Ik wil graag Hangul (Koreaanse alfabet) typesetten in LaTeX. Nou vermoed ik dat niet veel mensen daar ervaring mee hebben, maar misschien dat iemand vaker met fonts en LaTeX heeft gestoeid.
Ik heb een gentoo system, en heb de package hlatex geinstalleerd. Dit komt met alle fonts en stylefiles voor Hangul. Nu heb ik een Tex file gekregen van iemand die Hangul schrijft, en hij heeft diezelfde file naar een PDF gecompileerd en dat ziet er mooi uit.
Bij mij, komt LaTeX er wel doorheen en maakt een dvi file, maar die laat vervolgens geen Hangul / Koreaanse karakters zien, maar de plek waat ik wat verwacht is leeg.
De dvi naar naar pdf of ps omzetten, of direct met pdf (pdflatex) gaat helaas niet.
Al deze acties resulteren in:
(en zo voor verschillende font sizes, umj11 ... umj15
Dat is vreemd want als ik een locate umj10 doet krijg ik:
De files staan er dus blijkbaar wel.
Wat gaat er mis? Iemand een idee?
Ik heb een gentoo system, en heb de package hlatex geinstalleerd. Dit komt met alle fonts en stylefiles voor Hangul. Nu heb ik een Tex file gekregen van iemand die Hangul schrijft, en hij heeft diezelfde file naar een PDF gecompileerd en dat ziet er mooi uit.
Bij mij, komt LaTeX er wel doorheen en maakt een dvi file, maar die laat vervolgens geen Hangul / Koreaanse karakters zien, maar de plek waat ik wat verwacht is leeg.
De dvi naar naar pdf of ps omzetten, of direct met pdf (pdflatex) gaat helaas niet.
Al deze acties resulteren in:
code:
1
| mktexpk: don't know how to create bitmap font for umj10. |
(en zo voor verschillende font sizes, umj11 ... umj15
Dat is vreemd want als ik een locate umj10 doet krijg ik:
code:
1
2
3
| /usr/share/texmf/fonts/afm/uhc/myoungjo/umj10.afm /usr/share/texmf/fonts/tfm/uhc/myoungjo/umj10.tfm /usr/share/texmf/fonts/type1/uhc/myoungjo/umj10.pfb |
De files staan er dus blijkbaar wel.
Wat gaat er mis? Iemand een idee?