaas heb ik maar één HDMI kabel (wel een goedkope overigens), dus kan ik niet testen of het een kabel probleem zou zijn. Dat kan ik me echter bijna niet voorstellen...

Even nagezocht op Wikipedia:
"HDMI devices are manufactured to adhere to various versions of the specification, where each version is given a number such as 1.0, 1.2, or 1.3a.[15] Each subsequent version of the specification uses the same kind of cable but increases the bandwidth and/or capabilities of what can be transmitted over the cable."
(Wikipedia: HDMI)

Dat maakt het dus zeer onwaarschijnlijk dat je wel het volledige beeld te zien krijgt, maar dat er zwarte randen omheenzitten door een verkeerd kabel. Overigens heb ik diezelfde zwarte randen ook als ik het signaal instel op 720p.

Overigens, zolang het alleen gaat om films kijken, kun je wel de optie '16:9' gebruiken. Dan overscant hij wel, maar je gebruikt in ieder geval wel de volledige beeldoppervlakte. Tekst / ondertitels in films zijn naar mijn ervaring wel gewoon scherp.

[ Voor 10% gewijzigd door Syzzer op 08-03-2009 11:27 . Reden: 16:9 optie ervaring toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik heb deze monitor gister ook aangeschaft en dit viel me meteen op. Na wat zoeken is er dus zelfs een topic over. Via beide HDMI ingangen heb ik een wazig beeld omdat het scherm er blijkbaar iets mee doet. Ik heb nu mijjn DVi-HDMI kabel aangesloten met een verloopblokje op de dvi poort van het scherm.

Het is mijn bedoeling om een 2e computer ook digitaal aan te sluiten en als de HDMI zo moeilijk doet gaat dat dus niet echt. Beetje jammer :( Ik ga vrolijk door met zoeken naar de oplossing maar ik betwijfel of die er is :X

edit: Via VGA is het ook gewoon een mooi beeld. Ik heb helaas geen component kabel van de goede lengte om de component te proberen. Is er iemand die even het verloop in z'n videokaart kan prikken en kan kijken hoe dat eruit ziet? :)

Ik heb net even via de PC ook even een stuk film gekeken via de HDMi en dat is juist weer helemaal niet storend.

[ Voor 26% gewijzigd door R-O-Y op 08-03-2009 13:53 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb dit scherm gisteren gekocht en merk ook dat het beeld over HDMI wazig is. Als je de instellingen van je TV zet op alleen scannen dan krijg je wel het hele 1080p beeld op het scherm..

Beeld over vga is beter, maar ik heb dan een beetje last van ruis.. niet echt een oplossing..

Met een andere pc heb ik via HDMI aangesloten. Dat gaf echt het scherpe beeld wat ik gewend was van me oude scherm...

Kan iemand bevestigen dat je met een hdmi-dvi-d verloopkabel het zelfde scherpe beeld krijgt.. als dvi-dvi..

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Eastman schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:11:
Ik heb dit scherm gisteren gekocht en merk ook dat het beeld over HDMI wazig is. Als je de instellingen van je TV zet op alleen scannen dan krijg je wel het hele 1080p beeld op het scherm..

Beeld over vga is beter, maar ik heb dan een beetje last van ruis.. niet echt een oplossing..

Met een andere pc heb ik via HDMI aangesloten. Dat gaf echt het scherpe beeld wat ik gewend was van me oude scherm...

Kan iemand bevestigen dat je met een hdmi-dvi-d verloopkabel het zelfde scherpe beeld krijgt.. als dvi-dvi..
Het signaal is hetzelfde :)
Echter, je gebruikt een andere ingang.... en de DVI schijnt dan beter te zijn op jouw toestel.
100% bevestigen kunnen we echter niet.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
wellicht zijn er ervaringsdeskundige hier die het al geprobeerd hebben.. Niet echt veel zin om voor een paar tientjes een kabeltje te kopen dat weinig verschil geeft...

btw... ik merk een soort van vertraging van de acties naar het scherm... vooral de muis... die schiet elke keer te ver door en het scherm lijkt wel glad ijs.. Komt dit doordat het scherm het beeld vertraagd bij hdmi input?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je hoeft niet meteen een nieuwe kabel te kopen..

