DIV/CSS grijs randje onderaan bij IE, height probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL-Prova
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04-2021
Beste,

ik heb inmiddels een div site gemaakt maar zorgt tot zover alleen maar voor ellende.
Ik heb het internet afgestruimt naar info maar helaas zonder resultaat.
omdat ik graag de site in alle browsers goed zou willen hebben(IE, Mozilla, Safari) heb ik constant gedebugd bij fouten.

Eerste probleem:
De footer wou ik perse tegen aan de bottom hebben dus heb in de css netjes aangegeven dat footer bottom:0 moest hebben. Alleen om 1 of andere reden houdt ik een grijs randje over waardoor hij niet netjes doorloopt.

Screen Safari:
Screen Mozilla:
Screen IE:

Tweede probleem
verder heb ik in de div(container) 2 divs gemaakt, die zijn op hun beurt weer gevuld met background kleuren.
Alleen zijn de background kleuren in IE wel zichtbaar, en in Safari en Mozilla niet.
Ik heb de beide div's height op auto staan.
Sorry voor mijn vage uitleg, preview meegestuurd in link hieronder!
Css en index zijn als textbestandjes hieronder ook geplaatst!

Wie kan me helpen!

Preview van de site
Css van de site
Index van de site(broncode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
Yo, wat ben jij allemaal aan het doen dan? Ik wordt niet heel vrolijk van je CSS en je overmatig gebruik van divs.
.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
    width:921px;
    max-width:921px;
    min-width:921px;

HTML:
1
2
3
    <div class="dblue">&nbsp;</div>
    <div class="lblue">&nbsp;</div>
    <div class="mblue">&nbsp;</div>

Dat laatste is ook gelijk wat je probleem veroorzaakt, gebruik svp een repeating achtergrond met drie kleuren ipv drie verschillende divs... Die loze witregels (nbsp) die je nu om onverklaarbare reden in de divs stopt veroorzaken waarschijnlijk het probleem.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:21
Inderdaad, gebruik nooit :
code:
1
&nbsp;

[ Voor 16% gewijzigd door brtk op 21-01-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06

TeeDee

CQB 241

brtk schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:34:
Inderdaad, gebruik nooit :
code:
1
&nbsp;
Lekker onderbouwd.

eL-Prova:

• Plaats even je screenshotjes erbij
• Ik vermoed, afgaande op je sample code dat je aan de slag kan met Faux columns in combinatie met een sticky footer (bijvoorbeeld te vinden op ryanfait.com)
• Kleed je code eens helemaal uit
• Zoals Da Weef al aangeeft: niet alles moet in een <div>

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
eL-Prova schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:10:
Beste,

ik heb inmiddels een div site gemaakt maar zorgt tot zover alleen maar voor ellende.
Ik heb het internet afgestruimt naar info maar helaas zonder resultaat.
omdat ik graag de site in alle browsers goed zou willen hebben(IE, Mozilla, Safari) heb ik constant gedebugd bij fouten.

Eerste probleem:
De footer wou ik perse tegen aan de bottom hebben dus heb in de css netjes aangegeven dat footer bottom:0 moest hebben. Alleen om 1 of andere reden houdt ik een grijs randje over waardoor hij niet netjes doorloopt.

Screen Safari:
Screen Mozilla:
Screen IE:

Tweede probleem
verder heb ik in de div(container) 2 divs gemaakt, die zijn op hun beurt weer gevuld met background kleuren.
Alleen zijn de background kleuren in IE wel zichtbaar, en in Safari en Mozilla niet.
Ik heb de beide div's height op auto staan.
Sorry voor mijn vage uitleg, preview meegestuurd in link hieronder!
Css en index zijn als textbestandjes hieronder ook geplaatst!
1) Wordt blijkbaar veroorzaakt door div.mblue height instelling in combinatie met de $nbsp;
2) Geef je #content een witte achtergrond en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL-Prova
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04-2021
Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Ben blij dat ik kritiek krijg waar ik wat aan heb.
Normaal gesproken werk ik alleen met tabels, en aangezien er een aantal dingen niet al te makkelijk gingen heb ik ervoor gekozen in div te gaan werken.

@Da Weef
Hoe zou ik mijn Div gebruik kunnen "verkleinen"?
de   had ik erin gezet omdat een vriend van mij zei dat het altijd moest. Ik heb dit inmiddels weer verwijderd.

@brtk
bedankt eveneens voor jou reactie, zoals ik al tegen Da Weef zei, ik ben net begonnen met div en vriend van mij vertelde dat je altijd   erin moest zetten. Ik zal in iedergeval nu onthouden dat het niet nodig is.

@TeeDee
Screenshots was ik inderdaad vergeten, mijn excuus. Inmiddels heb ik het opgelost en zal hieronder zo even mijn "goede" css plaatsen zodat andere er ook nog wat aan hebben. Overigens zitten daar nog wel de "overmatige" divs in.(die moet je er maar ff uit denken dan :P )
Zou jij of Da Weef voor mij een nieuwe <div> opbouw willen maken, hieruit hoop ik wat te kunnen leren.

@TafkaT
1 -> Inmiddels heb ik een werkende lay-out. Heb   er inderdaad uitgehaald. Weet alleen niet zeker of het daar aan zou hebben gelegen, maar laten we daar maar wel van uit gaan.
2 -> De content had ik een witte achtergrond gegeven. Helaas werkte het voor niet en werkt alleen de achergrond wit waar ik text / opvulling had staan.

Hierbij mijn nieuwe CSS
http://www.dgraphs.com/layout_probleem/cssnieuw.txt

Ps. Zou iemand voor mij ook eens willen laten zien hoe ik over een aantal divs heen bijv een schaduw kan leggen aan de linker kant?( in rechterkolom ) Kan iemand voorbeeld maken aan de hand van mijn index?(div heet test en staat al in de nieuwe css)

[ Voor 7% gewijzigd door eL-Prova op 21-01-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06

TeeDee

CQB 241

eL-Prova schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:10:
@TeeDee
Screenshots was ik inderdaad vergeten, mijn excuus. Inmiddels heb ik het opgelost en zal hieronder zo even mijn "goede" css plaatsen zodat andere er ook nog wat aan hebben. Overigens zitten daar nog wel de "overmatige" divs in.(die moet je er maar ff uit denken dan :P )
Zou jij of Da Weef voor mij een nieuwe <div> opbouw willen maken, hieruit hoop ik wat te kunnen leren.
Dat wil ik best doen, waar kan ik de factuur heen sturen ;)

Serieus: kijk eens hier. Micht je je probleem hier willen plaatsen: zet er dan een werkende online uitgeklede testcase neer. Veel developers e.d. gebruiken tooltjes in hun browser om dit soort problemen even snel op te lossen.

Denk hierbij aan FireBug (FireFox), IE Developer Toolbar, Webdeveloper (FireFox) en HTML Tidy.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
eL-Prova schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:10:
@Da Weef
Hoe zou ik mijn Div gebruik kunnen "verkleinen"?
de   had ik erin gezet omdat een vriend van mij zei dat het altijd moest. Ik heb dit inmiddels weer
Je gebruikt nu bijvoorbeeld 3 extra divs om achtergrondkleuren te plaatsen. Je kan in de footer ook prima in plaats van deze divs een achtergrondplaatje gebruiken van enkele pixels dik met dezelfde 3 kleuren en deze als achtergrond repeaten. Hier staat het uitgelegd.

.

Pagina: 1