Toon posts:

ATI 4650 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Guys

ik heb 3 weken geleden na redelijk wat ervaringen hier te lezen een pctje in elkaar gestoken. De specs hiervan zijn:

- Antec three hundred
- Xilence 550W pwr supp
- Intel E7300 @ 2,66
- GIGABYTE GV-R465OC-1GI Radeon R4650 1024MB GDDR2
- MSI P45 Neo-F DDR2 mainboard
- Corsair TWINX matched 2x2048
- SAMSUNG 320GB 16MB SATA II

Nu bied zich het volgende probleem aan: Wanneer ik de pc aanzet startte die volledig op zonder probleem. Nu 3 weken later wou ik hem weer aanzetten en kreeg ik blue screens te zien. Na een paar keer harde reboot bleef hij hangen op de BIOS aanduiding ( MSI startup screen) om dan nu helemaal niks meer te geven. Het scherm blijft gewoon in standby, maar voor de rest voor zover ik kan zien boot de harde schijf wel en krijgen alle componenten stroom.
Ik dacht eerst dat dit met het moederbord te maken heeft, dus heb ik een CMOS reset gedaan. dit verhelpt het probleem niet. Heb ook een andere harde schijf aangehangen met een OS op maar daar reageert hij ook helemaal niet op. ;( Ik verdenk de Grafische kaart er nu van dat deze gefaald heeft. Heeft iemand ook zoiets al meegemaakt. Welke dingen kan ik nog testen of uitvoeren om te kijken welk component er niet meer meewilt? Het moederbord geeft ook geen geluidssignalen wat er zou kunnen mis zijn...
Ik hoop dat er iemand me hier mee kan helpen. :?
Ik heb nooit een overclock uitgevoerd op het bord, zie het als een pc die je zo in de winkel zou kunnen kopen.
Iemand een idee? Thx! :|

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 20:19
Hmm, klinkt meer als een geheugen probleem. Als het je videokaart was, dan had je de BIOS ook niet gezien, waarschijnlijk.

Google eens op memtest86, en test je geheugen is :)

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee maar ik krijg zelfs geen BOIS scherm meer... Alle fans beginnen te draaien en de schijven booten maar scherm blijft in standby, deze krijgt dus geen data feed. Verder dan het starten van de schijven komt ie ook niet. Het moet inderdaad ergens een hardwarematig probleem maar het lijkt me sterk dat in dit geval het geheugen hier mee te maken heeft? Alleszins een goede tip!

Verwijderd

Hoi,

ik heb hetzelfde moederbord en laatst het zelfde probleem gehad, geluidskaart er even uit gehaald en weer ingedaan, en hij deed het weer.

Probeer eens geheugen even eruit te halen en weer erin te doen

Verwijderd

Topicstarter
zal ik even proberen. Welke BIOS versie heb jij draaien Tsukasa?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de geluidskaart, geheugen en grafische kaart ui t de pc gehaald en terug in gedaan zonder de geluidskaart. Dit geeft geen effect. Ik krijg nog steeds het scherm in standby en geen BIOS startup... :( :|

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 19:56
Kan je niet ander geheugen proberen? Eventueel lenen van een vriend of ff langs lopen bij de lokale computerboer en vragen of je dat even mag testen (Zullen ze vast niet moeilijk over doen).

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, zal ik eens moeten proberen. Ik ken wel niet direct iemand in de omgeving die dat zomaar heeft liggen... Het lastige is is dat je er niet vanuit kunt gaan dat het wel degelijk om het geheugen gaat aangezien ik totaal geen controle heb over het systeem zonder een audiovisueel teken van leven... }:| Kan ik verder nog dingen testen buiten het geheugen te wisselen?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-05 15:56
Je schrijft dat je je geheugen eruit gehaal en weer erin gedaan hebt, maar hoeveel modules heb je ? indien meer dan 1, met 1 module opstarten.
Ook je geluidskaart laat je eruit, vervolgens proberen, en als het werkt er de rest 1 voor 1 weer inzetten.

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:49:
Hmm, zal ik eens moeten proberen. Ik ken wel niet direct iemand in de omgeving die dat zomaar heeft liggen... Het lastige is is dat je er niet vanuit kunt gaan dat het wel degelijk om het geheugen gaat aangezien ik totaal geen controle heb over het systeem zonder een audiovisueel teken van leven... }:| Kan ik verder nog dingen testen buiten het geheugen te wisselen?
andere videokaart er in, ook even lenen van iemand.

Verwijderd

Topicstarter
MEN-O schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:52:
Je schrijft dat je je geheugen eruit gehaal en weer erin gedaan hebt, maar hoeveel modules heb je ? indien meer dan 1, met 1 module opstarten.
Ook je geluidskaart laat je eruit, vervolgens proberen, en als het werkt er de rest 1 voor 1 weer inzetten.
Ik heb momenteel 2 modules steken, ik heb het daarstraks ook al eens met 1 module geprobeerd zonder succes. Ik heb nu ook even de batt losgekoppelt. hope and pray :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogmaals geprobeerd van het geheugen te wisselen en een latje eruit te halen. Nu krijg ik wel weer beeld. das al positief :) Zou het kunnen zijn dat het systeem moeite heeft dat er 4 gig geinstalleerd zit? het rare van de zaak is dat ie het in het begin wel allemaal goed deed...

Verwijderd

Topicstarter
ok hij is volledig up and running again! Thx voor jullie hulp!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-05 15:56
Good old trial and error did it again !

Verwijderd

Topicstarter
indeed! lang leve the good old times :-)
Pagina: 1