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//elelctronica-lrg-RlfAn68cVCXI.jpg

Kun je niet zoiets regelen / lenen? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
ja die had ik woensdag gekocht bij mycom om mijn oude dvi-D monitor aan te sluiten. Sinds die geeft de monitor alleen nog maar no signal aan.. Al op meerdere pc's geprobeerd of de monitor het nog deed... geen succes...

Die adapter heb ik weer terug gebracht naar de winkel en dit scherm gekocht...beetje tricky die adapters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Voor de gene die het willen weten...

Ik heb het scherm net aangesloten met een hdmi-DVI-D kabel... werkte in eerste instantie niet.. Maar na installatie van een driver van samsung werkt het perfect...

Geen vertraging meer van de muis en het beeld is nu super scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Degene die willen weten hoe je het wazige HDMI probleem oplost. Het is heel erg simpel :D Men gaat met de afstandsbediening naar het menu waar je de verbindingen ("source") kunt kiezen. Daar kies je voor edit name. Nu verander je de naam HDMI1 of HDMI2 (of allebei) in PC. Je zult zien dat het scherm het beeld dan met rust laat en het er veel beter uitziet :)

Hopelijk help ik iemand hier nog mee. Ik ben er in ieder geval héél erg blij mee! 3 goed werkende digitale ingangen ipv maar 1 :P

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de oplossing,

Ik heb precies hetzelfde gehad.

1) geen VGA kabel gebruiken maar dvi of hdmi.
2) Bij instellingen>invoer> "jouw aansluitpunt" hernoemen naar PC. Het beeld wordt scherp
3) bij gebruik van 1920x1080 op de videokaart ( als het een hd4870 is bij catalyst control center) de scaling options naar 0% overscan zetten. de zwarte balken verdwijnen.

Toch weet ik niet welke settings deze tv nodig heeft met de xbox 360.
Iemand die wel scherp hdmi beeld heeft met xbox elite en dit scherm?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de 2333hd met mn HP dv9285ea (Nvidia Geforce GO 7600) en inderdaad doet hdmi het niet helemaal zuiver. :?
Toen ik hem binnen kreeg heb ik de monitor eerst met de meegeleverde vga kabel aan gesloten en pakte die na verloop van tijd wel de FullHD resolutie van 1920x1080. Maar mijn vga poort van mijn laptop doet raar waarbij hij de presentatie functie van vista telkens opstart en afsluit. (Dus als je goede VGA aaansluiting hebt zit in elk geval gebakken!)
Heb toen besloten een HDMI kabel te halen omdat er geen DVI uitgang op mn laptop zit. (heb nu in elk geval wel constant beeld) Dat betekendt dat ik nu zit te typen op een uitgerekte beeldscherm resolutie (geen pixelmapping dus) van 1680x1050. Ook heb ik de Nvidia drivers geüpdate (VGA hield toen er helemaal mee op) en ook nog drivers van de 2333hd van de samsung website gedownload maar dit alles mocht niet baten. . De optie van de HD resolutie is wel aanwezig maar het is op de monitor niet om aan te zien helaas. Met de instellingen van het beeldscherm kon je niet verder dan het aanpassen van je beeldscherm contrast. Dus helaas voor de laptop gebruikers van HP.

Misschien is er nog wat te verhelpen in het service menu. Maar daar waag ik me nog niet aan. Volgende week krijg ik hopelijk een niewe desktop met een ATI IGP kaartje met DVI en zal dan nog eens proberen met DVI kabel. Consoles heb ik ook nog geen ervaring mee. Wellicht probeer ik om op mn laptop nog een andere
custom driver te installeren om de FullHD resolutie fatsoenlijk te bereiken. Ik houd jullie op de hoogte.
Pagina: 1