Toon posts:

Windows XP installeert niet op Toshiba L350/L350D Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Toshiba L350/L350D Laptop. Heb er natuurlijk voorgeinstaleerd windows vista opgekregen.
Nu wil ik gelijk windows xp erop zetten. Nu heb ik dit gedaan. (Windows XP SP3 32 bit) Alleen bij het booten (na install) springt de computer gelijk na het windows xp laden symbool, 1 sec op een blauw scherm en start dan opnieuw op.

Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:47
Als je op Google zoekt met deze trefwoorden: bsod na install xp laptop, vind je als tweede hit dit forum: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=330503 met een draadje over hetzelfde probleem als jij hebt. Hieruit blijkt dat je waarschijnlijk geen SATA drivers geinstalleerd hebt in je XP installatie en dat hij daarom een BSOD geeft.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:27
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid *updated!*

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Zoals hierboven wordt al wordt aangegeven zal het hoogstwaarschijnlijk de SATA driver zijn. Eventueel kun je deze in de BIOS op Legacy of iets dergelijks zetten en na installatie de SATA driver te installeren. Een andere optie is om de SATA driver te slipstreamen met nLite. Je zult even uit moeten zoeken welke southbridge/SATA controller je hebt (google) en de daarbij behorende drivers. Meer kun je vinden met de zoek optie op GoT of google.

Mocht je de oplossing niet kunnen vinden dan is er de optie om een topic te openen in een ander forumdeel, namelijk Windows Clients. Lees daar wel eerst even het geldende beleid en eventueel de FAQ. Geef dan ook zo veel mogelijk informatie die relevant is voor het probleem.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Dit topic is gesloten.