Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Fresen
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-04-2018
Ik heb een kleine irritatie bij het bekijken van mijn foto's in de filmstrip mode in de windows verkenner:
Als alles goed gaat (in de meeste gevallen is dat ook zo), dan kan ik met mijn scrollwiel vrolijk (:)) door mijn foto's scrollen. In de filmstrip onderin wordt dan horizontaal gescrolled, omdat er niet verticaal kan worden gescrolled.
Als de bestandsnamen echter zo lang zijn dat de tekst onder de thumbnails 2 regels in beslag nemen, krijg ik een verticale scrollbar in de filmstrip, waardoor ik door te scrollen alleen maar een paar pixels verticaal scroll, en niet meer vrolijk (:|) door mijn foto's kan scrollen.

Ik zoek nu dus een manier om de hoogte van de strip groter te maken, bv via een registry value oid. Ik heb al geprobeerd om de thumbnail size te verkleinen (wat ik trouwens ook als onwenselijke work-around zou beschouwen), maar dan wordt de hoogte van de strip ook kleiner gemaakt, waardoor de verticale scrollbar blijft bestaan.

Ik verwacht dus dat xp de grootte berekent door ThumbnailSize + Offset te doen, dus als ik de Offset kan veranderen is het probleem opgelost. Andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom, zei het binnen de boundaries dat ik de filmstrip view in windows explorer wil blijven gebruiken.