[Exchange over RPC] Geen probleem via LAN, wel via Dongle

Pagina: 1
Acties:

• Tha_Spike_1981
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 15:28
Ik heb een probleem. Als ik via mijn ADSL thuis (Wifi) verbinding maak met mijn Exchange over RPC dan werkt alles naar behoren. Nu heb ik een KPN Dongle waarmee ik onderweg ook mijn mail wil benaderen.

KPN Dongle werkt top, ik heb internet en de snelheid is ook goed. Nu werkt alleen mijn Exchange niet. Hij doet het heel soms maar dan ook heel traag. Heeft iemand een idee waarom dit niet goed werkt via een Dongle maar wel gewoon goed via mijn thuis ADSL?

Verwijderd

Werkt het nu wel via ADSL of wel via LAN? Waar staat je Exchange server? Thuis? Werk?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn de snelheden die je met die dongle haalt? Mogelijk is het een bandbreedte probleem... Denk dat je daar eenvoudig achter kan komen door eens te kijken of de webmail en dergelijke wel snel draaien :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Met sanfranjake.

RPC/HTTP is wel erg gevoelig. Van mijn werk plek kan ik prima naar huis OWAen, RPC over HTTP gaat een stuk minder soepel.. Het werkt bij mij wel, maar veel van mn collega's kunnen het niet gebruiken vanaf die plek..

• Tha_Spike_1981
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:57:
Werkt het nu wel via ADSL of wel via LAN? Waar staat je Exchange server? Thuis? Werk?
Het werk wel via ADSL thuis, de server staat op het werk. Dus het gaat dan al via RPC, als ik thuis zit. Die snelheid is gewoon goed.

De Dongle zit op HSDPA snelheid waarbij ik met downloaden meer dan 100KB per seconde kan downloaden. Dus snelheid is er op zich wel.

Exchange Webmail via de Dongle is wel gewoon snel zoals hij ook ook hoort te zijn.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
Probeer een cache modus aan te zetten. Als je telkens over 100kb je hele mailbox moet downloaden zegt je outlook client ook bekijk het maar ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Tha_Spike_1981
To_Tall schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:04:
Probeer een cache modus aan te zetten. Als je telkens over 100kb je hele mailbox moet downloaden zegt je outlook client ook bekijk het maar ;)
Die staat standaard al aan. Hij heeft ook een lokale kopie al gemaakt, dus hij hoeft alleen maar een klein gedeelte te synchroniseren. Nu vraagt hij ook niet meer om een wachtwoord. Het lijkt of hij dus helemaal geen verbinding kan maken.

Verwijderd

To_Tall schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:04:
Volgens mij kun je niet rpcen zonder cache mode..? Dacht ik hoor..

wat betreft het issue.. tja.. geen idee eigenlijk? Bugje in de dongel? Interneppen zeggen ze toch in de reclame? :+ Nou..bij deze genept ;)

Mss dat het ioets te maken heeft met het feit dat je nu via usb gaat ofzo.. sja.. beetje gissen hier hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 15:17 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:16:
[...]

Volgens mij kun je niet rpcen zonder cache mode..? Dacht ik hoor..
Kan prima :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Ik zie het ja.. geen idee hoe ik daar bij kwam dan :P

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien omdat het over trage verbindingen vreselijk inefficient is, en Microsoft aanraadt het met cache te gebruiken :P

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1