exchange 2003 shared mailbox met forward

Pagina: 1
Acties:

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

Topicstarter
Hoi,

we hebben de alom bekende shared mailbox voor een sales afdeling.
Das een losse user die ik disabled heb maar die wel een mailbox heeft.
Alle 4 de gebruikers kunnen erin.
Nou heeft 1 een PDA die met OMA zijn eigen mailbox synced.
Je kunt maar 1 mailbox syncen dus die sales mailbox kan hij niet ook nog eens syncen.
Nou zocht ik eigenlijk iets dat als er naar die sales@... wordt gemailed dat er tevens een kopie naar hem wordt gemaild.
Nou kon ik er op google niet echts iets over terugvinden maar ik zag al wel dat ik in dsa.msc onder exchange general -> delivery options bij het vakje forwarding adres een adres kan invullen en tevens deliver messages to both forwarding address and mailbox aan kan vinken.
Super oplossing maar ik weet nou al dat er straks een 2de met een PDA is en ik kan daar maar 1 forward adres invullen.

Ik zat nog te denken om de sales@... mailbox (of adres) te hernoemen naar salesintern@..., vervolgens DL te maken met sales@... en daarin salesinternet@... en gebruiker1@.... etc te zetten maar dat lijkt mij toch echt een bagger oplossing.

Wie o wie weet hier een goede oplossing voor.
PS: moet wel server side zijn, dus niet een rule in outlook die alle emails kopieert naar andere mailboxen.
Dan staat straks die ene PC met outlook uit en worden ze nog niet geforward.

mookie

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 12:31
vanuit delivery options laten forwarden naar een contact persoon( is een object in AD) en deze meerdere smtp adressen geven voor ieder extern mailadres 1.

Misschien dat dat werkt, durf het niet met zekerheid te zeggen...

Computer says no

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
mookie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:04:
..
Wie o wie weet hier een goede oplossing voor.
PS: moet wel server side zijn, dus niet een rule in outlook die alle emails kopieert naar andere mailboxen.
Dan staat straks die ene PC met outlook uit en worden ze nog niet geforward.
Basic outlook rules ZIJN serversided. Volgens mij valt forwarding daar ook gewoon onder. Maak maar de regel aan in outlook. Als ie de regel niet server-sided kan uitvoeren wordt dat gemeld (alleen lokaal ofzo staat er dan bij)

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

Topicstarter
ik zal morgen wel ff checken of die outlook rule server sided is.
Indien niet dan is het geen slecht idee om die forward weer naar een contact of een DL te sturen waar ik alle externe mailboxen inzet....

bedankt!

mookie

Verwijderd

Let wel op het verschil tussen forward en redirect.

Die je een forward dan is de afzender op de PDA dus die sales box. Doe je een redirect dan zie je niet waar de mail nog meer naar gestuurd is..

Mijn oplossing zou zijn; Sorry meneer, dit is technisch niet mogelijk. (maw, geen houtje touwtje dingen bouwen)

De DL lijst vind ik de mooiste trouwens. Dus als je het toch wil doen zou ik die nemen. De outlook rule werkt trouwens ook hoor.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:46

Qwerty-273

Meukposter

Wellicht mogelijk om op de PDA ook een IMAP client in te stellen? Er vanuitgaande dat je IMAP aan wilt hebben staan om je Exchange server.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1