Streamen van HD materiaal*

Pagina: 1
Acties:

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 20:48
Damn!
Ik heb een paar maanden een Conceptronic CFULLHD player en ben daar erg happy mee. Het enige probleem was dat ik niet alles wireless kon streamen vanaf mijn PC naar mijn player ( en TV )
DVD''s ging wel, maar 720P werd al erg lastig. Daar had ik gewoon niet genoeg bandbreedte voor. ( dacht ik )

Dacht ik mezelf een plezier te doen vandaag om mijn "oude" 54G wireless router van Sitecom ( 54G wireless en 100mbit LAN poorten ) te verruilen voor een Sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router....streamed het voor geen meter!
Heb ook de PC voorzien van een nieuwe Sitecom WL-181 Wireless Network 300N PCI Card met externe antennes, om het maximale eruit te halen. De verbinding is top. ( 100% )
Nu heb ik dus een paar HD films op mijn ( snelle ) PC staan. De PC is wireless verbonden met de 300N XR Gigabit Gaming Router en die is weer verbonden via een CAT6 kabel ( 1Gb ) met de CFULLHDMA. Sjieke opstelling dacht ik zo......maar voorlopig nog naadje dus! Ook DVD ISO''s lijken wel eeuwig te bufferen.
Iemand dit gehad, of een ideetje?
Of terug brengen en lekker 802.1G blijven draaien?
Alvast bedankt!

Beetje crosspost, maar in het "grote conceptronic CFULLHDplayer ervaringen topic, komt niet echt een reply en ik zit een beetje op hete kolen :)

Alvast bedankt voor het meedenken.

elrobbo

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:37
Nou, begin eens met wat twijfel uit te sluiten: sluit die PC eens via een kabel aan op de router, in plaats van draadloos (en de wireless kaart natuurlijk even disablen zodat je zeker weet dat 'ie via de kabel gaat lopen!). Mijn mening: er gaat niets boven keihard koper!

Als het traag blijft: laat die PC even bedraad aangesloten en sluit die CFULLHDMA even via een andere kabel aan op de router. Het zou zo maar kunnen dat die kabel die je gebruikt tussen router en CFH brak is.

Nog geen succes? Zet de film eens op een externe USB harddisk en sluit die aan op de CFH.

Misschien dat de PC niet voldoende bandbreedte heeft omdat er veel onder water op de verbinding gebeurd (downloadprogramma's, viruskiller-updates die binnengehaald worden, windows-update die bezig is, spyware die je creditcard-gegevens doorstuurt of spam verzend...). Uitsluiten door bijvoorbeeld een Linux live-CD te gebruiken.

Overigens heb ik de films (11GB 1080P film, afgelopen zondag nog) op een trage machine (Via Epia CN10K bordje met een slome 800MHz Via processor er op) met een sloom 5400rpm 2.5" notebook-HD er in die ik via een 100Mbit verbinding via de router naar de CFULLHDMA stream - dus de snelheid van de PC, daar zal het hem niet in zitten.

• elrobbo
vanaalten schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:25:
Nou, begin eens met wat twijfel uit te sluiten: sluit die PC eens via een kabel aan op de router, in plaats van draadloos (en de wireless kaart natuurlijk even disablen zodat je zeker weet dat 'ie via de kabel gaat lopen!). Mijn mening: er gaat niets boven keihard koper!

Da's waar, maar mijn PC staat te ver en mijn vrouw word gek als ik kabels ga trekken :(

Als het traag blijft: laat die PC even bedraad aangesloten en sluit die CFULLHDMA even via een andere kabel aan op de router. Het zou zo maar kunnen dat die kabel die je gebruikt tussen router en CFH brak is.

Heb er gelijk 2 nieuwe CAT 6 kabels bijgenomen en omgewisseld.

Nog geen succes? Zet de film eens op een externe USB harddisk en sluit die aan op de CFH.

Dan gaat het beter, maar ik wil juist streamen van mijn pc boven!

Misschien dat de PC niet voldoende bandbreedte heeft omdat er veel onder water op de verbinding gebeurd (downloadprogramma's, viruskiller-updates die binnengehaald worden, windows-update die bezig is, spyware die je creditcard-gegevens doorstuurt of spam verzend...). Uitsluiten door bijvoorbeeld een Linux live-CD te gebruiken.

Nah, het ging met mijn oude 54G router beter, dus aan de bandbreedte kan het niet liggen vermoed ik.

Overigens heb ik de films (11GB 1080P film, afgelopen zondag nog) op een trage machine (Via Epia CN10K bordje met een slome 800MHz Via processor er op) met een sloom 5400rpm 2.5" notebook-HD er in die ik via een 100Mbit verbinding via de router naar de CFULLHDMA stream - dus de snelheid van de PC, daar zal het hem niet in zitten.

Ik ga die streaming engine eens efe uitzetten op de router...kijken wat dat opleverd.
Thanks voor je antwoord.

elrobbo

• elrobbo
Laat maar. Ben er achter. Om goed te kunnen streamen, moet ik de streaming engine uitzetten 7(8)7
Anyway....happy now!
Streamed als een gek!

Thanks voor de hulp

elrobbo

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
vanaalten schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:25:
Dan gaat het beter, maar ik wil juist streamen van mijn pc boven!
Is het probleem dan weg of niet weg? Maw kunnen we met zekerheid de player zelf als oorzaak schrappen?
Heb er gelijk 2 nieuwe CAT 6 kabels bijgenomen en omgewisseld.
Mooi, kunnen we de bekabeling tussen de PC en het accesspoint uitsluiten.
Da's waar, maar mijn PC staat te ver en mijn vrouw word gek als ik kabels ga trekken :(
Dan veplaats je de player even en kijk je dan of een kabel helpt.
Nah, het ging met mijn oude 54G router beter, dus aan de bandbreedte kan het niet liggen vermoed ik.
Meten is weten, zonder tests geen antwoord. Er zijn legio mogelijke 'rare' compatibiliteitsproblemen denkbaar, dus probeer nu maar gewoon dingen uit te sluiten. En om dingen uit te sluiten moet je nu eenmaal testen.

PS. Er is een 'splits' quote knop in de post-editor. Op een na meest rechter knop.

[edit]

Nvm, opgelost = opgelost.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Opgelost, maar toch een title change.. op de oude title kan niemand zoeken natuurlijk ;)
Pagina: 1