Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Gebruikersmappen verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag over windows client.

Wij hebben cliënts binnen ons netwerk die alle gebruikersmappen opslaat in documents and settings.
Het probleem met het opslaan van deze gebruikersmappen is dat de hardeschijfruimte van onze clients op een gegeven moment vol lopen.

Is er een mogelijkheid dat Windows deze gebruikersmappen niet opslaan, of verwijderd bij afmelden?
Op welk niveau moeten we dit oplossen? Server-side of client-side?

Alvast bedankt voor de respons.

Met vriendelijke groet,
Remko.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54
Wat voor infra gebruiken jullie? Hebben jullie een AD? Zo ja is het een kwestie van de policy zetten. Als jullie geen AD gebruiken is het op elke PC lokaal de policy zetten.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Indien AD kun je deze howto eens doornemen, alsmede de daarin opgenomen links naar Microsoft. [windows 2000]HOWTO: redirect My documents and settings :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:16:
Indien AD kun je deze howto eens doornemen, alsmede de daarin opgenomen links naar Microsoft. [windows 2000]HOWTO: redirect My documents and settings :)
Super bedankt,
We maken inderdaad gebruik van ActiveDirectory.

Ik volg die link even. Bedankt voor deze informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:14:
Wat voor infra gebruiken jullie? Hebben jullie een AD? Zo ja is het een kwestie van de policy zetten. Als jullie geen AD gebruiken is het op elke PC lokaal de policy zetten.
Maar we willen geen zwevende profielen, meer dat het gewoon wel lokaal is (profiel), laden + profiel weer verwijderen bij afmelden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:12:
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag over windows client.
dat kan.
Welke?
Wij hebben cliënts binnen ons netwerk die alle gebruikersmappen opslaat in documents and settings.
Dat beperkt de opties tot Windows 2000 en XP.

Wil je nog even melden waar het precies om gaat, en wat jouw functie in dit netwerk is?
Het probleem met het opslaan van deze gebruikersmappen is dat de hardeschijfruimte van onze clients op een gegeven moment vol lopen.
Dan heb je al een heel ander probleem namelijk dat er geen enkele vorm van beleid of preventieve controle is.
Is er een mogelijkheid dat Windows deze gebruikersmappen niet opslaan, of verwijderd bij afmelden?
Op welk niveau moeten we dit oplossen? Server-side of client-side?
Dat mag je zelf weten, maar ik zou hier toch echt even goed over nadenken wat voor gevolgen aan het weggooien van data zit, en of je die ruimte ergens anders uberhaupt wel hebt.

Iets zegt me dat je hier nog niet helemaal goed over nagedacht hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
We hebben er verschillende keren over nagedacht.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 09:53 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:26:
We hebben er verschillende keren over nagedacht.
En wat is uit die brainstormsessies als voorstel gepresenteerd? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:06
Vorig jaar kregen wij op school elk een eigen account, en 'mijn documenten' etc werden allemaal gesynct als we in en uit logden. Zeer gemakkelijk als je een taak aan het maken was, dat je die achteraf nog hebt. Altijd al je bestanden doormailen is niet altijd handig voor een scholier.
Misschien dat dit toch echt te overwegen valt.

Nu op de universiteit van Gent hebben we een soortgelijk, maar uitgebreider systeem (met unix shares, eigen webruimte etc)

Verwijderd

Topicstarter
jeroenikke schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:51:
Vorig jaar kregen wij op school elk een eigen account, en 'mijn documenten' etc werden allemaal gesynct als we in en uit logden. Zeer gemakkelijk als je een taak aan het maken was, dat je die achteraf nog hebt. Altijd al je bestanden doormailen is niet altijd handig voor een scholier.
Misschien dat dit toch echt te overwegen valt.

Nu op de universiteit van Gent hebben we een soortgelijk, maar uitgebreider systeem (met unix shares, eigen webruimte etc)
Onze mijn documenten zijn gelinkt naar de H schijf van de leerlingen. De H schijf is een eigen home directory. Het synchroniseren hebben we uitgeschakeld, niet voor gekozen omdat dit enorm vertraagd in het netwerk. Onze structuur is niet optimaal omdat het een ouder gebouw betreft.

Onze brain sessies gaven als uitkomst om ervoor te kiezen dat er geen lokalen profielen opgeslagen moeten blijven. Wanneer ze inloggen downloaden ze een profiel die op de computer wordt geplaatst. Het enige wat de computer bij het uitloggen moet doen is de home directory van de gebruiker verwijderen.

Ik heb net de systeembeheerder gesproken, toen ik met hem sprak over deze oplossing toe te passen in de policies vertelde hij mij dat hij hierna zou kijken. Andere suggesties zijn ook welkom.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die heb je al gekregen: redirecten van documents.

Alleen zul je ook dan rekening moeten houden met local cached settings (profile data) en netwerkbelasting ;)

Pagina: 1