Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voedingen aan elkaar schakelen

Pagina: 1
Acties:

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-11 20:01
Geachte mede-Tweakers ^^

Ik heb een vraag voor jullie. Ik heb niks gevonden over mensen die dit eerder hebben gedaan en mijn vragen zijn best specifiek. Misschien is er iemand die dit eerder heeft geprobeerd? Dus advies en kritiek is welkom.

Stel ik wil pc in elkaar zetten, deze heeft een high-end verbruik en ik ga overklokken. Ik wil niet veel aan mijn voeding uitgeven (nee ik ben niet gierig ik vind het gewoon leuk om te proberen >:) ). Ik geef 100+/- uit dan zit ik op een 600w Tagan voeding. Ik heb meer dan 10 harde-schijven dus ik ga 2 voedingen aan elkaar schakelen. Ik ga een Tagan 900W en een Antec 430W. Dit betekend dat ik op de Mainboard Voedingen(Antec 20Pins Tagan 24Pins) de groene Power-on draden aan elkaar moet verbinden en de grond draden aan elkaar moet verbinden.

-Mag ik zomaar een grond draad van de ene voeding aan de andere binden zodat beide voedingen aan gaan wanneer ik de aan knop indruk?
-Kan ik de ATX12v(p4) van de Antec gebruiken als ik de 24Pins Mainboard Voeding van de Tagan gebruik?
-Kan ik de Pci-e 6Pins van de Antec gebruiken I.C.M. de Pci-e 6Pins van de Tagan?
-Kan ik de Molex/Sata-power voor DVD Drives en HDD's gebruiken(ik wil dit alleen ff zeker weten)?
-Hoe kan ik dit doen zonder de garantie te laten vervallen op me nieuwe voeding? >:)
-Hoe erg instabiel word mijn systeem hiervan(dit kan toch ook positieve effecten hebben op de efficientie en duurzaamheid sinds ik niet beide voedingen op maximum load gebruik)?

Voor het zorgen dat mijn tweede voeding aan gaat dacht ik er aan om de power sw die in mijn kast hangt te splitsen met een kroontje. De ene splitsing aan de groene en de zwarte(grond) van mijn Antec aan te sluiten. De andere splitsing aan mijn moederbord voor de gewone power-on sw. Dit lijkt mij allemaal logisch te kunnen alleen wat voor effect heeft dit in de praktijk.

aangesloten op:
-----------------antec----------------tagan
Sata:-----------10---------------------0 HDD
IDE:-------------2-----------------------0 HDD+ DVD-RW
FDD:------------1---------------------- 0
Pci-e 6p:------1-----------------------1 GTX 260(225w was het geloof ik)
Main:-----------0-----------------------1 (antec alleen power on+ground)
Usb Port:-----0-----------------------6 Externe HDD
Fan12(led):---8-----------------------4
Fan8(led):-----2-----------------------0
Case-Led:----4-----------------------0
MoBo:---------0-----------------------1 P5N-D+Q6600-OC(3.6GHZ waarschijnlijk ga richting de 200W hiermee)

Moet ik dit wat evenwichtiger maken?

Bij voorbaad dank (zeg het maar als ik iets ben vergeten! Heb mijn best gedaan om volledig te zijn :P )

Frank

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:53
Dit staat toch in de FAQ onder dual PSU setup?
Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 21"

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Beste is om je MoBo+ VGA op 1 PSU te zetten, en alle drives+fans op de 2e PSU.
2 voedingen op 1 moederbord gaat vuurwerk geven. Grounds wel goed aan elkaar knopen, en zoals je in bovenstaande link kunt zien schakel je de 2e PSU in dmv een relais.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
17 HDD's :s Wie gooit nu 17Hdd's in zijn pc :s

Nuja, voor die hdd's moet je het niet doen, die gaan echt niet zo veel trekken, de externe zullen waarschijnlijk al extern powered zijn dus die trekken 0.0W uit je voeding.
Zelfde voor de interne schijven, een gemiddelde HDD doet zo'n 9W max dissipatie, dus indien je 10 schijven in je pc gaat steken kom ik op 90W aan power uit.

Ik denk ook niet dat een mobo + Q6600 richting de 200W gaat, zelfs niet met een 1GHz+ OC. Die Q6600 doet maar 95W _MAX_ dus 3/4de van de tijd staat die op minder als 50W volgens mij (zonder de OC geteld)
Zo ook de GTX260, zelfs als je een Die-Hard gamer bent, gaat die niet continu op de max van zijn verbruik zitten, als dat al niet het gebruik is dat gespec'd is voor een volledig systeem (te lui om het op te zoeken.)

