Toon posts:

DVB-T usb : recording: geluid heeft hiccups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik draai op een amd xp mobile 2400+
besturingsysteem xp sp3
dvb-t op usb

het ding werkt goed met de bijgeleverde software. Prachtig beeld en geluid

het probleem is het volgende.
wanneer ik een programma heb opgenomen dan is het altijd zo dat er bepaalde stukken van de sound wegvallen, eventjes maar. Het beeld is perfect, maar de sound niet. Het is ook niet elke seconde zo. de opname kan gerust een tijdje perfect zijn, maar dan begint plots weer de sound te haperen.

Ik heb naar de resources gezien, en blijkbaar gaat de cpu nooit in het rood: hij blijft steeds onder de 50%.
ook heb ik de file die gesaved wordt laten wegschrijven naar een volledig lege partitie zodat de file in een keer kan worden geschreven. (of ik zou een defrag kunnen runnen op de partitie waar ik de file wil schrijven indien er wel data reeds op staat).

Wat denken jullie dat het probleem zou kunnen zijn ?
(ik dacht dat er een software was die in de gaten houdt welke processen gecalled worden, op die manier zou ik misschien kunnen zien dat er iets tussenkomt tijdens de opname. Ook al lijkt de cpu niet overbelast (nooit zelf: zou het kunnen dat andere hardware of software mijn audiokaart of zo aanspreekt ?)

ik heb al een paar freeware softwares geprobeerd maar zonder succes (krijg ze niet aan de praat)
op linux weet ik dat mythtv het blijkbaar wel goed zou doen. maar ik zit nog niet op linux.

dankjewel

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 01:06:
dvb-t op usb

het ding werkt goed met de bijgeleverde software
Tsja, zonder te geven welke dvb-t stick je gebruikt en welke software kunnen we weinig voor je betekenen. En een open deur misschien: gecontroleerd op nieuwe versies van de software/drivers?
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 01:06:
ik heb al een paar freeware softwares geprobeerd maar zonder succes (krijg ze niet aan de praat)
VLC werkt ook niet?

[ Voor 23% gewijzigd door gertvdijk op 21-01-2009 01:14 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses gertvdijk,

je hebt gelijk, maar het is een merkloos ding, heb op de factuur moeten gaan kijken wat het nu net was

hier is de link van het product: het is een allnet all2006
http://www.allnet.de/prod...cPath=_&products_id=99975

ik heb met everest en SIW gezocht naar de chipset van dat ding, maar niet gevonden, kzal het moeten open breken om dat te kunnen zien.

vlc: ja dat draai ik altijd,

maar nu denk ik eraan: ik heb even met windows mediaplayer geprobeerd, en blijkbaar werkt dat perfect: (ik had vandaag de eedaflegging van Obama opgenomen).
even googelen hoe dat in godsnaam mogelijk is. (niet de eedaflegging van President Obama, maar het niet zo goed functioneren van VLC :) )

merci gertvdijk voor de "spark".

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 03:11 ]