☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Blijkbaar vond iemand het in het verleden handig en zodoende wordt het zo nu en dan bijgewerkt
2. Gelijk daar een linkje hoe HK aan te vragen lijkt me ook wel handig.
☻/
/▌
/ \
Ik was meer aan het gokken wat de TS bedoelde. Daarnaast zou een alias best kunnen. Zolang het orgineel maar in MED staat.SmartDoDo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:27:
Een alias (doorverwijzing naar het origineel in de Huiskamer) werkt niet als je geen toegang hebt tot het forum waar het origineel staat. En omdat we een duplicaat in MED hebben staan, kunnen ook mensen die nog geen (of niet meer) toegang hebben tot de Huiskamer toch de regels lezen.
Blijkbaar vond iemand het in het verleden handig en zodoende wordt het zo nu en dan bijgewerkt
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Je kan wel een alias in HK maken die verwijst naar die in MED, dat scheelt je bij een wijziging een topic bijwerken met als voordeel dat als iemand linkt naar dat topic dat je zeker weet dat die persoon erbij kan.SmartDoDo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:27:
Een alias (doorverwijzing naar het origineel in de Huiskamer) werkt niet als je geen toegang hebt tot het forum waar het origineel staat. En omdat we een duplicaat in MED hebben staan, kunnen ook mensen die nog geen (of niet meer) toegang hebben tot de Huiskamer toch de regels lezen.
Maareh, het was een alias dus. Wat een mooie vinding van het forum, nu nog even iemand 't fixen
Nou... dan kan ik ook weer gerust slapen
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Wat mij betreft blijft er dus gewoon een kopie in MED staan naast het origineel in de HK.
Dat soort zaken vinden we niet zo heel belangrijk om bij te houden, anders zou je alsnog hele lange beleidstopics krijgenGlaanieboy schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:16:
En, belangrijker nog, wat is er veranderd tov de oude policy? Wat is de changelog?
Die titel moet iemand met rechten in MED wijzigen, /me SDD kijkt even naar ErkensKixtart schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:32:
1. Titel verwijst nog naar 2006
2. Gelijk daar een linkje hoe HK aan te vragen lijkt me ook wel handig.
Wat een link naar de aanvraagprocedure betreft, dat zou kunnen maar dan is het geen kopie van het origineel uit de HK en ik denk dat wie in MED de HK-regels kan vinden ook in de faq kan vinden hoe hij in de HK kan komen.
Daarentegen is het voor de users wel handig om ff snel te zien van 'Goh, daar moet ik dan ff op letten, als het anders is geworden'.SmartDoDo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:05:
Dat soort zaken vinden we niet zo heel belangrijk om bij te houden, anders zou je alsnog hele lange beleidstopics krijgen
Ik zocht er eigenlijk ook een beetje naar. Regels wil ik best serieus nemen, maar 90% bekende stof doornemen om de verschillen te zoeken is niet echt je-van-het
Dat is zo, ik vind het zelf vaak ook makkelijkerCarpento schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:19:
[...]
Daarentegen is het voor de users wel handig om ff snel te zien van 'Goh, daar moet ik dan ff op letten, als het anders is geworden'.
Nee, maar toch. Naast nieuwsgierigheid, dient het een ander doel: afschrikken. Wat ik hiermee bedoel ik het volgende. Ik neem aan dat het beleid is aangepast omdat er iets is gebeurd in het HK, waardoor nodig werd geacht de beleidsregels nog eens na te lezen en desnoods aan te passen. Dit laatste is dus blijkbaar gebeurd, maar ik kan het verschil niet zien met de vorige beleidsregels. Stel dat ik een van die herriemakers was waarvoor het beleid moest worden aangepast en ik scan snel door deze regels en concludeer (te snel) dat er niets relevants veranderd is, zou ik gewoon weer doorgaan met me op zo'n manier misdragen, niet nu, maar in de toekomst. Tuurlijk kan je dan wijzen op de vernieuwde beleidsregels en mij een ban geven, maar het gaat toch tenslotte om het voorkomen?SmartDoDo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:05:
[...]
Dat soort zaken vinden we niet zo heel belangrijk om bij te houden, anders zou je alsnog hele lange beleidstopics krijgen
[...]
Ook voor newbies zou het interessant kunnen zijn wat het 'changelog' is. Mocht er een nieuwe internet-hype opduiken die ook zeer irritant aanwezig is in de HK (of alleen in de HK, topicgenerator anyone?), kan de newbie meteen zien van dat deze hype niet gewenst is.
Excuses als ik het totaal mis heb, ik probeer het alleen maar een beetje beter te maken voor iedereen
Edit: een beetje zoals Carpento in "HK Beleid onderwerp in MED?" zegt dus. Damn ik en mijn snelle tekstscannen
[ Voor 4% gewijzigd door Glaanie op 21-01-2009 22:42 ]
En ik snap het verzoek om een changelog wel, maar om esthetische en praktische redenen is ervoor gekomen dat niet standaard op te nemen in de diverse beleidstopics. En als ik zie hoe kort bijvoorbeeld HK Beleid (HK beleid) is, dan heeft een changelog ook weinig zin. In 2 minuten heb je echt wel door wat er niet is toegestaan
Edit: overigens valt met net op dat het topic HK Beleid uit de HK zelf een andere aanmaakdatum (5 november 2008) heeft dan HK regels 11-07-2006 (welke dus pasgeleden ge-edit is). Klopt dit?
[ Voor 55% gewijzigd door Glaanie op 21-01-2009 22:58 ]
Het argument dat changelogs de topics langer maken ben ik het mee eens, maar ik zou dat zelf niet als struikelblok zien. Als de changelog in kleine onopvallende lettertjes (bijvoorbeeld zoals tekst tussen edit-tags) onderaan vermeld zou worden hoeft het niet hinderlijk te zijn, maar kan iemand -indien nodig- het wel lezen.
Changelog:
• Wijziging 1
• Wijziging 2
• Etc.
[ Voor 12% gewijzigd door Carpento op 22-01-2009 11:42 ]