Als bij al kom ik op een piek vermogen van (2x225Wvga + 150Wmobo+cpu +150WHDDetc) 750W uit. Volgens mij kan je dat allemaal met die 600W Tagan trekken, misschien zelfs met die 430W Antec

Wil je het toch doen, alleen om te proberen?
Ga dan je Tagan gebruiken voor je Mobo+vga en de rest (HDD, Fans, ... klein grut)op de Antec.

• geotoxiz
  • Laatst online: 05-11 20:01
ohw jah dat is k** xD zocht ik dus in verkeerde forum onderdeel, naja vind hem hier eigelijk beter passen xP

ik had gelezen dat je hiervoor een relais moet gebruiken. ik weet niet wat een relais doet en ik weet niet waarom dat moet waarom kan ik niet gewoon mijn opstelling gebruiken dat ik de power-sw split en de een op me moederbord laat eindigen en de ander in de groene en de zwarte van mijn slave voeding.

maarja ik las dus op wiki dat een relais een magneet schakelaar is. is dit nodig omdat het de ene aan de andere switched en dat ze niet tegelijk aangesloten zijn?

dat 1 voeding voor mijn mobo + vga snap ik wel.

niet 17 whahaha zie nu pas dat ik "1x" ben vergeten xP sorryyy wahahah
maar zeg eerlijk dat zou wel kewl zijn dan is je kast 100 kilo ofzo xD en alles zit aan de voorkant dan kan die gewoon omvallen xD. die helekant vol met hdd's xD en dan in raid daar ga ik wel van kwijlen xD nee het zijn er totaal 12 naja -1x externe hardeschijf dan want die zit niet in het rek.(gods vermogen aan sata raid controler T_T) dit zijn nog plannen dan hé ik ga gewoon om de zoveel tijd uitbreiden. elke maand 3 denk ik dat kan ik nog redden met mijn salaris(ben nog jong en zwaar onderbetaald^^)

ze moeten echt een kwijl smiley maken trouwens.

thnx voor de reply's trouwens

• grass460
  • Laatst online: 19-11 02:14

grass460

[DPC] Division_Brabant

onderbetaald zijn we allemaal :9~

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
volgens "Welke voeding heb ik nodig? Deel 21" heb je en rellais voor nodig, moijn vraag is nu WAROOM??
ik heb het zelf ook gehad, toen was power good kabel van de twede voeding aan de eerste powergood en dan en gezamelijke massa, en voila het werkte, zou iemand mij kunnen vertellen waroom er en relais tussen moet?
ik heb de stacker STC01 en daar zit zelfs en stekker bij om 2 voedingen aan elkaar te koppeln, misschien kun je

Zie link http://www.coolermaster.n...p?cPath=54&products_id=71

[ Voor 9% gewijzigd door soheilmd op 26-01-2009 15:45 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
10 Harde schijven gaan het die 450W voeding moeilijk maken denk ik hoor. Bij het opstarten kunnen ze grote stromen trekken en als ze dat allemaal tegelijk doen kan je voeding best onderuit gaan.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• lonegunner
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
soheilmd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:30:
volgens "Welke voeding heb ik nodig? Deel 21" heb je en rellais voor nodig, moijn vraag is nu WAROOM??
ik heb het zelf ook gehad, toen was power good kabel van de twede voeding aan de eerste powergood en dan en gezamelijke massa, en voila het werkte, zou iemand mij kunnen vertellen waroom er en relais tussen moet?
ik heb de stacker STC01 en daar zit zelfs en stekker bij om 2 voedingen aan elkaar te koppeln, misschien kun je

Zie link http://www.coolermaster.n...p?cPath=54&products_id=71
Ja dat is indd een heel makkelijk kabeltje, die rellais gebruiken ze inplaats van dat ze met deze oplossing niet werken denk ik.
de rellai moet de 2e psu inschakelen, want die krijgt niet het signaal van het moederbord, nu is het wel zo, dat je met die psu splitter met allebij de psu;s ook moederbord van stroom voorziet(of alle draden behalve 14 en 15 afknippen misschien.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 09:33
Ik heb ook een tijdje twee voedingen gebruikt. Ik had gewoon een nietje zo gevouwen dat hij contact maakte tussen de 5v en de power-on pin van de ATX en toen een paar HDD's aan die voedig gehangen en die voeding handmatig met de kill-switch bedient. Gewoon eerst de tweede voeding aan, dan je PC en er is niets aan het handje. De nette oplossing is natuurlijk met een relais, maar dit werkt ook. (niet moeder/oma vriendelijk...)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

lemming_nl schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:46:
10 Harde schijven gaan het die 450W voeding moeilijk maken denk ik hoor. Bij het opstarten kunnen ze grote stromen trekken en als ze dat allemaal tegelijk doen kan je voeding best onderuit gaan.
Of je moet een raid kaart nemen met staggered spinup, dan starten ze na elkaar..alleen die kaarten die dat ondersteunen zijn best duur.
Pagina: 1